Aproape jumătate dintre joburile scoase în piaţă în 2024 aparţin angajatorilor mici şi foarte mici (platformă de recrutare)
29 Mai 2024
AgerpresRaportat la cele 120.000 de joburi postate de toţi angajatorii, numărul reprezintă aproape jumătate din poziţiile deschise pentru candidaţi.
Aproape 7.500 de companii mici şi foarte mici, cu cel mult 50 de angajaţi, au scos în piaţă mai mult de 50.000 de joburi de la începutul anului şi până acum, potrivit unei platforme de recrutare.
Raportat la cele 120.000 de joburi postate de toţi angajatorii, numărul reprezintă aproape jumătate din poziţiile deschise pentru candidaţi. În funcţie de dimensiune, următoarele cele mai active companii au fost cele care au între 51 şi 250 de angajaţi şi abia apoi cele foarte mari, cu peste 250 de angajaţi.
"Retailul rămâne, şi pe acest segment de angajatori, domeniul care are cele mai multe joburi disponibile, cu 12.000 de joburi postate în ultimele 5 luni. 9.000 de locuri de muncă au fost postate de angajatorii din servicii, 6.200 de cei din turism şi 6.000 de cei din construcţii. Mai mult de trei sferturi din aceste joburi aparţin angajatorilor din România, 10% angajatorilor din afara ţării şi aproximativ 5% sunt joburi remote", a declarat Bogdan Badea, CEO eJobs.ro, într-un comunicat al companiei.
Raportat la cele 120.000 de joburi postate de toţi angajatorii, numărul reprezintă aproape jumătate din poziţiile deschise pentru candidaţi. În funcţie de dimensiune, următoarele cele mai active companii au fost cele care au între 51 şi 250 de angajaţi şi abia apoi cele foarte mari, cu peste 250 de angajaţi.
"Retailul rămâne, şi pe acest segment de angajatori, domeniul care are cele mai multe joburi disponibile, cu 12.000 de joburi postate în ultimele 5 luni. 9.000 de locuri de muncă au fost postate de angajatorii din servicii, 6.200 de cei din turism şi 6.000 de cei din construcţii. Mai mult de trei sferturi din aceste joburi aparţin angajatorilor din România, 10% angajatorilor din afara ţării şi aproximativ 5% sunt joburi remote", a declarat Bogdan Badea, CEO eJobs.ro, într-un comunicat al companiei.
Nevoia cea mai mare de candidaţi vine din partea companiilor mici şi mijlocii din Bucureşti şi Ilfov, Cluj-Napoca, Iaşi, Braşov, Timişoara şi Constanţa iar profilul pe care îl caută cel mai frecvent este cel al candidaţilor entry-level (care au între 0 şi 2 ani de experienţă), urmaţi de candidaţii mid-level (2-5 ani de experienţă), dar şi candidaţi care nu au deloc experienţă. Seniorii (mai mult de 5 ani de experienţă) şi managerii reprezintă categoriile cel mai puţin vizate de angajatorii mici şi foarte mici.
"Ca element de specificitate pentru acest segment de companii, vedem o disponibilitate crescută comparativ cu companiile mai mari de a angaja part time şi sezonier / pe bază de proiect. Astfel, din numărul total de joburi part-time, mai mult de jumătate sunt postate de companiile care au cel mult 50 de angajaţi. Procentul creşte şi mai mult în cazul locurilor de muncă pe bază de proiect, unde 75% din total aparţine companiilor mici şi mijlocii. Nu vedem însă şi o cultură a internship-urilor, acestea rămânând mai degrabă în zona companiilor mari, multinaţionale", a explicat Bogdan Badea.
Companiile mici şi mijlocii sunt mult mai deschise în ceea ce priveşte publicarea salariilor în anunţurile de angajare. Dacă, la nivel general, salariile sunt menţionate în 36% dintre anunţuri, în cazul companiilor mici şi foarte mici acest procent depăşeşte 50%. Companiile care dau dovadă de cel mai ridicat nivel de transparenţă sunt cele din retail, servicii, turism, transport / logistică şi call center / BPO.
Potrivit datelor oficiale, la începutul lunii mai, numărul microîntreprinderilor active în România era de 413.466 firme.
În acest moment, pe eJobs.ro sunt disponibile peste 24.000 de locuri de muncă.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1276 / 18239 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...