Necesitatea unui studiu de impact, critică în cazul unei plafonări extinse la toate produsele româneşti (asociaţii)
28 Mai 2024
AgerpresConform sursei citate, în prezent nu există niciun fel de evaluare sau aproximare asupra efectelor concrete în piaţă pentru consumatori, fermieri, producători sau retaileri şi nici obiectivul pe care o astfel de măsură l-ar putea urmări.
Un studiu de impact înainte de luarea oricărei decizii privind o nouă plafonare extinsă la toate produsele româneşti este absolut necesar pentru a înţelege corect implicaţiile în funcţionarea pieţei agroalimentare din România, susţin reprezentanţii asociaţiei comercianţilor mici şi mijlocii şi cei ai marilor reţele comerciale din România.
"În zece luni au fost adoptate cinci măsuri de plafonare, se pregăteşte a şasea care le şi întrece. (...) În contextul în care Ministerul Agriculturii a comunicat în spaţiul public despre intenţia de a opera o a şasea plafonare - mult mai extinsă faţă de toate celelalte şi care să privească toate produsele româneşti - devine critică necesitatea unui studiu de impact. Realizarea unui studiu este practic singura modalitate de a obţine informaţii şi evaluări clare, pentru toţi operatorii economici din sectorul agro-alimentar, despre implicaţiile pe care o astfel de decizie le poate avea, atât pe termen scurt, dar şi în contextul pieţei concurenţiale comune. Astfel, ar trebui să fie exprimate clar oportunităţile, riscurile şi responsabilităţile plafonărilor succesive pentru a nu intra cu toţii într-o aventură cu final extrem de incert", se menţionează într-un comunicat al Asociaţiei Naţionale a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR) şi Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR).
"În zece luni au fost adoptate cinci măsuri de plafonare, se pregăteşte a şasea care le şi întrece. (...) În contextul în care Ministerul Agriculturii a comunicat în spaţiul public despre intenţia de a opera o a şasea plafonare - mult mai extinsă faţă de toate celelalte şi care să privească toate produsele româneşti - devine critică necesitatea unui studiu de impact. Realizarea unui studiu este practic singura modalitate de a obţine informaţii şi evaluări clare, pentru toţi operatorii economici din sectorul agro-alimentar, despre implicaţiile pe care o astfel de decizie le poate avea, atât pe termen scurt, dar şi în contextul pieţei concurenţiale comune. Astfel, ar trebui să fie exprimate clar oportunităţile, riscurile şi responsabilităţile plafonărilor succesive pentru a nu intra cu toţii într-o aventură cu final extrem de incert", se menţionează într-un comunicat al Asociaţiei Naţionale a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR) şi Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR).
Conform sursei citate, în prezent nu există niciun fel de evaluare sau aproximare asupra efectelor concrete în piaţă pentru consumatori, fermieri, producători sau retaileri şi nici obiectivul pe care o astfel de măsură l-ar putea urmări.
"Sperăm că domnul ministru va reuşi să găsească un moment în care se va opri din elanul zelos al plafonărilor, îşi va putea face o imagine de ansamblu şi va încerca sa aibă un dialog real cu toţi participanţii la lanţul agro-alimentar din România. Astfel şi-ar putea asigura un răgaz pentru a înţelege cu adevărat nivelul de îngrijorare şi de incertitudine privind echilibrul sectorului agro-alimentar din ţară. Aşteptăm şi de la domnul ministru de Finanţe un input în această situaţie, care în opinia noastră necesită o abordare decizională integrată", susţin reprezentanţii celor două asociaţii.
Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a anunţat, la jumătatea acestei luni, că se lucrează la proiectul privind limitarea adaosului comercial la toate produsele procesate în România, menţionând că "există o practică comercială neloială, astfel încât sunt produse româneşti cu adaos comercial foarte mare, iar produsele care vin din import au un adaos comercial foarte mic".
El a explicat, la Palatul Victoria, că toate categoriile de produse din import care nu intră în procesare sau în abatorizare şi sunt vândute ca materie primă vor avea adaos comercial de 5%.
Potrivit lui Barbu, proiectul privind limitarea adaosului comercial la produsele româneşti va fi finalizat anul acesta.
"Se lucrează la acest proiect în momentul de faţă. Ştim foarte bine că ordonanţa privind plafonarea adaosului comercial a fost prelungită de către Parlamentul României până pe 31 decembrie şi le mulţumesc colegilor pentru că şi astăzi vedem o scădere a inflaţiei şi astăzi vedem, din datele Institutului Naţional de Statistică, că indicele preţului de consum a scăzut pe cele 21 alimente de bază din ordonanţa pe care noi am dat-o în Guvernul României, cu procente între 8 şi peste 30%. Se lucrează, nu voi da drumul la acest act normativ până toţi factorii implicaţi, vorbim aici de zona de retail, vorbim de procesatori, vorbim de Consiliul Concurenţei, nu ne vom pune de acord", a precizat ministrul, după şedinţa de Guvern din 16 mai.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1282 / 18244 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...