Salariaţii CNAB au rămas fără Contract Colectiv de Muncă; deşi negociat, nu există Consiliu de Administraţie care să îl semneze
28 Mai 2024
AgerpresAcţionarii CNAB sunt: statul român, prin MTI, cu 80% din capitalul social, şi Fondul Proprietatea, cu 20%.
Salariaţii Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB) au rămas fără Contract Colectiv de Muncă (CCM) şi, deşi noul CCM a fost negociat cu directorul general al CNAB, lipsa unui Consiliu de Administraţie complet face imposibilă semnarea documentului, potrivit informaţiilor primite de AGERPRES de la Sindicatul Companiei Aeroporturi Bucureşti (SCAB).
"În plină inflaţie de aeroporturi de 'succes, respectiv aeroportul Braşov, aeroportul Brăila - Galaţi, aeroportul privat Alexeni şi, nu în ultimă instanţă, soluţia salvatoare, noul aeroport Bucureşti SUD, CNAB nu are Consiliu de Administraţie care să asigure administrarea şi conducerea aeroporturilor Otopeni şi Băneasa. Succesiunea unor conduceri provizorii, coroborat cu lipsa de profesionalism, competenţe şi implicare a acestora, a adus compania în situaţia actuală. Toate acestea cu un puternic impact asupra strategiei, proiectelor şi performanţelor celor două aeroporturi", susţin sindicaliştii, care spun că doar doi membri din şapte, din CA, au mandat.
"În plină inflaţie de aeroporturi de 'succes, respectiv aeroportul Braşov, aeroportul Brăila - Galaţi, aeroportul privat Alexeni şi, nu în ultimă instanţă, soluţia salvatoare, noul aeroport Bucureşti SUD, CNAB nu are Consiliu de Administraţie care să asigure administrarea şi conducerea aeroporturilor Otopeni şi Băneasa. Succesiunea unor conduceri provizorii, coroborat cu lipsa de profesionalism, competenţe şi implicare a acestora, a adus compania în situaţia actuală. Toate acestea cu un puternic impact asupra strategiei, proiectelor şi performanţelor celor două aeroporturi", susţin sindicaliştii, care spun că doar doi membri din şapte, din CA, au mandat.
Aceştia atrag atenţia că, începând de marţi, 28 mai, CNAB înregistrează "o altă premieră absolută, de data asta cu un impact major asupra salariaţilor": lipsa unui Contract Colectiv de Muncă.
"Salariaţii nu mai sunt protejaţi de prevederile unui CCM care să le asigure siguranţa locurilor de muncă şi respectarea drepturilor dobândite. Sindicatele din cadrul CNAB au iniţiat măsurile legale pe care le au la dispoziţie, în vederea soluţionării cât mai rapide a acestei situaţii", spune preşedintele SCAB, Ştefan Mladin.
El a precizat că primul pas a fost înştiinţarea Inspectoratului Teritorial de Muncă asupra faptului că CNAB nu mai are Contract Colectiv de Muncă. În cazul în care nu se rezolvă situaţia după intervenţia ITM se va ajunge la grevă de avertisment.
În data de 20 mai 2024, a fost convocată Adunarea Generală Ordinară a Acţionarilor CNAB şi, deşi pe ordinea de zi se aflau, printre altele, luarea act încetare mandate/revocare administratori provizorii în Consiliul de Administraţie; numire administratori provizorii în Consiliul de Administraţie în conformitate cu prevederile legale în vigoare; prelungire durată mandate administratori provizorii, AGA a refuzat numirea noilor membri.
Practic, AGA doar a luat act de încetarea mandatului de administrator provizoriu al lui Iacobuş-Doru Marius la data de 25.05.2024 şi a respins următoarele două puncte de pe ordinea de zi, respectiv numire administratori provizorii în Consiliul de Administraţie în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi prelungire durată mandate administratori provizorii.
De asemenea, acţionarii au aprobat cu unanimitate de voturi propunerea de repartizare a profitului la 31.12.2023, în valoare de 401,85 milioane de lei astfel: 321,48 milioane de lei statului român (80%), prin reprezentantul său, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, care a primit suma de 295,76 milioane de lei (dividend net), după ce s-a impozitat la sursă cu 8%, 80,37 milioane de lei s-au dus la Fondul Proprietatea (20%), 33,16 milioane de lei (7,43%) sursă de finanţare proprie, iar 11,491 milioane de lei (2,57%) - participarea salariaţilor la profitul anului 2023.
Acţionarii CNAB sunt: statul român, prin MTI, cu 80% din capitalul social, şi Fondul Proprietatea, cu 20%.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1283 / 18244 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...