Asociaţia Prosumatorilor solicită ANRE penalizarea furnizorilor de energie care întârzie facturarea cu peste 30 zile
01 Aprilie 2024
AgerpresPotrivit sursei citate, zeci de mii de prosumatori din România nu primesc la timp facturile pentru energia consumată sau pentru cea livrată în reţea iar întârzierile de facturare depăşesc 12 luni.
Asociaţia Prosumatorilor şi a Comunităţilor de Energie din România (APCE) solicită ANRE penalizarea furnizorilor de energie electrică licenţiaţi în România pentru întârzierea facturării cu mai mult de 30 zile calendaristice faţă de data convenită în contract, conform unui comunicat al asociaţiei.
"Solicităm ANRE: măsuri coercitive aplicate tuturor furnizorilor de energie electrică licenţiaţi în România privind întârzierea facturării cu mai mult de 30 zile calendaristice faţă de data convenită în contract. Depăşirea acestui termen să fie sancţionată cu penalizări în cuantum de 0,2%/zi
din valoarea nefacturată, în favoarea prosumatorilor", se arată în comunicat.
Potrivit sursei citate, zeci de mii de prosumatori din România nu primesc la timp facturile pentru energia consumată sau pentru cea livrată în reţea iar întârzierile de facturare depăşesc 12 luni.
"Solicităm ANRE: măsuri coercitive aplicate tuturor furnizorilor de energie electrică licenţiaţi în România privind întârzierea facturării cu mai mult de 30 zile calendaristice faţă de data convenită în contract. Depăşirea acestui termen să fie sancţionată cu penalizări în cuantum de 0,2%/zi
din valoarea nefacturată, în favoarea prosumatorilor", se arată în comunicat.
Potrivit sursei citate, zeci de mii de prosumatori din România nu primesc la timp facturile pentru energia consumată sau pentru cea livrată în reţea iar întârzierile de facturare depăşesc 12 luni.
"Această situaţie a fost sesizată de către prosumatori prin numeroase plângeri transmise către ANRE. A trecut mai bine de un an de la primele probleme de facturare şi situaţia nu s-a schimbat. Acţiunile întreprinse de ANRE pentru remedierea acestei situaţii nu au avut efect. Conform ordinului ANRE 15/2022, termenul de plată pentru energia în exces livrată de prosumatori în reţea este de "24 de luni de la data facturării". De aici se poate observa că întârzierile în facturare generează îmbogăţirea fără justă cauză a furnizorilor de energie care nu emit facturi conform legii. Considerăm că aceste întârzieri nu sunt datorate unor probleme tehnice ci unor interese financiare care aduc prejudicii prosumatorilor", se arată în comunicat.
Potrivit sursei citate, furnizorii care folosesc astfel de practici au avut la dispoziţie suficient timp pentru a remedia orice probleme de ordin tehnic.
De asemenea, asociaţia menţionează că există furnizori în România care facturează la timp şi reprezintă un model de bune practici
pentru toţi ceilalţi furnizori. APCE oferă un exemplu şi susţine că modelul de facturare CEZ poate fi aplicat de toţi furnizorii de energie electrică din Romania.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1636 / 18268 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Filip & Company a asistat grupul Qemetica în vânzarea activelor aferente producției de sodă calcinată și silicați de sodiu din România. Partenerii Alexandru Bîrsan și Eliza Baias au coordonat echipele
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...