
Buget de 1,43 miliarde de lei la “Rabla 2025”; ecotichetul pentru maşinile electrice ajunge la 7.500 de euro (minister)
23 Aprilie 2025
AgerpresFinanţarea programului se realizează din veniturile Fondului pentru Mediu constituite din scoaterea la licitaţie a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene, în limita creditelor de angajament şi bugetare prevăzute cu această destinaţie prin bugetul anual al Fondului pentru mediu, aprobat conform legii.
Bugetul Programului "Rabla" din acest an va fi de 1,43 miliarde de lei, cu aproape 50% mai mare decât cel din 2024, iar valoarea ecotichetului pentru maşinile electrice a fost majorată la 7.500 de euro, faţă de 5.000 de euro, în anul anterior, informează Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP), într-un comunicat de presă transmis, miercuri, AGERPRES.
"Prin acest program ne propunem să aducem pe străzile din România zeci de mii de autoturisme nou nouţe, mai puţin poluante. Dacă vă doriţi un motor mai curat, cu consum mai mic sau o maşină mai sigură, pregătiţi-vă să vă înscrieţi în Rabla 2025! Cea mai mare noutate noutate şi cea mai aşteptată de toată lumea este valoarea ecotichetului pentru maşinile electrice, pe care am crescut-o la 37.000 de lei, aproximativ 7.500 de euro. Sperăm ca anul acesta Programul Rabla să fie un program care să întreacă orice aşteptare, să bată orice alt record. O altă noutate este legată de modalitatea de înscriere. Ne propunem să dăm posibilitatea românilor să se înscrie direct în aplicaţia Administraţiei Fondului pentru Mediu, fără dealeri, fără alţi intermediari, voucherul putând fi decontat la orice producător. O altă noutate: avem un buget record de 1,43 de miliarde de lei, cu aproape 50 la sută mai mare decât bugetul anului trecut, pe care sperăm să îl epuizăm cât mai rapid pentru că vom avea o singură sesiune. Colegii de la AFM afirmă că, în ultimii 20 de ani, datorită programului pe care îl numim în continuare Rabla, probabil cel mai iubit de români, am casat peste un milion de autoturisme în România", a declarat ministrul de resort, Mircea Fechet, în comunicat.
"Prin acest program ne propunem să aducem pe străzile din România zeci de mii de autoturisme nou nouţe, mai puţin poluante. Dacă vă doriţi un motor mai curat, cu consum mai mic sau o maşină mai sigură, pregătiţi-vă să vă înscrieţi în Rabla 2025! Cea mai mare noutate noutate şi cea mai aşteptată de toată lumea este valoarea ecotichetului pentru maşinile electrice, pe care am crescut-o la 37.000 de lei, aproximativ 7.500 de euro. Sperăm ca anul acesta Programul Rabla să fie un program care să întreacă orice aşteptare, să bată orice alt record. O altă noutate este legată de modalitatea de înscriere. Ne propunem să dăm posibilitatea românilor să se înscrie direct în aplicaţia Administraţiei Fondului pentru Mediu, fără dealeri, fără alţi intermediari, voucherul putând fi decontat la orice producător. O altă noutate: avem un buget record de 1,43 de miliarde de lei, cu aproape 50 la sută mai mare decât bugetul anului trecut, pe care sperăm să îl epuizăm cât mai rapid pentru că vom avea o singură sesiune. Colegii de la AFM afirmă că, în ultimii 20 de ani, datorită programului pe care îl numim în continuare Rabla, probabil cel mai iubit de români, am casat peste un milion de autoturisme în România", a declarat ministrul de resort, Mircea Fechet, în comunicat.
Programul "Rabla" are caracter multianual, se aplică la nivel naţional şi se desfăşoară în perioada 2025-2030.
Finanţarea programului se realizează din veniturile Fondului pentru Mediu constituite din scoaterea la licitaţie a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene, în limita creditelor de angajament şi bugetare prevăzute cu această destinaţie prin bugetul anual al Fondului pentru mediu, aprobat conform legii.
"În 2025, Programul Rabla intră într-o nouă eră a eficienţei şi accesibilităţii, prin lansarea unei noi aplicaţii digitale care simplifică procesul de înscriere şi reduce timpul de analiză a dosarelor. Aceste măsuri vin după consultări directe cu producătorii auto şi reconfirmă rolul programului Rabla ca un instrument vital pentru modernizarea parcului auto şi protecţia mediului", a precizat, la rândul său, preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), Florin Bănică.
Conform Ghidului de finanţare al programului, trimis deja la Monitorul Oficiale pentru publicare, cuantumul ecotichetului a fost stabilit astfel: 10.000 lei (aproximativ 2.000 de euro) pentru achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC) sau a unei motociclete; 12.000 lei (aproximativ 2.400 de euro) pentru un autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid; 15.000 lei (aproximativ 3.000 de euro) pentru un autovehicul nou plug-in hibrid sau o motocicletă electrică; 37.000 lei (aproximativ 7.500 de euro) pentru un autovehicul nou 100% electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen; 120.000 lei (aproximativ 24.000 de euro) pentru un autovehicul nou plug-in hibrid sau 100% electric, în cazul instituţiilor publice şi unităţilor administrativ-teritoriale.
"Este obligatorie înmatricularea permanentă la autorităţile competente din România, pe numele beneficiarului, a autovehiculului nou achiziţionat în cadrul programului, pe o perioadă de cel puţin 18 luni de la emiterea facturii. Prin excepţie, în cazul în care autovehiculele noi pentru care a fost acordată finanţarea, sunt achiziţionate în sistem leasing, înmatricularea permanentă pe numele beneficiarului este obligatorie la sfârşitul perioadei de leasing. De asemenea, este interzisă beneficiarilor înstrăinarea autovehiculelor nou-achiziţionate în cadrul programului, pe o perioadă de 18 luni de la data emiterii facturii, prevedere ce se aplică inclusiv în cazul beneficiarilor care au achiziţionat autovehiculele noi în sistem leasing", notează Ministerul Mediului.
Potrivit MMAP, pentru înscrierea în noul program "Rabla", solicitanţii vor fi cei care vor trebui să completeze, într-o aplicaţie informatică gestionată de AFM, o cerere în acest sens şi să încarce toate documentele necesare, inclusiv cele ce dovedesc casarea unei maşini. Finanţarea se acordă, în limita bugetului aprobat.
Instituţiile publice şi unităţile administrativ-teritoriale pot solicita un număr de maximum 25 de ecotichete în cadrul unei sesiuni de înscriere, fără a fi necesară casarea unui autovehicul uzat.
Persoanele fizice pot solicita maximum două ecotichete în cadrul unei sesiuni de înscriere, câte unul pentru fiecare autovehicul nou ce urmează a fi achiziţionat.
Durata totală de implementare este de 90 de zile de la obţinerea statutului de "beneficiar finanţare". În acest interval, producătorii sunt obligaţi să emită şi să introducă factura electronică în aplicaţie şi să finalizeze formalităţile de vânzare-cumpărare şi predare-primire a autovehiculului nou.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 781 / 19721 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Women Lawyers | Pentru Irina Văleanu, Counsel în cadrul firmei BACIU PARTNERS, nucleul comun de valori fundamentale a fost esențial în alegerea echipei în care se dezvoltă profesional acum: ”Reputația firmei în piața avocaturii de business din România a fost un factor decisiv, iar întâlnirea cu Ana-Maria Baciu a consolidat această alegere; am rezonat imediat, iar decizia de a colabora a venit în mod firesc”
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...