
Buget de 1,43 miliarde de lei la “Rabla 2025”; ecotichetul pentru maşinile electrice ajunge la 7.500 de euro (minister)
23 Aprilie 2025
AgerpresFinanţarea programului se realizează din veniturile Fondului pentru Mediu constituite din scoaterea la licitaţie a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene, în limita creditelor de angajament şi bugetare prevăzute cu această destinaţie prin bugetul anual al Fondului pentru mediu, aprobat conform legii.
Bugetul Programului "Rabla" din acest an va fi de 1,43 miliarde de lei, cu aproape 50% mai mare decât cel din 2024, iar valoarea ecotichetului pentru maşinile electrice a fost majorată la 7.500 de euro, faţă de 5.000 de euro, în anul anterior, informează Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP), într-un comunicat de presă transmis, miercuri, AGERPRES.
"Prin acest program ne propunem să aducem pe străzile din România zeci de mii de autoturisme nou nouţe, mai puţin poluante. Dacă vă doriţi un motor mai curat, cu consum mai mic sau o maşină mai sigură, pregătiţi-vă să vă înscrieţi în Rabla 2025! Cea mai mare noutate noutate şi cea mai aşteptată de toată lumea este valoarea ecotichetului pentru maşinile electrice, pe care am crescut-o la 37.000 de lei, aproximativ 7.500 de euro. Sperăm ca anul acesta Programul Rabla să fie un program care să întreacă orice aşteptare, să bată orice alt record. O altă noutate este legată de modalitatea de înscriere. Ne propunem să dăm posibilitatea românilor să se înscrie direct în aplicaţia Administraţiei Fondului pentru Mediu, fără dealeri, fără alţi intermediari, voucherul putând fi decontat la orice producător. O altă noutate: avem un buget record de 1,43 de miliarde de lei, cu aproape 50 la sută mai mare decât bugetul anului trecut, pe care sperăm să îl epuizăm cât mai rapid pentru că vom avea o singură sesiune. Colegii de la AFM afirmă că, în ultimii 20 de ani, datorită programului pe care îl numim în continuare Rabla, probabil cel mai iubit de români, am casat peste un milion de autoturisme în România", a declarat ministrul de resort, Mircea Fechet, în comunicat.
"Prin acest program ne propunem să aducem pe străzile din România zeci de mii de autoturisme nou nouţe, mai puţin poluante. Dacă vă doriţi un motor mai curat, cu consum mai mic sau o maşină mai sigură, pregătiţi-vă să vă înscrieţi în Rabla 2025! Cea mai mare noutate noutate şi cea mai aşteptată de toată lumea este valoarea ecotichetului pentru maşinile electrice, pe care am crescut-o la 37.000 de lei, aproximativ 7.500 de euro. Sperăm ca anul acesta Programul Rabla să fie un program care să întreacă orice aşteptare, să bată orice alt record. O altă noutate este legată de modalitatea de înscriere. Ne propunem să dăm posibilitatea românilor să se înscrie direct în aplicaţia Administraţiei Fondului pentru Mediu, fără dealeri, fără alţi intermediari, voucherul putând fi decontat la orice producător. O altă noutate: avem un buget record de 1,43 de miliarde de lei, cu aproape 50 la sută mai mare decât bugetul anului trecut, pe care sperăm să îl epuizăm cât mai rapid pentru că vom avea o singură sesiune. Colegii de la AFM afirmă că, în ultimii 20 de ani, datorită programului pe care îl numim în continuare Rabla, probabil cel mai iubit de români, am casat peste un milion de autoturisme în România", a declarat ministrul de resort, Mircea Fechet, în comunicat.
Programul "Rabla" are caracter multianual, se aplică la nivel naţional şi se desfăşoară în perioada 2025-2030.
Finanţarea programului se realizează din veniturile Fondului pentru Mediu constituite din scoaterea la licitaţie a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene, în limita creditelor de angajament şi bugetare prevăzute cu această destinaţie prin bugetul anual al Fondului pentru mediu, aprobat conform legii.
"În 2025, Programul Rabla intră într-o nouă eră a eficienţei şi accesibilităţii, prin lansarea unei noi aplicaţii digitale care simplifică procesul de înscriere şi reduce timpul de analiză a dosarelor. Aceste măsuri vin după consultări directe cu producătorii auto şi reconfirmă rolul programului Rabla ca un instrument vital pentru modernizarea parcului auto şi protecţia mediului", a precizat, la rândul său, preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), Florin Bănică.
Conform Ghidului de finanţare al programului, trimis deja la Monitorul Oficiale pentru publicare, cuantumul ecotichetului a fost stabilit astfel: 10.000 lei (aproximativ 2.000 de euro) pentru achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC) sau a unei motociclete; 12.000 lei (aproximativ 2.400 de euro) pentru un autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid; 15.000 lei (aproximativ 3.000 de euro) pentru un autovehicul nou plug-in hibrid sau o motocicletă electrică; 37.000 lei (aproximativ 7.500 de euro) pentru un autovehicul nou 100% electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen; 120.000 lei (aproximativ 24.000 de euro) pentru un autovehicul nou plug-in hibrid sau 100% electric, în cazul instituţiilor publice şi unităţilor administrativ-teritoriale.
"Este obligatorie înmatricularea permanentă la autorităţile competente din România, pe numele beneficiarului, a autovehiculului nou achiziţionat în cadrul programului, pe o perioadă de cel puţin 18 luni de la emiterea facturii. Prin excepţie, în cazul în care autovehiculele noi pentru care a fost acordată finanţarea, sunt achiziţionate în sistem leasing, înmatricularea permanentă pe numele beneficiarului este obligatorie la sfârşitul perioadei de leasing. De asemenea, este interzisă beneficiarilor înstrăinarea autovehiculelor nou-achiziţionate în cadrul programului, pe o perioadă de 18 luni de la data emiterii facturii, prevedere ce se aplică inclusiv în cazul beneficiarilor care au achiziţionat autovehiculele noi în sistem leasing", notează Ministerul Mediului.
Potrivit MMAP, pentru înscrierea în noul program "Rabla", solicitanţii vor fi cei care vor trebui să completeze, într-o aplicaţie informatică gestionată de AFM, o cerere în acest sens şi să încarce toate documentele necesare, inclusiv cele ce dovedesc casarea unei maşini. Finanţarea se acordă, în limita bugetului aprobat.
Instituţiile publice şi unităţile administrativ-teritoriale pot solicita un număr de maximum 25 de ecotichete în cadrul unei sesiuni de înscriere, fără a fi necesară casarea unui autovehicul uzat.
Persoanele fizice pot solicita maximum două ecotichete în cadrul unei sesiuni de înscriere, câte unul pentru fiecare autovehicul nou ce urmează a fi achiziţionat.
Durata totală de implementare este de 90 de zile de la obţinerea statutului de "beneficiar finanţare". În acest interval, producătorii sunt obligaţi să emită şi să introducă factura electronică în aplicaţie şi să finalizeze formalităţile de vânzare-cumpărare şi predare-primire a autovehiculului nou.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 3 / 18943 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
CMS România își mărește echipa în România prin cooptarea strategică a unui senior counsel și lansează practica de Apărare | Horea Popescu (Managing Partner): „Cristian Băcanu se remarcă printr-o combinație unică de experiență juridică, leadership în sectorul public și viziune internațională, ceea ce îl recomandă ca un membru valoros al echipei noastre”
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2025 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
Trei avocați români de la Bondoc & Asociații, Filip & Company și DLA Piper sunt considerați ‘Eminent Practitioners’ în practica de fuziuni și achiziții. Clasamentul Chambers Europe 2025, cu cei mai buni avocați de Corporate ̸ M&A din România
“ICC Arbitration Breakfast in Romania” – eveniment privind arbitrajul ICC, 14 mai 2025, București
NNDKP a asistat MedLife cu privire la majorarea limitei unui credit sindicalizat cu 50 milioane EUR. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Schoenherr a asistat Verbund cu privire la achiziția unui proiect eolian de 272 MW de la Monsson. Echipa a fost coordonată de Monica Cojocaru (partner)
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari (București)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...