ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

CE salută acordul privind reducerea emisiilor de CO2 generate de camioanele noi şi de autobuzele urbane

19 Ianuarie 2024   |   Agerpres

Regulamentul va stabili noi obiective ambiţioase de reducere a emisiilor de CO2 pentru 2030, 2035 şi 2040. Noile standarde vor asigura faptul că acest segment al sectorului transportului rutier contribuie la tranziţia către o mobilitate cu emisii zero şi la ambiţiile climatice ale UE pentru 2030 şi la neutralitatea climatică până în 2050.

 
 
Comisia Europeană a salutat acordul încheiat joi între Parlamentul European şi Consiliu cu privire la un acord politic provizoriu de consolidare a standardelor privind emisiile de CO2 pentru vehiculele grele noi care intră pe piaţa UE începând din 2030, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar.
 
Regulamentul va stabili noi obiective ambiţioase de reducere a emisiilor de CO2 pentru 2030, 2035 şi 2040. Noile standarde vor asigura faptul că acest segment al sectorului transportului rutier contribuie la tranziţia către o mobilitate cu emisii zero şi la ambiţiile climatice ale UE pentru 2030 şi la neutralitatea climatică până în 2050.
 
Acordul stabileşte obiective de reducere a emisiilor de CO2 pentru vehiculele grele de 45% pentru perioada 2030-2034, de 65% pentru perioada 2035-2039 şi de 90% începând din 2040, comparativ cu nivelurile din 2019. Domeniul de aplicare al regulamentului este extins şi aceste standarde se vor aplica acum aproape tuturor camioanelor (inclusiv vehiculelor de uz specific, cum ar fi camioanele pentru gunoi, basculele sau betonierele din beton începând din 2035), autobuzelor urbane, autobuzelor pe distanţe lungi şi remorcilor. Obiectivele specifice de reducere a emisiilor sunt, de asemenea, stabilite pentru remorci (7,5%) şi semiremorci (10%), începând cu 2030.
 
Pentru a accelera tranziţia către transportul public cu emisii zero în întreaga Europă, noile autobuze urbane trebuie să reducă emisiile cu 90% începând din 2030. Toate autobuzele urbane noi vor trebui să aibă emisii zero până în 2035.
 
În temeiul acordului provizoriu, Comisia va revizui eficacitatea şi impactul regulamentului până în 2027. Această revizuire va acoperi extinderea domeniului de aplicare la camioanele mici, o metodologie pentru înregistrarea vehiculelor grele care funcţionează exclusiv cu combustibili neutri din punctul de vedere al emisiilor de CO2, în conformitate cu legislaţia UE şi cu obiectivele neutralităţii climatice, rolul unui factor de corecţie a emisiilor de dioxid de carbon în tranziţia către vehiculele grele cu emisii zero şi o metodologie pentru determinarea emisiilor de CO2 pe durata întregului ciclu de viaţă al vehiculelor grele noi.
 
Acordul transmite un alt semnal clar producătorilor, operatorilor de transport şi utilizatorilor pentru a orienta investiţiile către tehnologii inovatoare cu emisii zero şi pentru a stimula introducerea infrastructurii de reîncărcare şi de realimentare.
 
În februarie 2023, Comisia a propus proiectul de regulament pentru a stabili standarde de CO2 pentru vehiculele grele începând cu 2030, pentru a contribui la atingerea obiectivului UE privind neutralitatea climatică până în 2050 şi pentru a reduce cererea de combustibili fosili importaţi. Vehiculele grele sunt responsabile pentru peste 25% din emisiile de gaze cu efect de seră (GES) generate de transportul rutier în UE şi reprezintă peste 6% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră din UE. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3735 / 19774
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cum reușește Băncilă, Diaconu și Asociații să transforme stagiile de practică într-o rampă reală spre avocatura de business: selecție riguroasă, mentorat „buddy” și oportunități concrete de carieră pentru studenții motivați | Miruna Coderie, Avocat: “Este o oportunitate reală de dezvoltare, care poate marca începutul unei cariere solide în domeniul juridic”
Filip & Company a asistat statul român prin Ministerul Finanțelor în contractarea unor plasamente private sub forma de împrumuturi în valoare de peste 2 miliarde de euro | Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener)
Clifford Chance a asistat UniCredit Bank și Garanti BBVA la semnarea acordului de până la 60 mil. € cu DRI, pentru finanțarea parcului fotovoltaic de 126 MW de la Văcărești | Echipa multijurisdicțională de avocați a fost coordonată de la București, cu Nadia Badea (Partener) și Andreea Șișman (Partener) în prim plan
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Drumul spre performanță: experiențe și lecții din anii de Drept | O discuție cu Stelian Vârvea, student care trece în al doilea an la Facultatea de Drept din Iași, despre provocările primului an de studiu și învățămintele ce pot fi transmise viitorilor ”boboci”: ” Dacă ești curios, motivat și vrei să înțelegi cum funcționează lumea, e un drum care te provoacă constant”
Filip & Company a asistat ING Bank și Raiffeisen Bank în acordarea unei finanțări de 70 milioane euro către grupul La Fântâna. Echipa a fost coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) | Tranzacția a fost complexă, multijurisdicțională și finalizată într-un termen scurt
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Clifford Chance Badea a asistat UniCredit la finalizarea fuziunii cu Alpha Bank, care creează al treilea grup bancar după active pe piața locală | Daniel Badea (Managing Partner): „Expertiza vastă pe care o are Clifford Chance la nivel global, dublată de experiența echipei locale, stau la baza unui palmares reprezentativ de tranzacții cu impact în industria financiar-bancară din România”
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...