ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

CE salută acordul privind reducerea emisiilor de CO2 generate de camioanele noi şi de autobuzele urbane

19 Ianuarie 2024   |   Agerpres

Regulamentul va stabili noi obiective ambiţioase de reducere a emisiilor de CO2 pentru 2030, 2035 şi 2040. Noile standarde vor asigura faptul că acest segment al sectorului transportului rutier contribuie la tranziţia către o mobilitate cu emisii zero şi la ambiţiile climatice ale UE pentru 2030 şi la neutralitatea climatică până în 2050.

 
 
Comisia Europeană a salutat acordul încheiat joi între Parlamentul European şi Consiliu cu privire la un acord politic provizoriu de consolidare a standardelor privind emisiile de CO2 pentru vehiculele grele noi care intră pe piaţa UE începând din 2030, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar.
 
Regulamentul va stabili noi obiective ambiţioase de reducere a emisiilor de CO2 pentru 2030, 2035 şi 2040. Noile standarde vor asigura faptul că acest segment al sectorului transportului rutier contribuie la tranziţia către o mobilitate cu emisii zero şi la ambiţiile climatice ale UE pentru 2030 şi la neutralitatea climatică până în 2050.
 
Acordul stabileşte obiective de reducere a emisiilor de CO2 pentru vehiculele grele de 45% pentru perioada 2030-2034, de 65% pentru perioada 2035-2039 şi de 90% începând din 2040, comparativ cu nivelurile din 2019. Domeniul de aplicare al regulamentului este extins şi aceste standarde se vor aplica acum aproape tuturor camioanelor (inclusiv vehiculelor de uz specific, cum ar fi camioanele pentru gunoi, basculele sau betonierele din beton începând din 2035), autobuzelor urbane, autobuzelor pe distanţe lungi şi remorcilor. Obiectivele specifice de reducere a emisiilor sunt, de asemenea, stabilite pentru remorci (7,5%) şi semiremorci (10%), începând cu 2030.
 
Pentru a accelera tranziţia către transportul public cu emisii zero în întreaga Europă, noile autobuze urbane trebuie să reducă emisiile cu 90% începând din 2030. Toate autobuzele urbane noi vor trebui să aibă emisii zero până în 2035.
 
În temeiul acordului provizoriu, Comisia va revizui eficacitatea şi impactul regulamentului până în 2027. Această revizuire va acoperi extinderea domeniului de aplicare la camioanele mici, o metodologie pentru înregistrarea vehiculelor grele care funcţionează exclusiv cu combustibili neutri din punctul de vedere al emisiilor de CO2, în conformitate cu legislaţia UE şi cu obiectivele neutralităţii climatice, rolul unui factor de corecţie a emisiilor de dioxid de carbon în tranziţia către vehiculele grele cu emisii zero şi o metodologie pentru determinarea emisiilor de CO2 pe durata întregului ciclu de viaţă al vehiculelor grele noi.
 
Acordul transmite un alt semnal clar producătorilor, operatorilor de transport şi utilizatorilor pentru a orienta investiţiile către tehnologii inovatoare cu emisii zero şi pentru a stimula introducerea infrastructurii de reîncărcare şi de realimentare.
 
În februarie 2023, Comisia a propus proiectul de regulament pentru a stabili standarde de CO2 pentru vehiculele grele începând cu 2030, pentru a contribui la atingerea obiectivului UE privind neutralitatea climatică până în 2050 şi pentru a reduce cererea de combustibili fosili importaţi. Vehiculele grele sunt responsabile pentru peste 25% din emisiile de gaze cu efect de seră (GES) generate de transportul rutier în UE şi reprezintă peste 6% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră din UE. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1338 / 17377
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Băiculescu & Asociații își consolidează echipa | Horațiu Pătrașcu, fost judecător la Înalta Curte de Casație și Justiție se alătură pe poziția de Counsel și va coordona practica de Contencios Administrativ și Fiscal
Cariere în Drept | Andrea Roxana Chihaia, printre cei mai buni zece absolvenți ai generației sale, acum stagiară, a intrat în profesie cu emoție și entuziasm. Ea spune că performanța nu se întreține singură, ci trebuie susținută. ”Trebuie să începem ca societate să credem în tineri, în potențialul lor și să le oferim oportunități pe măsură”
A nouăsprezecea ediție a Școlii de vară la NNDKP | Internship-ul include, pe lângă componenta practică, o serie de training-uri generale care facilitează integrarea în firmă și mai multe cursuri de specialitate. Ce trebuie să știe tinerii aflați la început de drum care vor să se alăture uneia dintre cele mai performante echipe de avocați și care sunt așteptările NNDKP legate de viitorii profesioniști care vor contribui la succesul firmei
RTPR și Schoenherr, alături de Romcim la achiziția Tehno World. Vânzătorul a lucrat cu avocații PNSA
CMS asistă INVL în finanțarea de 24 milioane EUR acordată de BERD și Eiffel pentru construcția unei centrale solare în România
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
RTPR a asistat Grupul Evryo la vânzarea portofoliului de energie regenerabilă către PPC Group. Echipa de avocați a fost coordonată de Roxana Ionescu (Partner) și Cezara Urzică (Senior Associate)
INTERVIU | Cosmin Vasile, singurul avocat român evidențiat ca Thought Leader atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation, în Who’s Who Legal ̸ Lexology: ”Avem șansa să fim implicați într-un număr foarte mare de arbitraje internaționale, de la comerciale la investiționale, dar și în numeroase arbitraje domestice. Pe de altă parte, reputația firmei noastre de litigatori excepționali ne dă șansa să gestionăm numeroase proiecte semnificative ca miză, sonoritate a părților implicate și care au o componentă internațională”
Promovări la Schoenherr & Asociații: Nora Olah devine local partner, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Avocații promovați sunt specializați în domenii în care activitatea firmei s-a intensificat în ultimii ani. Fiecare dintre ei este un specialist confirmat în domeniul său de activitate”
ITR EMEA Tax Awards 2024 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații și Țuca Zbarcea & Asociații concurează pentru titlul de firma anului în România în domeniul taxelor. Popescu & Asociații și Țuca Zbârcea au câte trei nominalizări în jurisdicția locală, iar NNDKP este pe lista scurtă pentru distincția de firma anului în dispute fiscale
Ana-Maria Baciu este singurul avocat din România nominalizat pentru premiul ‘Regulatory Lawyer or In-House Counsel of the Year’ acordat în cadrul Global Regulatory Awards 2024
NNDKP a asistat AAylex One în legătură cu o finanțare de 20 de milioane de euro acordată de CEC Bank și Alpha Bank Romania | Valentin Voinescu (Partener) și Cătălina Dan (Asociat Senior), în prim plan
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...