Centrul European al Consumatorilor din România a realizat un ghid online pentru închirierea de maşini în UE
21 August 2025 Agerpres
Publicaţia poate fi accesată pe site-ul Centrului European al Consumatorilor din România.
Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania), direcţie în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), a pregătit un ghid online pentru consumatorii care doresc să închirieze o maşină în Uniunea Europeană.
Potrivit unui comunicat al ANPC, ghidul conţine informaţii şi recomandări identificate ca fiind importante pentru consumatori, ţinând cont de aspectele reclamate în peste cele 250 de reclamaţii primite pe această temă din anul 2024 până în prezent, care privesc: 31% - impunerea unor costuri/taxe suplimentare, 24% - anularea rezervării şi refuzul predării maşinii fie pentru lipsa unui card de credit, fie pentru ajungerea cu întârziere la locul de preluare a maşinii, 21% - retragere sau impunerea unor sume suplimentare pentru pretinse pagube apărute în timpul închirierii, 6% - probleme legate de plăţi, în general privind nereturnarea depozitului (garanţiei) după finalizarea închirierii fără probleme, 3% - probleme legate de asigurări/limite de răspundere.
Potrivit unui comunicat al ANPC, ghidul conţine informaţii şi recomandări identificate ca fiind importante pentru consumatori, ţinând cont de aspectele reclamate în peste cele 250 de reclamaţii primite pe această temă din anul 2024 până în prezent, care privesc: 31% - impunerea unor costuri/taxe suplimentare, 24% - anularea rezervării şi refuzul predării maşinii fie pentru lipsa unui card de credit, fie pentru ajungerea cu întârziere la locul de preluare a maşinii, 21% - retragere sau impunerea unor sume suplimentare pentru pretinse pagube apărute în timpul închirierii, 6% - probleme legate de plăţi, în general privind nereturnarea depozitului (garanţiei) după finalizarea închirierii fără probleme, 3% - probleme legate de asigurări/limite de răspundere.
Publicaţia poate fi accesată pe site-ul Centrului European al Consumatorilor din România.
Noul ghid reuneşte, într-o formă succintă, cele mai importante informaţii pe care consumatorii trebuie să le cunoască atunci când doresc să închirieze o maşină în UE, de la momentul în care îşi pregătesc contractarea acestui serviciu şi până la cele de preluare a autoturismului sau de predare a lui, la finalul călătoriei.
"Reamintim consumatorilor că trebuie să citească foarte atent secţiunea "Termeni şi condiţii" a companiei de închirieri, pentru a şti înaintea plecării care sunt condiţiile necesar a fi îndeplinite de client pentru a încheia contractul. De asemenea, menţionăm că toate avertismentele şi recomandările pe care le reuneşte ghidul online sunt menite să atragă atenţia consumatorilor asupra posibilelor neplăceri care pot fi cauzate de lipsa de informaţii sau de neatenţie, în urma derulării unui contract de închiriere a unei maşini în UE", se precizează în comunicat.
ECC Romania face parte din Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia. Centrele Europene ale Consumatorilor oferă informaţii, consiliere şi facilitează soluţionarea pe cale amiabilă a litigiilor transfrontaliere.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 713 / 20459 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
În spatele scenei, alături de avocații din practica de Real Estate de la Țuca Zbârcea & Asociații, într-un mediu în care calitatea documentației, calibrarea riscurilor și gestionarea inteligentă a calendarului determină dacă un proiect se finanțează, se construiește și se capitalizează corect | De vorbă cu Răzvan Gheorghiu-Testa (partener) despre tendințele pieței imobiliare și forța unei echipe care operează integrat, folosește inteligent regulile și anticipează riscurile, astfel încât proiectele complicate, de la teren și autorizare până la finanțare, leasing și exit să ajungă la linia de sosire
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni AT1 de 500 milioane Euro lansată de Banca Transilvania pe piețele externe
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Hexagon în achiziția Platformei CUG din Cluj, într-unul dintre cele mai mari proiecte imobiliare ale anului
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





