Cererea pentru închirierea de spaţii de birouri din Bucureşti a scăzut cu 25%, în T3 (analiză)
15 Octombrie 2024
BizLawyerPotrivit datelor Colliers, cu toate acestea, pe fondul eforturilor companiilor de a aduce angajaţii mai des la birou, perspectivele pe termen mediu rămân pozitive.
Cererea totală de spaţii de birouri moderne închiriate în Bucureşti a scăzut cu 25%, în trimestrul al treilea al acestui an faţă de aceeaşi perioadă din 2023, până la 236.000 de metri pătraţi, iar cererea pentru noi contracte de închiriere s-a diminuat cu 11%, arată o analiză de specialitate, publicată marţi.
Potrivit datelor Colliers, cu toate acestea, pe fondul eforturilor companiilor de a aduce angajaţii mai des la birou, perspectivele pe termen mediu rămân pozitive.
De asemenea, consultanţii în imobiliare observă că, în anumite zone din Bucureşti, se menţin indiciile de tranziţie către o piaţă mai favorabilă proprietarilor.
"Anul 2024 marchează trei trimestre consecutive fără finalizări de noi proiecte de birouri moderne, ceea ce reprezintă cea mai lungă perioadă fără livrări din 2005 încoace. Având în vedere că singurul proiect care va fi livrat cu certitudine în următorii doi ani este AFI Loft, cu peste 16.000 de metri pătraţi, programat să fie finalizat la sfârşitul acestui an, consultanţii Colliers se aşteaptă ca piaţa să se echilibreze considerabil. Totuşi, deşi există semne de tranziţie către o piaţă a proprietarilor în anumite zone din Bucureşti, rata generală de neocupare rămâne la aproximativ 15% la nivelul întregului oraş", se arată în cercetare.
Potrivit datelor Colliers, cu toate acestea, pe fondul eforturilor companiilor de a aduce angajaţii mai des la birou, perspectivele pe termen mediu rămân pozitive.
De asemenea, consultanţii în imobiliare observă că, în anumite zone din Bucureşti, se menţin indiciile de tranziţie către o piaţă mai favorabilă proprietarilor.
"Anul 2024 marchează trei trimestre consecutive fără finalizări de noi proiecte de birouri moderne, ceea ce reprezintă cea mai lungă perioadă fără livrări din 2005 încoace. Având în vedere că singurul proiect care va fi livrat cu certitudine în următorii doi ani este AFI Loft, cu peste 16.000 de metri pătraţi, programat să fie finalizat la sfârşitul acestui an, consultanţii Colliers se aşteaptă ca piaţa să se echilibreze considerabil. Totuşi, deşi există semne de tranziţie către o piaţă a proprietarilor în anumite zone din Bucureşti, rata generală de neocupare rămâne la aproximativ 15% la nivelul întregului oraş", se arată în cercetare.
În acelaşi timp, piaţa este dominată de chiriaşi, care ocupă suprafeţe cuprinse între 1.000 şi 2.000 de metri pătraţi.
"În ultimii doi ani, urmând un trend pe care-l mai vedem şi în alte ţări din Europa Centrală şi de Est, cum ar fi Polonia, reînnoirile au reprezentat o parte mai mare a cererii decât de obicei, de până la aproximativ 50% din tranzacţiile de închiriere semnate în Bucureşti, deoarece multe companii au amânat deciziile privind contractele de închiriere a birourilor din cauza incertitudinii legate de munca hibridă. Pentru comparaţie, în anii dinaintea pandemiei, ponderea reînnoirilor a fost, în medie, de 28% pe an, scăzând până la 19% în 2011 şi 22% în 2019", notează specialiştii.
La nivel general, în al treilea trimestrul al acestui an, faţă de intervalul similar din 2023, cererea totală de spaţii de birouri moderne închiriate în Bucureşti a scăzut cu 25%, până la 236.000 de metri pătraţi, iar cererea pentru noi contracte de închiriere s-a diminuat cu 11%, la 82.000 de metri pătraţi.
Colliers este unul dintre liderii globali în servicii de consultanţă imobiliară şi de management al investiţiilor. Cu operaţiuni în 66 de ţări, cei 22.000 de specialişti lucrează împreună pentru a oferi consultanţă de specialitate pentru clienţi.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 439 / 18203 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...