Companiile alimentare vând produse care sunt mai puţin sănătoare în ţările mai sărace (raport)
07 Noiembrie 2024 Agerpres
Produsele vândute de companii, inclusiv Nestle, Pepsico şi Unilever, au fost evaluate ca parte a indicelui global publicat de grupul non-profit Access to Nutrition Initiative (ATNI), pentru prima dată din 2021.
Cele mai mari companii mondiale de alimente şi băuturi vând în medie ţărilor cu venituri scăzute produse care sunt mai puţin sănătoase decât cele pe care le vând în statele cu venituri ridicate, se arată într-un raport publicat joi, transmite Reuters.
Produsele vândute de companii, inclusiv Nestle, Pepsico şi Unilever, au fost evaluate ca parte a indicelui global publicat de grupul non-profit Access to Nutrition Initiative (ATNI), pentru prima dată din 2021.
În urma evaluării a 30 de companii, produsele vândute ţărilor cu venituri scăzute au avut un punctaj mai mic la sistemul de clasificare cu stele dezvoltat în Australia şi Noua Zeelandă decât cele vândute în statele cu venituri ridicate. În sistemul Health Star Rating, produsele sunt clasificate de la unu la cinci în privinţa gradului lor de sănătate, cel mai bun nivel fiind cinci, iar un scor de peste 3,5 este considerat a fi o alegere mai sănătoasă.
Produsele vândute de companii, inclusiv Nestle, Pepsico şi Unilever, au fost evaluate ca parte a indicelui global publicat de grupul non-profit Access to Nutrition Initiative (ATNI), pentru prima dată din 2021.
În urma evaluării a 30 de companii, produsele vândute ţărilor cu venituri scăzute au avut un punctaj mai mic la sistemul de clasificare cu stele dezvoltat în Australia şi Noua Zeelandă decât cele vândute în statele cu venituri ridicate. În sistemul Health Star Rating, produsele sunt clasificate de la unu la cinci în privinţa gradului lor de sănătate, cel mai bun nivel fiind cinci, iar un scor de peste 3,5 este considerat a fi o alegere mai sănătoasă.
În ţările cu venituri scăzute, portofoliile multinaţionalelor au fost evaluate la 1,8 de acest sistem, în timp ce în statele cu venituri ridicate, unde au fost testate mai multe produse, nivelul a fost de 2,3.
"Este o imagine extrem de clară că ceea ce vând acele companii în cele mai sărace ţări din lume, unde ele sunt din ce în ce mai active, nu sunt produse sănătoase. Este un semnal de alarmă pentru ca guvernele din acele ţări să fie vigilente", a afirmat Mark Wijne, director de cercetare la ATNI, într-un interviu acordat Reuters.
Este pentru prima dată când indicele a fost împărţit între ţărilor cu venituri scăzute şi cele cu venituri ridicate.
Indicele este important deoarece produsele alimentare ambalate au un rol din ce în ce mai mare în criza de obezitate care este acum un fenomen global. Mai mult de un miliard de persoane din întreaga lume sunt obeze, conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), precizează ATNI. Banca Mondială estimează că 70% din persoanele supraponderale sau obeze trăiesc în ţăril cu venituri scăzute şi medii.
"Ne-am angajat să majorăm vânzările de alimente nutritive şi să-i îndrumăm pe oameni spre diete mai echilibrate", a precizat un purtător de cuvânt al Nestle, adăugând că firma îmbogăţeşte produsele pentru a ajuta la reducerea decalajului nutritiv din ţările în curs de dezvoltare.
Un purtător de cuvânt al PepsiCo nu a dorit să facă comentarii. Anul trecut, compania a stabilit noi obiective pentru a reduce sodiul în chipsurile de cartofi şi a adăugat ingrediente, cum ar fi boabele întregi, în produsele sale alimentare.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 2563 / 20503 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Popescu & Asociații, singura firmă independentă locală evidențiată la gala ”The Lawyer European Awards”
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy la semnarea a trei contracte de operare și mentenanță (O&M) cu EnergoBit pentru trei parcuri fotovoltaice cu o capacitate totală de peste 360 MW
Care sunt liniile de forță ale practicii de Concurență de la PNSA, apreciată de ghidurile internaționale pentru expertiza profundă, reflexele rapide și capacitatea de a duce la capăt mandate complexe | De vorbă cu Mihaela Ion (Partener) despre tendințele pieței, modul în care lucrează avocații, disciplina procedurală și gândirea strategică în proiectele în care miza, presiunea de timp și finețea analizei fac diferența
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Refinitiv Legal Advisers - Q3 2025 | Piața de M&A a continuat să crească, în primele nouă luni, pe piețele emergente și la nivel nivel global, chiar dacă numărul tranzacțiilor este în scădere. Europa prinde viteză, iar Estul continentului redevine un teritoriu în care investitorii strategici și financiari caută randament. CMS își menține pozițiile de top la nivel global și în Europa de Est, regiune în care Clifford Chance și Schoenherr strălucesc, iar Kinstellar rămâne în Top 15
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
Filip & Company a asistat Autonom Services S.A. la încheierea unui contract de facilități de credit în valoare de 300 mil. €. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Hexagon în achiziția Platformei CUG din Cluj, într-unul dintre cele mai mari proiecte imobiliare ale anului
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





