ANAR: Au fost închiriate 40% din subsectoarele de plajă pentru următorii zece ani
07 Noiembrie 2024
AgerpresValoarea chiriei ofertate a fost cu 22% mai mare decât preţul de pornire.
40% din subsectoarele de plajă scoase la închiriere au fost adjudecate în urma organizării de către Administraţia Naţională "Apele Române" (ANAR) a procedurii de licitaţie publică (etapa I) privind închirierea suprafeţelor de plajă pentru sezoanele estivale 2025-2034 (următorii zece ani), informează Apele Române într-un comunicat transmis AGERPRES.
Valoarea chiriei ofertate a fost cu 22% mai mare decât preţul de pornire.
Potrivit ANAR, este vorba de 28 de subsectoare de plajă (din totalul de 71) reprezentând o suprafaţă de 27 hectare (din cele 75,88 de hectare), adică 35%. Suprafeţele închiriate sunt situate în staţiunile Mamaia şi Eforie Nord, precum şi în municipiul Constanţa şi au două tipuri de destinaţii: agrement turistic (recreere) şi agrement cu funcţie sportivă - ambarcaţiuni cu/fără motor. Cele mai mari suprafeţe se află în staţiunea Mamaia.
Valoarea chiriei ofertate a fost cu 22% mai mare decât preţul de pornire.
Potrivit ANAR, este vorba de 28 de subsectoare de plajă (din totalul de 71) reprezentând o suprafaţă de 27 hectare (din cele 75,88 de hectare), adică 35%. Suprafeţele închiriate sunt situate în staţiunile Mamaia şi Eforie Nord, precum şi în municipiul Constanţa şi au două tipuri de destinaţii: agrement turistic (recreere) şi agrement cu funcţie sportivă - ambarcaţiuni cu/fără motor. Cele mai mari suprafeţe se află în staţiunea Mamaia.
Astfel, din cele 131 de oferte primite, 115 au fost valabile, ceea ce reprezintă o pondere de aproximativ 88%. Pentru fiecare subsector de plajă, a fost nevoie de cel puţin două oferte valabile, conform legislaţiei în vigoare.
Criteriile aplicate în procedura de evaluare a ofertelor au fost: preţul oferit - 40%; capacitatea economico-financiară - 10%; protecţia mediului înconjurător - 10%; condiţiile specifice impuse de natura bunului închiriat - 40%.
Conform prevederilor legislative, 50% din suma încasată va reprezenta venit la bugetul de stat, iar diferenţa de 50% se va utiliza pentru investiţii destinate dezvoltării infrastructurii de gospodărire a apelor, inclusiv pentru plaja Mării Negre.
Perioada de închiriere este de zece ani, în acord cu prevederile HG nr. 183/2020 privind aprobarea închirierii bunurilor imobile, proprietate publică a statului şi OUG nr. 19/2006 privind utilizarea plajei Mării Negre şi controlul activităţilor desfăşurate pe plajă, ambele cu modificările şi completările ulterioare.
Pentru a permite operatorilor economici amenajarea suprafeţelor de plajă în următorul sezon estival, Administraţia Naţională "Apele Române" va demara în perioada imediat următoare o nouă procedură de licitaţie publică. Aceasta va viza atât scoaterea la închiriere a suprafeţelor de plajă neadjudecate în această etapă, cât şi celor unde contractele de închiriere au expirat.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 277 / 18216 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...