Consumatorii vor să aloce mai mulţi bani în acest an pentru călătorii şi bunuri neesenţiale (raport)
05 Iulie 2023
AgerpresProcentul celor care cred că alimentelor se vor scumpi în continuare este mai mare faţă de ediţia precedentă, din februarie, când a fost de 42%, conform unui comunicat al PwC remis, miercuri, AGERPRES.
Aproape jumătate (46%) dintre consumatorii din întreaga lume cred că preţurile alimentelor vor continua să crească, însă, deşi le va fi afectat bugetul, mulţi vor să aloce sume mai mari în acest an pentru călătorii şi bunuri neesenţiale, potrivit sondajului PwC Global Consumer Insights Pulse Survey 2023, din luna iunie.
Procentul celor care cred că alimentelor se vor scumpi în continuare este mai mare faţă de ediţia precedentă, din februarie, când a fost de 42%, conform unui comunicat al PwC remis, miercuri, AGERPRES.
Cu toate acestea, deşi, din cauza cheltuielilor mai mari cu produsele alimentare, consumatorii şi-au redus, de la începutul anului, cheltuielile neesenţiale, acum prevăd o creştere a acestora în perioada următoare. Astfel, mai mult de o treime (36%) dintre respondenţi spun că vor aloca mai mult pentru îmbrăcăminte şi produse de sănătate, frumuseţe, comparativ cu 28% şi 27%, în ultimele două sondaje.
"Consumatorii sunt pesimişti în privinţa evoluţiei preţurilor în următoarele şase luni, anticipând o continuare a scumpirilor, dar acum, comparativ cu sondajele anterioare când îşi exprimau intenţia de a economisi, îşi propun să aloce sume mai mari pentru alte cheltuieli, cum ar fi renovarea locuinţei şi călătorii. O tendinţă similară este observată şi în România, unde comerţul continuă să fie pe plus, de peste 5% în volum, în ciuda inflaţiei aflată încă la un nivel ridicat, de peste 10%, potrivit datelor publicate de INS în mai. Presiunea inflaţiei asupra veniturilor populaţiei este tot mai dificil de suportat şi, în acest context, guvernul României a stabilit ca prioritate pentru perioada următoare diminuarea preţurilor la anumite produse alimentare de bază, prin plafonarea adaosului comercial. Rămâne de văzut dacă această măsură va avea impactul scontat", a declarat Ruxandra Târlescu, partener şi leader pentru sectorul de Retail al PwC România.
Astfel, a crescut la nivel global numărul consumatorilor care vor să cheltuiască mai mult cu 7% pentru articole de îmbunătăţire a locuinţei. Majorarea preconizată a acestor cheltuieli este similară cu cea indicată pentru alte categorii, precum electronice de consum, echipamente sportive şi de fitness, divertisment acasă şi activităţi online.
În acelaşi timp, mult mai mulţi consumatori, 44% (faţă de 30% în februarie) estimează creşterea cheltuielilor pentru călătorii, atât interne, cât şi internaţionale.
Deşi peisajul comerţului electronic este în schimbare, pe fondul unei concurenţe crescute şi a unei scăderi a anumitor achiziţii discreţionare, jumătate dintre cei chestionaţi intenţionează să-şi majoreze cheltuielile online în următoarele şase luni, un salt semnificativ de la 43% în sondajul din februarie.
Totuşi, 50% dintre respondenţi se aşteaptă să continue să facă cumpărături în magazinele fizice, confirmând apariţia consumatorului "phygital".
O constatare a sondajului PwC este că, din ce în ce mai des, consumatorii iau decizia de a evita comercianţii intermediari şi platformele de comerţ online şi de a cumpăra direct de la branduri.
Majoritatea consumatorilor (63%) declară că au cumpărat produse direct de pe site-ul unui brand şi e de aşteptat ca acest număr să crească. Alţi 29% spun că, deşi nu au făcut-o încă, iau în considerare opţiunea direct to consumer (D2C).
Aproape jumătate dintre consumatori spun că principalul motiv pentru care sunt atraşi de site-urile web D2C este autenticitatea produselor, în special atunci când fac cumpărături pentru îmbrăcăminte, produse electronice şi articole de înfrumuseţare şi îngrijire personală.
Raportul mai semnalează că opt din zece consumatori au spus că ar plăti cu până la 5% mai mult pentru bunul produs în mod sustenabil. Întrebaţi cât de mult ar plăti peste preţul mediu pentru o varietate de bunuri, cum ar fi alimentele produse local de fermieri, produse fabricate cu o amprentă de carbon mai mică şi articolele făcute la comandă sau personalizate, mai mult de patru din zece consumatori ar plăti cu până la 10% în plus, unul din zece spune că ar plăti până la 30%, iar aproape 7% că ar plăti chiar mai mult. Generaţia Millennials şi generaţia Z au fost cele mai dispuse să cheltuiască mai mult de dragul sustenabilităţii.
În cadrul sondajului bianual Global Consumer Insights Survey au fost intervievaţi circa 9.000 de consumatori din 25 de state la nivel mondial.
PwC este o reţea de firme prezentă în 152 de ţări, cu mai mult de 328.000 de profesionişti ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanţei fiscale şi consultanţei pentru afaceri.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 4114 / 18268 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Filip & Company a asistat grupul Qemetica în vânzarea activelor aferente producției de sodă calcinată și silicați de sodiu din România. Partenerii Alexandru Bîrsan și Eliza Baias au coordonat echipele
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...