
Costurile pentru raportarea ESG în cazul unui IMM cu 25 de angajaţi, estimate la 9.000 euro (patronat)
23 Februarie 2024
AGERPRESNoul standard, care a fost pus în consultare publică - se referă la implementarea voluntară de către IMM-uri, fiind recomandat să se aplice începând cu 1 ianuarie 2026.
Costurile de consultanţă pentru redactarea raportării ESG (environmental, social, governance) pe noul standard sunt estimate la 9.000 de euro, iar în cazul unei companii de contabilitate cu cinci angajaţi acestea ar putea fi de 6.000 de euro, a declarat joi Cezar Armaşu, directorul general al Consiliului Patronatelor ESG din România (CPESGR).
"Vom implementa acest nou standard pentru IMM-uri în trei-cinci IMM-uri româneşti, dar şi pe standardul care încă nu este obligatoriu, pe acest standard, care este în consultare publică, tocmai ca să ne lămurim care sunt resursele necesare: timp, specialişti, costuri. Avem deja informaţia că, pentru acest nou standard, pentru un IMM cu 25 de angajaţi care lucrează in industria automotive, undeva în centrul României, costurile de consultanţă pentru redactarea raportării ESG pe noul standard este estimat la 9.000 de euro. Vorbim doar de costurile externe de consultanţă. Aceleaşi costuri externe de consultanţă pentru o firmă de contabilitate, care lucrează cu cinci angajaţi în Bucureşti, de exemplu, se ridică la 6.000 euro", a menţionat Cezar Armaşu, la o conferinţă de presă organizată cu ocazia semnării unui acord de parteneriat între Consiliul Patronatelor ESG din România (CPESGR) şi Camera de Comerţ Belgia Luxemburg România Moldova (BEROCC).
"Vom implementa acest nou standard pentru IMM-uri în trei-cinci IMM-uri româneşti, dar şi pe standardul care încă nu este obligatoriu, pe acest standard, care este în consultare publică, tocmai ca să ne lămurim care sunt resursele necesare: timp, specialişti, costuri. Avem deja informaţia că, pentru acest nou standard, pentru un IMM cu 25 de angajaţi care lucrează in industria automotive, undeva în centrul României, costurile de consultanţă pentru redactarea raportării ESG pe noul standard este estimat la 9.000 de euro. Vorbim doar de costurile externe de consultanţă. Aceleaşi costuri externe de consultanţă pentru o firmă de contabilitate, care lucrează cu cinci angajaţi în Bucureşti, de exemplu, se ridică la 6.000 euro", a menţionat Cezar Armaşu, la o conferinţă de presă organizată cu ocazia semnării unui acord de parteneriat între Consiliul Patronatelor ESG din România (CPESGR) şi Camera de Comerţ Belgia Luxemburg România Moldova (BEROCC).
La rândul său, Daniela Marişcu, preşedinte al Consiliului Patronatelor ESG România, a subliniat că, în ceea ce priveşte raportarea ESG, sunt două nivele de obligativitate: unul din 2025 şi unul din 2027 sau 2030, deoarece "încă nu s-a statutat, pe nivel de firmă".
"În momentul de faţă, din 2025 raportează IMM-urile mari, cu peste 500 de angajaţi, care deja au structurile de guvernanţă, sustenabilitate stabilite, dar reunesc mai mulţi factori de raportare prin standardul european - şi sunt IMM-uri de această talie în România care nici n-au auzit de subiect. Subiectul ar trebui să devină în atenţia publicului, pentru că nu este doar despre IMM-uri, este despre faptul că acele costuri pe care ei le vor avea se vor răsfrânge în preţurile pe care noi le plătim la nivel individual", a punctat Daniela Marişcu.
Noul standard, care a fost pus în consultare publică - se referă la implementarea voluntară de către IMM-uri, fiind recomandat să se aplice începând cu 1 ianuarie 2026.
"EFRAG (European Financial Reporting Advisory Group, n.r.) a pus în consultare publică acest standard. Termenul de consultare este 21 mai, pe standardul privind IMM-urile. Noi cerem ca acest termen de consultare să se prelungească până la sfârşitul anului, deci să nu se ia o decizie acum. Termenul este prea scurt ca să facem consultarea cu IMM-urile româneşti şi să venim cu un punct de vedere pertinent în acest sens", a mai spus Cezar Armaşu.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 2204 / 18588 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Solida Capital face prima tranzacție în România și anunță extinderea strategică pe piața din Europa Centrală și de Est | Cumpărătorul a fost asistat de Kinstellar, CMS a acordat consultanță vânzătorului pe aspecte fiscale și financiare, iar PNSA a fost alături de banca finanțatoare. Ce alți consultanți au fost implicați
Cum îi sprijină avocații GNP Guia Naghi și Partenerii pe clienții care solicită asistență în proiecte de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și ce anume fac pentru a le spori șansele de succes | Manuela Guia (Managing Partner): „Considerăm că ar fi benefic să se acorde o atenție sporită industriilor cu potențial ridicat de creștere, cum ar fi tehnologiile verzi și digitalizarea. De asemenea, ar fi utilă o simplificare a procesului administrativ, pentru a facilita accesul mai rapid la finanțare și a reduce incertitudinea pentru investitori”
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Adina Vlaicu (Popescu & Asociații), un om statornic, serios, carismatic, atent la detalii și la nevoile clienților: ”Trebuie să fii mereu la curent cu schimbările legislative, să te specializezi în domeniile în plină dezvoltare și să anticipezi nevoile pieței. Networking-ul strategic și implicarea în dezbateri profesionale te ajută să rămâi relevant. Dar, mai presus de toate, trebuie să îți placă ceea ce faci – pasiunea este cea care te ține în joc pe termen lung”
Lista scurtă a finaliștilor “Chambers Europe Awards - 2025” | Cinci firme din România luptă pentru trofeu: CMS, NNDKP și ȚZA, prezențe constante la gala premiilor, Mușat & Asociații intră în competiție propulsată de activitatea intensă din ultimul an, iar Filip & Company este nominalizată pentru a patra oară consecutiv
Cum văd anul 2025 profesioniștii considerați Leading Lawyers de către ghidurile juridice internaționale | Azi, de vorbă cu Florian Nițu, Managing Partner PNSA, poziționat de Legal500 în categoria ‘Hall of Fame’ în practica de M&A: ”Cu excepția unor cataclisme geostrategice pe care nu le putem vedea și pe care noi, din România, nici nu le putem preveni, avem motive bune să fim optimiști. Resurse, Infrastructură, Energie, Tech și Food sunt cele cinci domenii în care vom vedea cu precădere investiții și tranzacții noi, în mod accelerat, dar coerent totuși, formând o nouă paradigmă de dezvoltare”
GNP Guia Naghi și Partenerii îl promovează pe Tudor NACEV ca Partener coordonator al practicii Regulatory Pharma și Achiziții Publice. El a asistat clienți importanți în proiecte de anvergură
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for a Senior Associate
Chambers Global 2025 | RTPR rămâne singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (9), Filip & Company (7), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Rising Stars | Bianca Bănățeanu, șef de promoție al seriei I a generației anului 2024 a decis să se îndrepte spre magistratură: ”Am ales să susțin probele de admitere la INM, după ce am oscilat de câteva ori între avocatură și magistratură. Sunt conștientă de responsabilitatea pe care o implică profesia de judecător, însă satisfacția pe care o simți atunci când știi că ai contribuit la înlăturarea unei situații de inechitate, la soluționarea unor probleme cu care oamenii se confruntă zi cu zi, mi se pare de neegalat”
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA: ”Echipele noastre colaborează strâns pentru a preveni riscurile ce vin cu toate schimbările legislative. Vom continua acțiunile de conformare la modificările legislative și pe cele de prevenție. Menținem focusul pe strategia de sustenabilitate și continuăm să investim în dezvoltarea echipei”
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...