ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Costurile pentru raportarea ESG în cazul unui IMM cu 25 de angajaţi, estimate la 9.000 euro (patronat)

23 Februarie 2024   |   AGERPRES

Noul standard, care a fost pus în consultare publică - se referă la implementarea voluntară de către IMM-uri, fiind recomandat să se aplice începând cu 1 ianuarie 2026.

 
 
Costurile de consultanţă pentru redactarea raportării ESG (environmental, social, governance) pe noul standard sunt estimate la 9.000 de euro, iar în cazul unei companii de contabilitate cu cinci angajaţi acestea ar putea fi de 6.000 de euro, a declarat joi Cezar Armaşu, directorul general al Consiliului Patronatelor ESG din România (CPESGR).

"Vom implementa acest nou standard pentru IMM-uri în trei-cinci IMM-uri româneşti, dar şi pe standardul care încă nu este obligatoriu, pe acest standard, care este în consultare publică, tocmai ca să ne lămurim care sunt resursele necesare: timp, specialişti, costuri. Avem deja informaţia că, pentru acest nou standard, pentru un IMM cu 25 de angajaţi care lucrează in industria automotive, undeva în centrul României, costurile de consultanţă pentru redactarea raportării ESG pe noul standard este estimat la 9.000 de euro. Vorbim doar de costurile externe de consultanţă. Aceleaşi costuri externe de consultanţă pentru o firmă de contabilitate, care lucrează cu cinci angajaţi în Bucureşti, de exemplu, se ridică la 6.000 euro", a menţionat Cezar Armaşu, la o conferinţă de presă organizată cu ocazia semnării unui acord de parteneriat între Consiliul Patronatelor ESG din România (CPESGR) şi Camera de Comerţ Belgia Luxemburg România Moldova (BEROCC).


La rândul său, Daniela Marişcu, preşedinte al Consiliului Patronatelor ESG România, a subliniat că, în ceea ce priveşte raportarea ESG, sunt două nivele de obligativitate: unul din 2025 şi unul din 2027 sau 2030, deoarece "încă nu s-a statutat, pe nivel de firmă".

"În momentul de faţă, din 2025 raportează IMM-urile mari, cu peste 500 de angajaţi, care deja au structurile de guvernanţă, sustenabilitate stabilite, dar reunesc mai mulţi factori de raportare prin standardul european - şi sunt IMM-uri de această talie în România care nici n-au auzit de subiect. Subiectul ar trebui să devină în atenţia publicului, pentru că nu este doar despre IMM-uri, este despre faptul că acele costuri pe care ei le vor avea se vor răsfrânge în preţurile pe care noi le plătim la nivel individual", a punctat Daniela Marişcu.

Noul standard, care a fost pus în consultare publică - se referă la implementarea voluntară de către IMM-uri, fiind recomandat să se aplice începând cu 1 ianuarie 2026.

"EFRAG (European Financial Reporting Advisory Group, n.r.) a pus în consultare publică acest standard. Termenul de consultare este 21 mai, pe standardul privind IMM-urile. Noi cerem ca acest termen de consultare să se prelungească până la sfârşitul anului, deci să nu se ia o decizie acum. Termenul este prea scurt ca să facem consultarea cu IMM-urile româneşti şi să venim cu un punct de vedere pertinent în acest sens", a mai spus Cezar Armaşu.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1692 / 18076
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal500 au lansat ediția 2024 a GC Powerlist Romania
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Litigii
Frații Micula obțin în SUA încă un verdict în defavoarea României, care ar trebui să plătească penalitați de 14 mil. USD, după ce un judecător american a aprobat sancțiuni de pană la 100.000 USD ̸ săptămână, considerând că reclamanții nu au primit întreaga sumă din hotărârea ICSID pronunțată în 2013 | Curtea de Justiție a Uniunii Europene a confirmat luna trecută decizia de a interzice României să plătească sumele din sentința arbitrală, invocând încălcări ale normelor privind ajutoarele de stat
Reff & Asociații | Deloitte Legal lansează o nouă ediție a proiectului educațional „Law Is Awesome!”, dedicat studenților care vor să devină avocați de business
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager la Amromco Energy: ”În următoarea perioadă ne așteptăm la majorări de taxe și impozite, dar și la liberalizarea prețului energiei. O creștere a prețurilor la energie în Europa nu poate aduce decât un val imediat de scumpiri resimțit local”
Insolvență ̸ Restructurare | Bulboacă & Asociații reprezintă atât debitori aflați în insolvență sau pre-insolvență, în mandate ce implică atragere de fresh money, parteneri equity noi, negocieri cu creditori existenți pentru reașezarea creditelor și a garanțiilor actuale, cât și investitori și finanțatori dispuși să investească în companii aflate în astfel de proceduri. Cătălin Petrea, Deputy Managing Partner: “Ne implicăm total în proiecte în care credem că există o șansă reală de restructurare. Preferăm să nu folosim elemente inovative, ci strategii testate, care să reechilibreze raportul de încredere dintre participanții la proceduri”
INTERVIU | Transferul echipei de Tax and Finance de la Noerr către Kinstellar s-a finalizat cu succes. Iulian Sorescu, partener și unul dintre coordonatorii practicii: ”Mesajul nostru este unul de continuitate și de încredere. Pentru clienți, tranziția aduce accesul la o echipă și mai mare, cu o combinație de expertiză juridică și financiară care acoperă toate nevoile companiilor nu doar la nivel local, dar și la nivel internațional”
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
RTPR, alături de Autonom Services la o nouă emisiune de obligațiuni corelate cu obiective de sustenabilitate. Echipa, coordonată de Mihai Ristici (Partener) și Vlad Stamatescu (Counsel)
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Laura Rudnyanszky, Global Regulatory Lead – Accenture, profesionist al Dreptului antrenat în proiecte complexe, care coordonează azi o echipă de avocați în reglementări globale: ”În carieră, îmi respect clienții și echipa, tratând fiecare provocare cu profesionalism și empatie. Aspirația mea este să ocup o poziție de conducere în cadrul unei organizații care valorizează inovația și responsabilitatea socială, unde să pot influența pozitiv modul în care se practică dreptul și cum se integrează tehnologia în procesele juridice”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat, munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...