ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cum va arăta viitorul industriei auto în următorii ani. SAP: Digitalizare, personalizare, sisteme trans-industriale

19 Martie 2019   |   Mediafax

Datele furnizate de vehicul pot aduce valoare adăugată, spune SAP. Chiar dacă vehiculele moderne generează peste 25 GB de date pentru fiecare oră în care este utilizat, producătorii nu au reuşit încă să utilizeze aceste date colectate de la senzori, pentru a crea valoare adăugată digitală pentru utilizatorii lor.

 
 
Industria auto va traversa în următorii ani o etapă definitorie pentru viitorul mobilităţii, specialiştii furnzorului de soluţii digitale SAP anticipând că sectorul va fi marcat de digitalizare, nevoia de presonalizare a ofertelor şi apariţia ecosistemelor trans-industriale.

În noua economie conectată, companiile din industria auto trebuie să-şi definească o viziune structurată asupra transformării digitale, în care atât angajaţii, cât şi managementul, trebuie să fie conştienţi de obiectivele şi beneficiile digitalizării. Pentru producătorii de echipamente originale auto (OEM), IT-ul nu mai trebuie considerat un departament izolat în companie sau doar un factor de cost. Angajaţii trebuie să perceapă soluţiile software drept un motor al inovaţiei, al orientării către consumator şi al dezvoltării de noi servicii, iar tehnologiile digitale trebuie înţelese ca metode de diferenţiere faţă de concurenţă.


Chiar dacă utilizatorii vor continua, totuşi, să aprecieze inovaţiile tehnologice, dinamica condusului şi confortul în viitor, mobilitatea completă, ca experienţă generală, îmbunătăţită cu numeroase servicii conectate, va deveni cel mai important beneficiu. Companiile digitale, precum Amazon, Apple şi Google, sunt cu un pas înaintea producătorilor de automobile, plasând necondiţionat clienţii în centrul atenţiei, spun cei de la SAP.

Consumatorii trebuie ofertaţi cu soluţii personalizate de mobilitate, în loc de modele generice de vehicule cu diverse specificaţii tehnice. Disponibilitatea şi flexibilitatea în furnizarea unui mijloc de transport, procese rapide şi simple de rezervare şi plată, valoare adăugată şi transparenţa preţului sunt factori ce determină succesul în serviciile digitale de mobilitate. Pe măsură ce tot mai mulţi tineri renunţă să achiziţioneze şi să conducă maşini, industria auto va mai reuşi să atragă noi consumatori numai prin fructificarea acestei valori adăugate digitale printr-o abordare orientată către client.

Datele furnizate de vehicul pot aduce valoare adăugată, spune SAP. Chiar dacă vehiculele moderne generează peste 25 GB de date pentru fiecare oră în care este utilizat, producătorii nu au reuşit încă să utilizeze aceste date colectate de la senzori, pentru a crea valoare adăugată digitală pentru utilizatorii lor.

Producătorii OEM pot urma exemplul companiilor digitale de succes. Prin analiza unui volum imens de date, aceste companii au dobândit informaţii valoroase despre comportamentul consumatorului pentru a crea oferte personalizate. Dacă producătorii de automobile implementează corect aceste strategii, nu numai că îşi pot optimiza produsele prin analiza datelor, dar pot rămâne în contact permanent cu proprii consumatori, lansând noi servicii pentru a afla mai multe despre nevoile şi preferinţele lor.

Graniţele dintre industria auto, de telecomunicaţii, IT, utilităţi şi administraţiile locale încep să dispară. Odată cu intensificarea conectivităţii, maşina devine parte a unui ecosistem trans-industrial de mari dimensiuni. Companiile care permit accesul şi altor organizaţii sau terţe părţi la propriile structuri de inovaţii şi care utilizează soluţii externe pot obţine un avantaj competitiv decisiv în viitor.

Un ecosistem auto mai transparent şi mai deschis, cu parteneri de inovaţie puternici şi dezvoltatori externi, poate scuti producătorii OEM de nevoia de inovaţie.

Serviciile integrate în automobile, furnizate de terţe companii, pot fi generate dintr-o varietate de industrii. Integrarea asistentului virtual Alexa, dezvoltat de Amazon, în maşinile Mercedes-Benz pentru accesarea diferitelor funcţii cu ajutorul vocii, spre exemplu, ilustrează perfect principiul inovaţiei deschise. Ecosistemul telefoanelor inteligente creat de Google şi Apple este un alt exemplu. Platforma de inovaţie a celor două companii permite terţilor dezvoltatori să-şi creeze propriile servicii, pe care, ulterior, să le ofere utilizatorilor. Aplicaţii precum WhatsApp, Facebook şi Google Maps îmbunătăţesc experienţa consumatorilor ambelor branduri de telefoane.

În cele din urmă, din corporaţii se vor desprinde startup-uri. Noile servicii digitale de mobilitate, precum car-sharing, şi modelele tradiţionale de business, cum sunt vânzările de autovehicule, se află într-o formă de concurenţă reciprocă. Din acest motiv, companiile consacrate din industria auto care ţintesc lansarea de platforme digitale de mobilitate trebuie să evite eroarea strategică de a transfera aceiaşi KPIs (indicatori-cheie de performanţă) şi strategii de management către noile startup-uri create în acest sens.

Platformele online de mobilitate trebuie să funcţioneze independent, în regim de “insulă”, cu propriile procese şi modele de business, în care vânzările şi cifra de afaceri nu reprezintă, în faza iniţială, obiective prioritare. Cifrele de referinţă în cazul serviciilor digitale de mobilitate trebuie să fie numărul de utilizatori unici înscrişi în platformă şi venitul generat de interacţiunile acestora.

Startup-ul “insulă” are câteva avantaje strategice. Spre exemplu, dacă iniţiativa digitală întâmpină dificultăţi, acestea nu vor afecta şi corporaţia-mamă. În plus, procedând în acest mod, ”insula digitală” poate beneficia de libertatea necesară pentru a testa şi implementa cele mai noi inovaţii tehnologice. Separarea organizaţională este necesară şi dintr-un alt motiv, faptul că producătorii tradiţionali din industria auto nu au, în cele mai multe cazuri, o atitudine corporativă care să sprijine riscurile asociate cu asumarea de noi oportunităţi de business. Astfel, noile servicii de mobilitate digitale pot funcţiona autonom, mai ales în etapele incipiente, şi pot fi integrate ulterior în structurile pre-existente după ce ating un nivel de maturitate corporativă.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 19390 / 19697
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...