
DocProcess: pandemia a crescut cu o treime numărul documentelor digitalizate în 2020
09 Februarie 2021
BizLawyerConform studiului „Digital Economic and Society Index” (DESI) publicat de Comisia Europeană în luna iunie 2020, la integrarea tehnologiei digitale, care include adoptarea de către IMM-urile locale a soluțiilor digitale, România ocupă penultimul loc.
DocProcess, lider în automatizarea proceselor de business în România, anunță o creștere de 33% a numărului de documente procesate digital în 2020 comparativ cu 2019. Creșterea a fost susținută de accelerarea procesului de transformare digitală a companiilor cauzat de pandemia de COVID-19.
„Criza sanitară trimite tranzacțiile pe hârtie în istorie dar și majoritatea proceselor tradiționale de business, care încep să își arate limitele. În 2020, un număr semnificativ de companii au înțeles că aveau nevoie de o schimbare și că fără transformare digitală nu mai pot ține pasul cu noile metode de desfășurare a activităților. Avantajele trecerii în etapa digitală, de la viziunea de ansamblu asupra companiei în timp real, la costuri de operare mai mici și eliminarea erorilor, sunt confirmate de creșterea cererii pentru serviciile noastre, inclusiv în rândul jucătorilor din industrii noi. În plus, prin digitalizarea ecosistemelor lor, companiile evită riscul de fraudă și își pot extinde afacerea mai sigur, mai rapid și mai durabil”, a declarat Liviu Apolozan, fondatorul DocProcess.
„Criza sanitară trimite tranzacțiile pe hârtie în istorie dar și majoritatea proceselor tradiționale de business, care încep să își arate limitele. În 2020, un număr semnificativ de companii au înțeles că aveau nevoie de o schimbare și că fără transformare digitală nu mai pot ține pasul cu noile metode de desfășurare a activităților. Avantajele trecerii în etapa digitală, de la viziunea de ansamblu asupra companiei în timp real, la costuri de operare mai mici și eliminarea erorilor, sunt confirmate de creșterea cererii pentru serviciile noastre, inclusiv în rândul jucătorilor din industrii noi. În plus, prin digitalizarea ecosistemelor lor, companiile evită riscul de fraudă și își pot extinde afacerea mai sigur, mai rapid și mai durabil”, a declarat Liviu Apolozan, fondatorul DocProcess.
Cererea pentru serviciile de Business Ecosystem Automation (BEA) furnizate de DocProcess a crescut cu 18% în 2020. Companii din sectoare precum servicii medicale, construcții civile, publicitate, leasing și logistică s-au alăturat portofoliului de clienți existenți. Până la declanșarea pandemiei, majoritatea clienților DocProcess erau companii din retail, bunuri de larg consum, agricultură și industria producătoare. Contextul crizei sanitare a determinat companiile să renunțe la procesele analogice și să-și automatizeze nu doar procesele interne, ci și cele legate de relația cu ecosistemul lor de parteneri precum clienți, furnizori, bănci.
Companiile au observat, de exemplu, că lipsa unui sistem digital care să parcurgă etapele unui proces logic și coerent de gestionare a contractelor, precum inițiere, semnare, gestiune și arhivare, le îngreunează activitățile de zi cu zi. În consecință, cererea pentru soluțiile digitale de gestionare a contractelor a crescut semnificativ. Pe lângă procesul de semnare electronică directorii diverselor organizații și-au dorit să dețină o vizibilitate asupra tuturor contractelor, să aibă acces la funcționalități de partajare, să primească alerte cu privire la termenele limită, iar dificultățile pentru fiecare contract și soluțiile de gestionare ale acestora să fie evidențiate. În plus, aceștia au realizat că trebuie să fie conștienți de decalajele dintre drepturi și obligații pentru stabilirea și urmărirea KPI-urilor privind fiecare contract.
Conform studiului „Digital Economic and Society Index” (DESI) publicat de Comisia Europeană în luna iunie 2020, la integrarea tehnologiei digitale, care include adoptarea de către IMM-urile locale a soluțiilor digitale, România ocupă penultimul loc. Studiul arată că doar 23% dintre companiile românești transmit informații prin canale electronice, comparativ cu 34% media din UE. Studiul DESI evaluează performanța digitală la nivel european și urmărește evoluția statelor membre ale UE cu privire la competitivitatea digitală.
Prin implementarea automatizării proceselor de afaceri, companiile își pot îmbunătăți activitatea, în special cu privire la reducerea timpului de procesare a documentelor. Prin eliminarea din utilizare a documentelor tipărite, scad riscurile de eroare și fraudă, flexibilitatea în organizarea muncii este optimizată, iar companiile devin mai sustenabile. Numai în perioada 2014-2020, DocProcess și partenerii săi au salvat peste 6.200 de copaci, echivalentul unei păduri de cinci hectare.
Conform estimărilor DocProcess, în contextul pandemiei, mai multe companii au inițiat în 2020 față de anul trecut, proiecte de automatizare internă precum implementarea de Enterprise Resource Planning System (ERP), Customer Relationship Management system (CRM), Robotic Process Automation (RPA). Aceste soluții au permis companiilor să-și îmbunătățească semnificativ eficiența proceselor interne și a sarcinilor manuale repetitive. Însă, în timp ce procesele interne ale acestora s-au îmbunătățit, cele în relația cu partenerii lor rămân deficitare. Astfel, erorile sunt în continuare prezente, vizibilitatea este complet redusă, apar conflicte precum și întârzieri la nivel de procesare.
Cu suita DocProcess de Business Ecosystem Automation, companiile de orice dimensiune și din orice industrie pot trece printr-un proces de transformare digitală, permițându-le angajaților să lucreze de oriunde din lume, fără a fi nevoie să vină la birou. Acest aspect a avut o importanță fundamentală în contextul curent. Pe lângă transformarea digitală a proceselor interne, soluțiile de BEA furnizate de DocProcess permit companiilor să-și automatizeze relațiile cu clienții, furnizorii și partenerii acestora. În anul 2020, pe lângă creșterea cu 18% a portofoliului de clienți, cel mai solicitat produs din paleta de soluții digitale DocProcess a fost DxInvoice (facturare electronică).
În 2020, DocProcess a accelerat procesul de expansiune internațională, un exemplu în acest sens fiind investiția de 1,5 milioane de euro în activitățile sale de cercetare și dezvoltare în Grenoble și în deschiderea unui birou comercial la Paris, inaugurat în luna aprilie a aceluiași an.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 15400 / 19577 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank la finalizarea vânzării către Vista Bank România a societăților Alpha Leasing România IFN și Alpha Insurance Brokers. Ce avocați au fost implicați în proiect
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Grupul Rodbun a accesat un credit sindicalizat de 17,3 mil. €, cu garanţie de stat. NNDKP și Legal Ground, consultanți juridici în această finanțare
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Filip & Company a asistat Ministerul Finanțelor Publice în emisiunea de obligațiuni în valoare de 4,7 miliarde de euro | Monica Stătescu (partener): ”Cererea puternică și condițiile de finanțare semnificativ îmbunătățite arată că România este percepută tot mai mult ca un emitent stabil și credibil”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...