
Cushman & Wakefield Echinox: România, destinație strategică pentru retailul internațional: peste 40 de retaileri noi au intrat pe piața locală în perioada 2020–2025
23 Iulie 2025
BizLawyerMajoritatea noilor intrați au ales centrele comerciale din București drept punct de lansare al operațiunilor pe plan local.
![]() |
Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency Cushman & Wakefield Echinox |
Piața de retail din România continuă să atragă un număr tot mai mare de branduri internaționale, potrivit unei analize realizate de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, ce arată faptul că peste 40 de retaileri internaționali și-au făcut intrarea pe piața românească între 2020 și 2025. Toate aceste rețele de retail au la nivel global venituri anuale cumulate de peste 80 de miliarde de euro, în condițiile în care valoarea pieței de retail din România este estimată la circa 60 miliarde de euro.
Majoritatea noilor intrați au ales centrele comerciale din București drept punct de lansare al operațiunilor pe plan local.
Noile branduri internaționale sosite în România între 2020 și 2025 provin dintr-o gamă variată de sectoare, cele mai reprezentative fiind îmbrăcăminte – 26% din totalul noilor intrări (modă și articole vestimentare), food & beverage – 17% (restaurante), alături de cosmetică și beauty retail – 12%.
Majoritatea noilor intrați au ales centrele comerciale din București drept punct de lansare al operațiunilor pe plan local.
Noile branduri internaționale sosite în România între 2020 și 2025 provin dintr-o gamă variată de sectoare, cele mai reprezentative fiind îmbrăcăminte – 26% din totalul noilor intrări (modă și articole vestimentare), food & beverage – 17% (restaurante), alături de cosmetică și beauty retail – 12%.
Aceste trei segmente însumează peste jumătate din numărul total de intrări noi pe piață, retailerii de modă și operatorii de restaurante de tip fast-food fiind motoarele principale ale creșterii. Totodată, au fost înregistrate nume noi importante și în domenii precum articole sportive, jucării, bijuterii & accesorii și magazine specializate (pet-shop-uri, farmacii etc.), ceea ce evidențiază atractivitatea pieței pentru segmente diferite de retail.
Printre retailerii de modă ce au intrat în România în perioada analizată se numără: Primark, Lefties, HalfPrice, Calvin Klein Jeans & Underwear, Funky Buddah sau Bogner. Totodată grupurile JD Sports and Foot Locker, Sport Direct din domeniul articolelor sportive s-au alăturat retailerilor prezenți pe piața românească. De menționat, de asemenea, retailerii de cosmetice și produse de înfrumusețare Kiko Milano, Rituals sau Bath & Body Works și compania poloneză Wittchen, retailer de genţi şi accesorii de călătorie şi articole din piele.
Lanțurile internaționale de fast-food Hesburger, Wendy’s, Popeyes sau Happy Restaurants, dar și operatorul polonez de supermarketuri Zabka au avut o expansiune agresivă pe piața locală în ultimii ani.
Pe lângă aceste branduri, alte nume noi analizează intrarea în România, unele dintre ele fiind în stadii avansate de a deschide primele magazine din țară, printre care Action, grup olandez ce operează magazine de tip discount și lanțul de magazine MR.DIY din Malaezia.
Intrarea pe piața de retail a noilor operatori a mers mână în mână cu extinderea infrastructurii de retail, proiectele noi dezvoltate în perioada 2020-2025 oferind platforma necesară brandurilor internaționale pentru a-și stabili magazinele.
Peste 70% dintre noii retaileri și-au deschis primele unități în cadrul centrelor comerciale, acestea oferind locații strategice, trafic ridicat și facilități integrate.
Preferința pentru mall-uri subliniază importanța acestui tip de format atât pentru extinderea rețelei de magazine, cât și prin ecosistemele comunitare ce oferă consumatorilor experiențe de shopping, entertainment și lifestyle.
Majoritatea brandurilor nou intrate au optat să își deschidă propriile magazine în România, în detrimentul francizei sau parteneriatelor, ceea ce ilustrează așteptările pozitive privind performanța și profitabilitatea pe piața românească. Această abordare directă reflectă, totodată, angajamentul retailerilor de a investi pe termen lung și de a-și adapta oferta la preferințele consumatorilor români.
Retaileri din SUA, Polonia, Germania, Spania și Franța au ales România ca destinație strategică, atrași de mai mulți factori-cheie ai pieței locale ce țin de indicatori economici și demografici, dar și ai pieței imobiliare.
Puterea de cumpărare în creștere a consumatorilor români susține vânzările și justifică expansiunea brandurilor premium și mid-market. Totodată, receptivitatea românilor la branduri internaționale, pentru mărci și concepte noi se traduce prin cerere solidă pentru retaileri globali și reprezintă un alt element cheie în atragerea retailerilor pe piața locală.
Pe baza tendințelor din perioada 2020–2025 putem estima un interes susținut pentru extinderea în România, sectoarele cel mai probabil să genereze noi intrări rămân moda, restaurantele și produsele de beauty, având în vedere performanțele actuale și apetitul consumatorilor pentru aceste categorii.
De asemenea, dezvoltatorii autohtoni și internaționali continuă să investească semnificativ în noi scheme de retail, astfel că piața își menține tendința de diversificare din punct de vedere geografic, dar și al formatului (mall-uri dominante în orașe mari, parcuri de retail în orașe medii), oferind oportunități de intrare pentru noi jucători și extindere pentru cei existenți.
Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency Cushman & Wakefield Echinox: ”România se poziționează ferm ca o piață dinamică, atractivă și stabilă pentru expansiunea internațională în retail. Tendințele recente, de la creșterea numărului de branduri noi la extinderea celor prezenți deja pe piață, demonstrează vitalitatea sectorului și încrederea investitorilor în potențialul său. Această tendință plasează România pe lista țărilor în care retailerii doresc să-și extindă afacerile la nivel regional. Cu o infrastructură solidă de peste 4,7 milioane metri pătrați de spații moderne, România a demonstrat că poate susține atât extinderea rețelelor existente, cât și intrarea unor jucători noi pe piață, consolidându-și statutul de destinație strategică pe harta retailului internațional.”
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 268 / 19843 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
League Tables of Legal Advisors (H1 2025) | Piața globală a fuziunilor și achizițiilor a atins 2 trilioane USD – cel mai bun semestru pentru mega-deal-uri din 2020, dar cu cel mai mic număr de tranzacții din ultimele două decenii. CMS și Clifford Chance, printre primele în clasamentul global. Schoenherr are un avans impresionant în Europa și a asistat cele mai multe tranzacții în CEE
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
Lexology Energy Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care s-au remarcat într-o practică devenită, în ultimii ani, un adevărat laborator de inovație juridică: ZRVP, CMS, TZA și NNDKP au o amprentă bine conturată în Oil & Gas. NNDKP strălucește și în Power & Electricity, unde se remarcă și Kinstellar, dar și în Renewables
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Ana-Maria Baciu, avocatul din România cu cele mai multe nominalizări la gala Legal 500 CEE Awards 2025: Intellectual Property Lawyer of the Year, Romania Lawyer of the Year și CEE Partner of the Year. Astfel de validări contribuie nu doar la consolidarea brandului său personal, ci și la repoziționarea avocaturii de business din România ca un partener credibil, capabil să ofere consultanță sofisticată clienților internaționali
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...