ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cushman & Wakefield Echinox: România, destinație strategică pentru retailul internațional: peste 40 de retaileri noi au intrat pe piața locală în perioada 2020–2025

23 Iulie 2025   |   BizLawyer

Majoritatea noilor intrați au ales centrele comerciale din București drept punct de lansare al operațiunilor pe plan local.

Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency Cushman & Wakefield Echinox

 
 
Piața de retail din România continuă să atragă un număr tot mai mare de branduri internaționale, potrivit unei analize realizate de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, ce arată faptul că peste 40 de retaileri internaționali și-au făcut intrarea pe piața românească între 2020 și 2025. Toate aceste rețele de retail au la nivel global venituri anuale cumulate de peste 80 de miliarde de euro, în condițiile în care valoarea pieței de retail din România este estimată la circa 60 miliarde de euro. 

Majoritatea noilor intrați au ales centrele comerciale din București drept punct de lansare al operațiunilor pe plan local.

Noile branduri internaționale sosite în România între 2020 și 2025 provin dintr-o gamă variată de sectoare, cele mai reprezentative fiind îmbrăcăminte – 26% din totalul noilor intrări (modă și articole vestimentare), food & beverage – 17% (restaurante), alături de cosmetică și beauty retail – 12%. 


Aceste trei segmente însumează peste jumătate din numărul total de intrări noi pe piață, retailerii de modă și operatorii de restaurante de tip fast-food fiind motoarele principale ale creșterii.  Totodată, au fost înregistrate nume noi importante și în domenii precum articole sportive, jucării, bijuterii & accesorii și magazine specializate (pet-shop-uri, farmacii etc.), ceea ce evidențiază atractivitatea pieței pentru segmente diferite de retail.

Printre retailerii de modă ce au intrat în România în perioada analizată se numără: Primark, Lefties, HalfPrice, Calvin Klein Jeans & Underwear, Funky Buddah sau Bogner. Totodată grupurile JD Sports and Foot Locker, Sport Direct din domeniul articolelor sportive s-au alăturat retailerilor prezenți pe piața românească. De menționat, de asemenea, retailerii de cosmetice și produse de înfrumusețare Kiko Milano, Rituals sau Bath & Body Works și compania poloneză Wittchen, retailer de genţi şi accesorii de călătorie şi articole din piele.
Lanțurile internaționale de fast-food Hesburger, Wendy’s, Popeyes sau Happy Restaurants, dar și operatorul polonez de supermarketuri Zabka au avut o expansiune agresivă pe piața locală în ultimii ani. 

Pe lângă aceste branduri, alte nume noi analizează intrarea în România, unele dintre ele fiind în stadii avansate de a deschide primele magazine din țară, printre care Action, grup olandez ce operează magazine de tip discount și lanțul de magazine MR.DIY din Malaezia.

Intrarea pe piața de retail a noilor operatori a mers mână în mână cu extinderea infrastructurii de retail, proiectele noi dezvoltate în perioada 2020-2025 oferind platforma necesară brandurilor internaționale pentru a-și stabili magazinele.  

Peste 70% dintre noii retaileri și-au deschis primele unități în cadrul centrelor comerciale, acestea oferind locații strategice, trafic ridicat și facilități integrate.

Preferința pentru mall-uri subliniază importanța acestui tip de format atât pentru extinderea rețelei de magazine, cât și prin ecosistemele comunitare ce oferă consumatorilor experiențe de shopping, entertainment și lifestyle.

Majoritatea brandurilor nou intrate au optat să își deschidă propriile magazine în România, în detrimentul francizei sau parteneriatelor, ceea ce ilustrează așteptările pozitive privind performanța și profitabilitatea pe piața românească. Această abordare directă reflectă, totodată, angajamentul retailerilor de a investi pe termen lung și de a-și adapta oferta la preferințele consumatorilor români.

Retaileri din SUA, Polonia, Germania, Spania și Franța au ales România ca destinație strategică, atrași de mai mulți factori-cheie ai pieței locale ce țin de indicatori economici și demografici, dar și ai pieței imobiliare.
Puterea de cumpărare în creștere a consumatorilor români susține vânzările și justifică expansiunea brandurilor premium și mid-market. Totodată, receptivitatea românilor la branduri internaționale, pentru mărci și concepte noi se traduce prin cerere solidă pentru retaileri globali și reprezintă un alt element cheie în atragerea retailerilor pe piața locală.

Pe baza tendințelor din perioada 2020–2025 putem estima un interes susținut pentru extinderea în România, sectoarele cel mai probabil să genereze noi intrări rămân moda, restaurantele și produsele de beauty, având în vedere performanțele actuale și apetitul consumatorilor pentru aceste categorii.

De asemenea, dezvoltatorii autohtoni și internaționali continuă să investească semnificativ în noi scheme de retail, astfel că piața își menține tendința de diversificare din punct de vedere geografic, dar și al formatului (mall-uri dominante în orașe mari, parcuri de retail în orașe medii), oferind oportunități de intrare pentru noi jucători și extindere pentru cei existenți.

Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency Cushman & Wakefield Echinox: ”România se poziționează ferm ca o piață dinamică, atractivă și stabilă pentru expansiunea internațională în retail. Tendințele recente, de la creșterea numărului de branduri noi la extinderea celor prezenți deja pe piață, demonstrează vitalitatea sectorului și încrederea investitorilor în potențialul său. Această tendință plasează România pe lista țărilor în care retailerii doresc să-și extindă afacerile la nivel regional. Cu o infrastructură solidă de peste 4,7 milioane metri pătrați de spații moderne, România a demonstrat că poate susține atât extinderea rețelelor existente, cât și intrarea unor jucători noi pe piață, consolidându-și statutul de destinație strategică pe harta retailului internațional.”

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1107 / 20682
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc & Asociații a asistat ENGIE în achiziția unuia dintre cele mai mari proiecte eoliene din România. De cealaltă parte, Schoenherr a stat alături de Greenvolt Power pe tot parcursul tranzacției, care a implicat o structură contractuală complexă și multiple considerente de reglementare. Echipele, coordonate de Monica Iancu și Monica Cojocaru
Cea mai mare fuziune din istoria avocaturii de business: Hogan Lovells și Cadwalader, Wickersham & Taft au anunțat intenția de a se combina într-o singură firmă
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...