
Cushman & Wakefield Echinox: Suma cheltuită anul trecut de români în cinematografe a scăzut cu 5%, numărul spectatorilor a fost cu 14% mai mic
05 Iunie 2025
BizLawyerRomânia avea la finalul anului trecut 108 cinematografe la nivel național, față de 103 în 2023.
![]() |
Sursa: Pixaby |
Românii au cheltuit anul trecut 59 milioane de euro în cinematografe, o sumă cu 5% mai mică decât cea din 2023, în condițiile în care prețul biletelor a crescut cu 10% în 2024, iar numărul spectatorilor a fost cu 14% mai mic comparativ cu anul anterior, așa cum reiese din datele Centrului Naţional al Cinematografiei, analizate de firma de consultanță imobiliară Cushman & Wakefiled Echinox.
În 2024, cinematografele din România au avut 11,2 milioane spectatori, comparativ cu 13,1 milioane în 2023, an 2023 în care piața cinematografelor a revenit la nivelurile de dinainte de pandemie.
Din punct de vedere al încasărilor totale, operatorii de cinematografe au raportat o scădere de 5%, respectiv 292,9 milioane de lei (circa 59 milioane de euro), față de suma record din 2023 de 308,8 milioane de lei (circa 63 milioane de euro). De menționat că în perioada analizată prețul mediu al unui bilet a crescut la 26,1 lei în 2024 de la 23,7 de lei în 2023. România avea la finalul anului trecut 108 cinematografe la nivel național, față de 103 în 2023.
În 2024, cinematografele din România au avut 11,2 milioane spectatori, comparativ cu 13,1 milioane în 2023, an 2023 în care piața cinematografelor a revenit la nivelurile de dinainte de pandemie.
Din punct de vedere al încasărilor totale, operatorii de cinematografe au raportat o scădere de 5%, respectiv 292,9 milioane de lei (circa 59 milioane de euro), față de suma record din 2023 de 308,8 milioane de lei (circa 63 milioane de euro). De menționat că în perioada analizată prețul mediu al unui bilet a crescut la 26,1 lei în 2024 de la 23,7 de lei în 2023. România avea la finalul anului trecut 108 cinematografe la nivel național, față de 103 în 2023.
Cifrele includ atât cinematografele cu un singur ecran, cât și cele cu mai multe ecrane, cele din urmă reprezentând peste 96% din încasări și 93% din numărul de spectatori.
Frecvența vizitelor pe cap de locuitor a scăzut de asemenes în 2024 la 0,59 de la 0,68 în 2023.
Cele mai mari pieţe cinematografice din Romȃnia sunt Bucureşti (3.496.225 spectatori în 2024, în scădere cu 13% față de 2023), Constanţa (633.300 spectatori, -14%) Cluj-Napoca (626.188, -18%), Timişoara (611.548, -19%) și Brașov (541.478, -13%). Aceste piețe concentrează peste jumătate din cererea națională, deci impactul este major la nivel de industrie.
Aceste piețe au înregistrat scăderi de două cifre ale numărului de spectatori, ceea ce indică o posibilă schimbare în comportamentul de consum cultural urban. Totuși, există și excepții, precum județele Iași și Prahova care au raportat o creștere a numărului de vizitatori, semnalând o potențială redistribuire regională a interesului pentru cinematografie.
Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox: ”Evoluția pieței cinematografelor în 2024 în contextul în care activităţile de spectacole, culturale şi recreative au fost printre domeniile care au contribuit la creșterea PIB din anul precedent, reflectă o transformare în preferințele de consum ale publicului urban. Într-un peisaj dominat de conținut digital și experiențe personalizate, cinematograful tradițional trebuie să-și regândească rolul în ecosistemul de divertisment. Această tendință are implicații directe asupra dezvoltării centrelor comerciale, unde cinematografele au fost mult timp ancore esențiale pentru atragerea traficului. În contextul actual, dezvoltatorii sunt provocați să creeze spații multifuncționale, care să combine retailul cu experiențe culturale, sociale și tehnologice, adaptate noilor așteptări ale consumatorilor. Dezvoltatorii care investesc în astfel de formate hibride pot deveni lideri în redefinirea modului în care românii interacționează cu spațiile comerciale și de petrecere a timpului liber.”
În ceea ce priveşte oraşele cu cea mai mare frecvenţă a vizitelor raportată la numărul locuitorilor din județ în 2024, pe primele locuri se situează Brașov (2,05 vizite per locuitor în 2023), București (1,54), Brăila (1,18), Iași (1,06). În restul județelor acest indicator se situează sub 1. Cel mai ridicat grad de utilizare a infrastructurii cinematografice existente se înregistrează în Iaşi (1,25 spectatori/loc/zi), Vrancea (0,88 spectatori/loc/zi), Ialomița (0,84 spectatori/zi), Covasna (0,83 spectatori/zi), urmate de Brașov (0,58 spectatori/loc/zi) şi Alba (0,56 spectatori/loc/zi). În București rata de utilizare a cinematografelor a fost de 0,46 spectatori/loc/zi.

Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 474 / 19706 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Women Lawyers | Pentru Irina Văleanu, Counsel în cadrul firmei BACIU PARTNERS, nucleul comun de valori fundamentale a fost esențial în alegerea echipei în care se dezvoltă profesional acum: ”Reputația firmei în piața avocaturii de business din România a fost un factor decisiv, iar întâlnirea cu Ana-Maria Baciu a consolidat această alegere; am rezonat imediat, iar decizia de a colabora a venit în mod firesc”
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...