ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Filipescu (Deloitte): România nu este o piaţă de cumpărători; în 90% din cazuri asist vânzări de firme româneşti către cumpărători străini

26 Februarie 2019   |   AGERPRES

Firmele din ţările din zona geografică a României sunt mai achizitive decât companiile româneşti.

 
 
România nu este o piaţă de cumpărători ci, mai degrabă, una de vânzători, în condiţiile în care sunt rare situaţiile în care companii româneşti cumpără firme străine iar pe plan intern un procent de 90% din fuziuni şi achiziţii vizează companii româneşti care sunt cumpărate de investitori străini, a declarat marţi Ioana Filipescu, partener Deloitte România pentru fuziuni şi achiziţii.

"Din păcate, România nu este o piaţă de cumpărători, ci mai degrabă o piaţă de vânzători. Ca profesionist în Fuziuni şi Achiziţii, în 90% din cazuri asist vânzări de firme româneşti către cumpărători străini. Dar există şi veşti îmbucurătoare, există şi companii româneşti care au devenit achizitive, care consolidează piaţa prin tranzacţii", a afirmat reprezentanta Deloitte.


Aceasta a arătat că firmele din ţările din zona geografică a României sunt mai achizitive decât companiile româneşti.

"Rarisim vedem companii româneşti care cumpără peste hotare şi care se internaţionalizează, este o situaţie foarte rar întâlnită, probabil vedem o dată la fiecare doi ani că există o tranzacţie. În timp ce polonezii sunt foarte achizitivi, dar şi ungurii sunt mai achizitivi în România, bulgarii, toţi sunt mai achizitivi decât românii. Deci, ca o critică a mediului de afaceri, probabil că trebuie făcute multe pentru consolidarea pieţei locale şi chiar pentru expansiunea, din aproape în aproape. Ai un model de business, îl poţi replica. În principiu ar trebui să epuizezi posibilităţile de creştere locale ca să te duci apoi în exterior", a opinat Ioana Filipescu.

Reprezentanta Deloitte a estimat că firmele create cu scopul explicit de a fi vândute nu au un viitor economic bun.

"La un moment dat, orice antreprenor cochetează cu gândul 'cum o să ies?'. Nu există o reţetă, ce pot să spun cu siguranţă despre asta e că o companie făcută pentru asta (pentru vânzare, n.red.) are toate şansele să nu fie prea bună. Companiile făcute pentru a fi vândute nu pot fi flipuite (vândute rapid, n.red.), de cele mai multe ori reţetele astea de câştig magic nu sunt validate de piaţă, în schimb inversul este premiat: companiile făcute de antreprenori ca să fie menţinute, fără o logică mercantilă, reuşesc să creeze valoare, şi valoarea este răsplătită cum un multiplicator de preţ", a apreciat Ioana Filipescu.

Consultanta Deloitte a făcut aceste declaraţii în cadrul reuniunii de afaceri cu tema "Dezvoltarea Accelerată a Afacerilor", organizată de Elite Business Women - comunitatea femeilor antreprenor din România.

În discursul său adresat femeilor antreprenor, preşedintele Patronatului Investitorilor Autohtoni (PIAROM), Cristian Pârvan, a estimat că marele avantaj al acestora faţă de bărbaţii antreprenori e intuiţia.

"Femeile antreprenor au un mare avantaj faţă de bărbaţi, pentru că ele sunt mai hotărâte şi cred că lucrează mult mai mult decât bărbaţii pe intuiţie. Până la studii, modele, calcule, intuiţia feminină e unul din instrumentele care deosebeşte atât un antreprenor faţă de un neantreprenor, dar şi o antreprenor faţă de un antreprenoare. Antreprenorul o ia el pe căile lui, crede că le ştie pe toate, ori intuiţia simte, ori asta e o chestie foarte importantă", a apreciat liderul PIAROM.

"Trebuie să înţelegeţi că vă puteţi dezvolta afacerea prin transversalitate, adică înglobând într-o idee mai multe tipuri de afaceri, oferind un pachet de servicii, un pachet de produse. Numai un produs vă bagă în masa celorlalţi", a recomandat Cristian Pârvan.

Pe de altă parte, managerul pentru România al Answear, Raluca Radu, a apreciat că piaţa românească de comerţ electronic are în continuare un foarte mare potenţial.

"Piaţa de e-commerce din România creşte foarte accelerat şi e, în acest moment, un domeniu foarte sexy. Vestea şi mai bună este că domeniul va creşte chiar şi mai mult. Piaţa de e-commerce din România încă este în urma celorlalte din regiune. Asta e un lucru bun, pentru că e clar că înspre acolo ne îndreptăm şi noi. În acest moment, din 19 şi ceva milioane de români, vreo 12 milioane sunt internauţi, adică folosesc internetul. Ca idee, din punctul acesta de vedere, suntem chiar la coada Europei, în sensul în care există foarte mult potenţial, pentru că există foarte mulţi oameni care nu folosesc internetul şi care vor intra pe internet în următorii ani", a apreciat Raluca Radu.

Aceasta aminteşte că românii cumpără tot mai mult de pe dispozitive mobile.

"Din punct de vedere al e-commerce, suntem la 3 milioane şi ceva de cumpărători online din România, o cifră oarecum de speriat pentru cei care au magazine online, dar pe de altă parte e o cifră bună, pentru că e clar că piaţa nu şi-a atins întregul potenţial: din 12 milioane de internauţi, doar 3,6 milioane au cumpărat măcar o dată online. Deci potenţialul de creştere este foarte mare. Ca alte particularităţi, românii cumpără mai ales de pe device-uri mobile. E o adevărată surpriză: în România, 70 la sută din traficul magazinelor online e venit de pe device-uri mobile, şi aproape jumătate din cumpărăturile online se fac tot de pe device-uri mobile", a adăugat reprezentanta Answear.

Cele mai multe cumpărături online din România se fac încă pe electronice şi electrocasnice, deşi în pieţele vecine cele mai vândute sunt obiectele de fashion, a adăugat Raluca Radu.

Organizatorii reuniunii au amintit că din cele 650.000 de companii fondate în România, 240.000 au fost create de femei, astfel încât aproximativ o treime din firmele româneşti au fost fondate de femei.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 17027 / 17244
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A crește în primul semestru din 2024. Avans de 18% la nivel global și de 39% pe piețele emergente. CMS își menține pozițiile fruntașe în clasamente, Clifford Chance și Schoenherr se remarcă în Europa și două firme cu prezență la București rămân în top la nivel global
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
RTPR alături de Global Records, compania independentă de top de muzică dance din CEE, la semnarea parteneriatul strategic cu Believe, una dintre cele mai importante companii de muzică digitală din lume
RMGC a pus deoparte 1,5 milioane de dolari pentru anularea deciziei în litigiul tranșat în favoarea României și pentru recuperarea costurilor generate de procedura de arbitraj | Cererea de anulare a fost depusă la secretarieatul ICSID. Compania vrea să lupte în instanță și pentru licența de exploatare de la Roșia Montană, anulată de ANRM luna trecută
Popescu & Asociații își extinde echipa de profesioniști și anunță cooptarea în structura de conducere a avocatului Bogdan ILEA, fost secretar de stat în Ministerul Justiției, care va coordona practica de Regulatory, Government & Public Affairs | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Profesionalismul și dedicarea sa sunt aliniate perfect cu valorile noastre”
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în tranzacția de securitizare sintetică cu Banca Europeană de Investiții și Fondul European de Investiții
Cariere în Drept | Povestea Andreei Ungureanu, absolventă a Facultății de Drept din Iași, care a ales magistratura, după un program de master în Științe Penale, dorindu-și să activeze ca procuror. ”Deși pentru început se poate dovedi dificil și frustrant, este esențial pentru un tânăr la început de drum să dobândească lecția răbdării și o modestie a pașilor mici, făcuți cu tenacitate, către un ideal ce urmează a fi șlefuit”, spune tânăra, azi auditor de justiție în cadrul INM
Schoenherr și Asociații SCA | Sebastian Guțiu, numit ca membru supleant al Curții Internaționale de Arbitraj ICC
România a depus o cerere de anulare a hotărârii Tribunalului ICSID prin care a fost obligată să plătească 42,2 mil. € plus dobânzi și cheltuieli unor companii dezvoltatoare de centrale fotovoltaice | Biroul din Paris al unei firme americane și avocații MPR Partners din București reprezintă România în acestă fază a arbitrajului, reclamanții merg cu King & Spalding (Houston și Paris)
CMS obține o hotărâre importantă pentru producătorii de energie electrică și gaze naturale din România. Horia Drăghici, Partener: Această soluție a instanței poate facilita procesul de negociere, în favoarea proprietarilor de proiecte energetice
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandra Pădurariu, Head of legal affairs and compliance | Samsung Electronics: “Viitorul este guvernat de adaptarea la schimbare și de pregătirea continuă în domeniul noilor tehnologii și al provocărilor generate de acestea. Sunt bucuroasă să pot contribui cu experiența mea ca și mentor la formarea și ghidarea unor tineri implicați în rezolvarea problemelor sociale prin utilizarea tehnologiei”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...