Horváth: În ciuda incertitudinii economice, 65% dintre CFOs din Europa se așteaptă la o evoluție pozitivă a economiei în 2025
13 Ianuarie 2025
BizLawyerLa nivelul priorităților strategice, adoptarea Inteligenței Artificiale Generative ia locul inițiativelor clasice de reducere a costurilor, dar utilizarea soluțiilor de automatizare a activităților de prognoză și analiză este încă la început * Peste trei sferturi dintre responsabilii financiari din top management anticipează că vor prelua noi roluri și responsabilități, dar 80% dintre ei nu cred în dispariția rolului de Business Partner sau Controller, într-un viitor previzibil.
În pofida numeroaselor provocări, majoritatea directorilor financiari din Europa (65%) consideră că situația economică a companiilor lor fie se va îmbunătăți (33%), fie se va menține la actualul nivel pozitiv (32%), arată un studiu amplu realizat de compania globală de consultanță, Horváth, prezentă pe piața din România din 2005.
Intitulată „Embark on the Journey into Next-Gen Performance Management” („Începeți Călătoria către Managementul Performanței de Nouă Generație”), ediția din acest an a „Horváth CFO Study” (realizată în 2024, cu proiecții pentru 2025) a identificat principalele priorități strategice ale managerilor financiari, cunoscuți drept Chief Financial Officers (CFOs):
Intitulată „Embark on the Journey into Next-Gen Performance Management” („Începeți Călătoria către Managementul Performanței de Nouă Generație”), ediția din acest an a „Horváth CFO Study” (realizată în 2024, cu proiecții pentru 2025) a identificat principalele priorități strategice ale managerilor financiari, cunoscuți drept Chief Financial Officers (CFOs):
→ Armonizarea, standardizarea și optimizarea proceselor financiare s-a situat pe primul loc, fiind importantă pentru 88% dintre executivii cu responsabilități în domeniul financiar;
→ Dezvoltarea angajaților și dobândirea de competențe noi, moderne, adaptate viitorului – 85%;
→ Progresarea în integrarea globală a datelor și dezvoltarea de platforme integrate de date – 78%.
Celelalte priorități ale managerilor financiari pentru 2025 vor fi: (4) Valorificarea potențialelor de eficiență prin reducerea costurilor la nivelul întregii companii, precum și în aria de responsabilitate a Directorului Financiar (CFO) – 78%; (5) Consolidarea capabilităților predictive în procesele de Planificare, Prognoză și Raportare – 71%; (6) Accelerarea semnificativă a investițiilor în digitalizare, în toate domeniile de activitate ale companiei – 70%; și (7) Integrarea temelor de sustenabilitate în Managementul Performanței – 66%.
Dincolo de aceste priorități, „Horváth CFO Study 2025” a identificat și o direcție cheie a liderilor financiari, pentru 2025 și anii următori. Aceasta va consta în trecerea de la inițiativele clasice de reducere a costurilor către adoptarea Inteligenței Artificiale Generative (GenAI) și dezvoltarea platformelor integrate de analiză.
GenAI este văzută drept un catalizator cheie pentru schimbarea paradigmei financiare, iar 78% dintre CFOs estimează că noile tehnologii vor genera activități și roluri complet noi în departamentele financiare, transformând Controller-ul tradițional într-un Business Partner mult mai strategic. Cu toate acestea, 80% dintre lideri nu cred că tehnologia va elimina complet importanța rolului de Controller, ci va duce la o colaborare om-tehnologie mai strânsă.
Printre aplicațiile practice, 77% dintre executivii financiari consideră că utilizarea GenAI în planificare și prognozare este esențială pentru simplificarea proceselor, reducerea complexității și crearea de scenarii predictive mai precise. De asemenea, GenAI este privită ca soluție pentru reducerea efortului manual în raportare, oferind recomandări și analize bazate pe date într-un timp record: 79% dintre CFO prioritizează utilizarea unor noi instrumente de Business Intelligence (BI) și reducerea volumului de rapoarte centralizate.
Totuși, doar 26% dintre organizații raportează utilizarea automatizărilor în activitățile de prognoză și analiză, iar doar 5% au implementat complet soluții bazate pe GenAI, ceea ce indică un decalaj semnificativ între obiectivele ambițioase și realitate.
„Transformarea digitală și automatizarea sunt esențiale pentru următorul nivel de excelență financiară. În pofida optimismului general, capacitățile actuale nu reușesc să răspundă cerințelor tot mai complexe, ceea ce creează un deficit de eficiență și predictibilitate. În viitor, succesul unui CFO va depinde de capacitatea de a combina leadership-ul strategic cu utilizarea avansată a tehnologiei. GenAI nu este doar un instrument tehnologic, ci un element esențial pentru eficiență, inovare și decizii mai bune. Este timpul să transformăm aceste oportunități în realitate operațională”, sintetizează concluziile „Horváth CFO-Study 2025” Maria Boldor, Partner și Managing Director, Horváth România.
Pentru realizarea acestui studiu, echipa Horváth a discutat cu peste 150 de responsabili financiari din top managementul unor companii din 15 țări (12 state membre ale Uniunii Europene, plus SUA, UK și Elveția), dintre care peste 86% generează venituri mai mari de 100 de milioane de euro pe an, iar 75% au peste 500 de angajați.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 8 / 18257 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Filip & Company a asistat grupul Qemetica în vânzarea activelor aferente producției de sodă calcinată și silicați de sodiu din România. Partenerii Alexandru Bîrsan și Eliza Baias au coordonat echipele
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...