
IMM-urile din România se confruntă cu scăderi ale veniturilor cu până la 50% (analiză)
08 Mai 2025
AgerpresPotrivit datelor centralizate de Pixer Agency, cele mai afectate domenii sunt afacerile din e-Commerce, Servicii B2B şi Sănătate & Wellness, pentru care clienţii din online şi vânzările generate de aceştia reprezintă între 70% şi 90% din totalul afacerilor.
Întreprinderile Mici şi Mijlocii (IMM) din România se confruntă cu o serie de probleme critice, care le pun la încercare dezvoltarea şi chiar existenţa, printre care scăderea veniturilor cu până la 50% şi cheltuieli mari mari decât câştiguri, relevă o analiză de specialitate, publicată joi.
Potrivit datelor centralizate de Pixer Agency, cele mai afectate domenii sunt afacerile din e-Commerce, Servicii B2B şi Sănătate & Wellness, pentru care clienţii din online şi vânzările generate de aceştia reprezintă între 70% şi 90% din totalul afacerilor.
"IMM-urile se confruntă cu o competiţie tot mai agresivă şi cu o creştere accentuată a costurilor de achiziţie a clienţilor, ceea ce le reduce considerabil marjele de profit. La acestea se adaugă schimbările rapide în comportamentul consumatorilor, ceea ce duce la pierderi de oportunităţi şi la scăderea vânzărilor. În lipsa unei adaptări rapide şi a unor soluţii de marketing digital performante, multe afaceri riscă să rămână în urmă sau chiar să iasă complet din piaţă. Astfel, în 2025, marketingul digital nu mai e opţional, iar fără o strategie solidă, businessul suferă. Presiunea e mai mare decât în anii trecuţi. 2024 a fost un an imprevizibil, iar 2025 vine cu schimbări majore, afectând IMM-urile", se arată în analiză.
Potrivit datelor centralizate de Pixer Agency, cele mai afectate domenii sunt afacerile din e-Commerce, Servicii B2B şi Sănătate & Wellness, pentru care clienţii din online şi vânzările generate de aceştia reprezintă între 70% şi 90% din totalul afacerilor.
"IMM-urile se confruntă cu o competiţie tot mai agresivă şi cu o creştere accentuată a costurilor de achiziţie a clienţilor, ceea ce le reduce considerabil marjele de profit. La acestea se adaugă schimbările rapide în comportamentul consumatorilor, ceea ce duce la pierderi de oportunităţi şi la scăderea vânzărilor. În lipsa unei adaptări rapide şi a unor soluţii de marketing digital performante, multe afaceri riscă să rămână în urmă sau chiar să iasă complet din piaţă. Astfel, în 2025, marketingul digital nu mai e opţional, iar fără o strategie solidă, businessul suferă. Presiunea e mai mare decât în anii trecuţi. 2024 a fost un an imprevizibil, iar 2025 vine cu schimbări majore, afectând IMM-urile", se arată în analiză.
Cu toate acestea, specialiştii remarcă faptul că firmele nu-şi reduc bugetele de marketing, dar pun accent pe optimizarea costurilor de promovare, creşterea vânzărilor, rezultate cu maximul de eficienţă, cu un cost mai mic de reclamă şi rezultate într-un timp mai scurt.
Astfel, în 2025, bugetele de marketing digital ale IMM-urilor variază între 1.000 de euro şi 150.000 de euro/lună, iar companiile din e-Commerce, Turism şi Fashion sunt cei mari investitori în promovare online, în special în Google Ads, Facebook Ads, TikTok Ads, dar şi e-mail marketing.
"Afacerile cu vânzări slabe trebuie să facă schimbări profunde, dar esenaţiale în strategia de marketing digital, apelând la specialişti cu rezultate dovedite. Prin redefinirea corectă a profilului de client, poziţionarea potrivită, setarea unui funnel de vânzare eficient care să transforme utilizatorii în cumpărători, optimizarea costului per click cu până la 40%, dar şi implementarea de automatizări inteligente, au loc creşteri vizibile de vânzări încă din primele 30-60 de zile", notează consultanţii.
Fondată în urmă cu opt ani, Pixer Agency are peste 200 de clienţi în portofoliu din 35 de domenii, iar din echipă fac parte 12 specialişti care au setat peste 7.500 de campanii cu vânzări performante, gestionând bugete de peste 15 milioane de euro.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 995 / 20025 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
KPMG Legal - Toncescu și Asociații îl recrutează pe Alexandru Slujitoru de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener. Ramona Jurubiță, reconfirmată pentru al treilea mandat în funcția de Country Managing Partner al KPMG în România și Moldova
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocati stagiari promoția septembrie 2025 | Litigii
Decizie ÎCCJ: O victorie fiscală de referință în materia cheltuielilor intra-grup internațional și a reciclării deșeurilor de ambalaje, obținută de avocații Mușat & Asociații | Echipă interdisciplinară, coordonată de partenerii Angela Porumb și Răzvan Graure
Avocații PNSA au stat alături de compania locală Bit Soft în tranzacția prin care grupul canadian Volaris a intrat pe piața românească a tehnologiei pentru ospitalitate. Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Instanța de judecată a constatat deductibilitatea serviciilor intra-grup de marketing și negociere, respectiv a serviciilor de cercetare și dezvoltare fără posibilitatea organelor fiscale de a evalua oportunitatea acestor servicii | Echipa Băncilă, Diaconu și Asociații, condusă de Emanuel Băncilă, a obținut victoria
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
Mitel & Asociatii recruteaza avocati stagiari
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...