ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Industria de media şi divertisment din România va continua să crească în perioada 2025-2029 cu o medie de circa 2% pe an (raport PwC)

08 August 2025   |   BizLawyer

În acest an sectorul ar urma să ajungă la 4,566 miliarde euro, reprezentând o creştere de aproximativ 3% faţă de 2024.

 
 
Industria de media şi divertisment din România va continua să crească în perioada 2025-2029 cu o medie de circa 2% pe an, urmând să atingă o valoare de 4,91 miliarde euro până în 2029, potrivit celei mai recente ediţii a raportului PwC Global Telecommunications, Entertainment & Media Outlook 2025-2029.

Conform unui comunicat al companiei de consultanţă, în acest an sectorul ar urma să ajungă la 4,566 miliarde euro, reprezentând o creştere de aproximativ 3% faţă de 2024.

"Industria de media şi divertisment din România evoluează într-un ritm stabil, iar creşterea vine tot mai mult din segmentele digitale, în special publicitatea online şi serviciile de streamimg. Totuşi, provocările economice, inflaţia şi schimbările în comportamentul consumatorilor pun presiune pe cheltuieli, astfel creşte nevoia pentru oferte relevante şi accesibile într-un mediu în care publicitatea devine principala sursă de venituri, iar inteligenţa artificială redefineşte regulile jocului", a declarat Florin Deaconescu, partener şi liderul echipei de servicii dedicate sectorului de Tehnologie, Media şi Telecom, PwC România, citat în comunicat.


În ediţia din acest an a raportului pentru România au fost analizate zece segmente ale industriei media şi de divertisment, cele mai mari creşteri procentuale fiind estimate pentru publicitatea pe internet, jocurile video şi serviciile de streaming (Over-the-top - OTT) precum Netflix sau Disney+.

Segmentul publicităţii pe internet va înregistra cea mai rapidă creştere, cu venituri ce vor urca de la 297 milioane euro în 2025 la 387 milioane euro în 2029, cu creştere medie anuală de 7,5%.

Categoria cu cea mai rapidă evoluţie este publicitatea video online, urmată de căutările plătite şi anunţurile clasificate. Marile companii de tehnologie - Google şi Meta - domină piaţa, însă se confruntă cu un control tot mai strict odată cu introducerea legislaţiei UE - Digital Services Act şi Digital Markets Act - menite să protejeze concurenţa şi drepturile utilizatorilor.

Jocurile video şi esports vor avea o creştere susţinută, în medie de 8,8% pe an, veniturile urmând să crească de la 298 milioane euro în 2025 la 425 milioane euro în 2029, majoritatea veniturilor fiind generate de jocurile sociale şi ocazionale, precum şi de publicitatea în aplicaţiile de jocuri.

Piaţa de servicii de streaming - OTT va continua să se extindă cu o medie de circa 7% pe an, crescând de la 268 milioane euro în 2025 până la 338 milioane euro în 2029. Platformele bazate pe abonament, precum Netflix, Disney+ şi Prime Video, vor rămâne dominante, în timp ce segmentul de video la cerere susţinut de publicitate (AVOD) va avea o prezenţă redusă.

Industria cinematografică din România va avea o evoluţie pozitivă, cu o rata de creştere medie de 5% pe an şi venituri estimate să se majoreze de la 68 milioane euro în 2025 la 79 milioane euro în 2029. Piaţa locală va continua să beneficieze de producţii autohtone puternice, exemplu fiind succesul filmului "Buzz House The Movie", care a generat venituri importante la box office. În total, 228 de filme au fost lansate în România în 2024, în creştere faţă de 214 în anul precedent.

Segmentul de servicii de telefonie mobilă şi fixă va rămâne cam la acelaşi nivel, veniturile atingând 2,46 miliarde euro în 2029, de la 2,41 miliarde euro în 2025, iar penetrarea serviciilor 5G va creşte semnificativ, ajungând să reprezinte majoritatea conexiunilor mobile.

Segmentul media Business-to-Business (B2B) va înregistra o creştere moderată, ajungând la venituri totale de 216 milioane euro până în 2029, susţinut de cererea pentru informaţii economice şi târguri comerciale specializate.

Publicitatea outdoor va continua să crească, atingând 58 milioane euro în 2029, de la 49 milioane euro in 2025, cu un accent tot mai mare pe formatele digitale (DOOH), care vor câştiga o pondere importantă în totalul pieţei.

Industria tradiţională de televiziune se va menţine aproape la acelaşi nivel în perioada 2025-2026, de 920 milioane euro, datorită stabilităţii veniturilor din abonamente TV şi din publicitatea multicanal.

Segmentul muzică, radio şi podcast va creşte constant, cu circa 5% pe an, ajungând la 52 milioane euro în 2029, de la 43 milioane euro în 2025, cu o creştere a streamingului muzical şi a veniturilor din publicitatea radio. Festivalurile importante vor contribui în mod semnificativ la veniturile din segmentul live music.

Piaţa publicaţiilor tipărite şi digitale va rămâne relativ stabilă, menţinându-se la aproximativ 104 milioane euro anual între 2025 şi 2029, cu o creştere în zona digitală care va compensa scăderile din presa scrisă. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 896 / 20569
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Mușat & Asociații asistă cu succes asocierea DOGUS în adjudecarea și semnarea contractului pentru cel mai mare proiect de infrastructură derulat în ultimii ani de o autoritate publică în București
Allianz-Ţiriac Asigurări preia compania de brokeraj din asigurări Campion Broker. Schoenherr, alături de cumpărător
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...