ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Scădere de 17,8% a înmatriculărilor de autoturisme pur electrice, în luna iulie (APIA)

08 August 2025   |   Agerpres

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 86% din total piaţă) au înregistrat, în luna iulie 2025, un volum de 16.276 unităţi, cu 26,2% mai mult faţă de luna similară din 2024.

 
 
Înmatriculările de autoturisme pur electrice înregistrează o scădere de 17,8%, în iulie 2025, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, arată datele Direcţiei Generale Permise de Conducere şi Înmatriculări (DGPCI), citate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Conform sursei citate, înmatriculările de autoturisme noi sunt în creştere cu 26,2%, faţă de iulie 2024. Autoturismele "electrificate" au o creştere de 42,4%, realizând o cotă de piaţă de 54%, din care: autoturismele mild-hibrid (MHEV) înregistrează o creştere de 29%, cu o cotă de piaţă de 23,5%; autoturismele full-hibrid (FHEV) înregistrează o creştere de 69%, cu o cotă de piaţă de 20,9%; autoturismele plug-in hibrid (PHEV) au o creştere de 87,8%, cu o cotă de piaţă de 6,3%; autoturismele pur electrice (BEV) înregistrează o scădere de 17,8%, cu o cotă de piaţă de 3,2%.


Vehiculele comerciale uşoare plus minibus sunt în scădere cu 12,7%, iar cele grele plus bus sunt în scădere cu 5,9%, faţă de luna similară a anului 2024.

"Datele din luna iulie aduc, într-adevăr, o uşoară gură de aer pentru piaţa auto, însă nu trebuie să ne lăsăm înşelaţi de această revenire temporară. Creşterea înmatriculărilor de autoturisme noi cu peste +26% faţă de iulie 2024 este încurajatoare, dar, privită în contextul întregului an, piaţa rămâne în scădere accentuată - cu un recul de -15,3% după primele şapte luni. Cu alte cuvinte, iulie este doar o excepţie într-o evoluţie generală descendentă. Mai mult, în pofida avansului segmentului electrificat - care a atins o cotă de 54% în iulie 2025 - înmatriculările de autoturisme 100% electrice sunt în scădere cu -17,8% în luna iulie şi cu -41,3% în primele şapte luni ale anului faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Această tendinţă negativă ar trebui să fie un semnal de alarmă, mai ales în contextul în care România se află deja în zona de coadă a clasamentelor europene la electromobilitate. Aceste evoluţii sunt, în mare parte, consecinţa directă a suspendării şi întârzierii fără precedent a Programului Rabla 2025. Lipsa de coerenţă şi de acţiune din partea autorităţilor a generat blocaje majore în comportamentul de achiziţie al consumatorilor şi a destabilizat întregul lanţ valoric din industrie", a declarat preşedintele APIA, Dan Vardie, citat în comunicat.

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 86% din total piaţă) au înregistrat, în luna iulie 2025, un volum de 16.276 unităţi, cu 26,2% mai mult faţă de luna similară din 2024.

În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 51,9% în creştere cu 38,1%, urmat de Clasa C cu o cotă de 27,9%, în creştere cu 20,8% şi Clasa B cu o cotă de 15,8%, în creştere cu +31,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna iulie a acestui an, faţă de perioada similară din 2024, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 15,5%, ajungând la o pondere de 39%, în timp ce motorizările pe motorină înregistrează o scădere de 7,2%, ajungând la o pondere de 7%.

În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare mild-hibrid, acestea înregistrează, în luna iulie 2025, o creştere de 29%, ajungând la o pondere de 23,5% din totalul pieţei de autoturisme. Este de menţionat că, din totalul motorizărilor mild-hibrid, 90% sunt motorizări pe benzină, în timp ce doar 10% sunt motorizări pe motorină.

Pe de altă parte, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (care pot fi încărcate din sursă externă de electricitate - BEV şi PHEV), precum şi cele mild-hibrid şi full hibrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă de electricitate) deţin, în luna iulie a anului 2025, o cotă de piaţă de 54%, fiind cel mai important segment de pe piaţa românească, care depăşeşte cu mult cota deţinută împreună de motorizările pe benzină şi motorină.

Autoturismele full electrice deţin o cotă de 3,2% din piaţă, în luna iulie a anului 2025, faţă de iulie 2024, când reprezentau 4,9%, în timp ce autoturismele plug-in hibrid deţin o cotă de piaţă de 6,3%, faţă de iulie 2024, când reprezentau 4,2%.

În primele şapte ale anului 2025, primele 3 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring, cu 1.160 unităţi şi o scădere de 46,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, Tesla Model 3 cu 221 unităţi şi Tesla Model Y cu 197 unităţi.

În ceea ce priveşte autoturismele Plug-In, top 3 modele din primele şapte luni ale anului 2025 este condus de: Ford Kuga cu 368 unităţi şi o creştere de 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, urmat de Toyota RAV4 cu 296 unităţi ţi Volkswagen Tiguan cu 274 unităţi.

Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3, în primele şapte luni din 2025: Toyota Corolla cu 2.288 unităţi şi o creştere de 6,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, model urmat de Dacia Duster cu 2.003 unităţi şi Toyota Yaris Cross cu 1.448 unităţi.

Autoturismele mild hybrid au pe primul loc din top 3, în primele şapte luni din 2025, Dacia Duster cu 4.128 unităţi, urmat de Hyundai Tucson cu 1.138 unităţi şi Suzuki S-Cross cu 973 unităţi.

Vehiculele comerciale uşoare electrice au atins, în primele şapte luni anului 2025, un volum de 393 unităţi, faţă de 400 unităţi în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Vehiculele comerciale uşoare şi minibus înregistrează, în iulie 2025, o scădere de 12,7% faţă de luna iulie 2024, din care vehiculele comerciale uşoare fără minibus înregistrează o scădere de 10,2%.

Vehiculele comerciale grele şi bus înregistrează, în iulie 2025, o scădere de 5,9% faţă iulie 2024, din care vehiculele comerciale grele peste 16 tone plus autotractoarele înregistrează o scădere de -4%.

Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile este o organizaţie non-profit, o entitate reprezentativă în industria auto din România, înfiinţată în anul 1994, membră a Organizaţiei Mondiale a Constructorilor de Automobile - OICA, din 1996.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 912 / 20584
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Avocații Schoenherr, alături de Allianz-Țiriac Asigurări în tranzacția de preluare a Campion Broker. Echipa, coordonată de Monica Cojocaru (partener) și Georgiana Bădescu (partener)
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Mușat & Asociații asistă cu succes asocierea DOGUS în adjudecarea și semnarea contractului pentru cel mai mare proiect de infrastructură derulat în ultimii ani de o autoritate publică în București
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...