ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

MCSI va promova Strategia în domeniul comerţului electronic, până la sfârşitul anului

24 Aprilie 2019   |   AGERPRES

Potrivit ministrului Comunicaţiilor, în această perioadă se află în curs de semnare contractul de finanţare pentru un proiect care vizează furnizarea de servicii electronice dezvoltat la nivelul Ministerul Afacerilor Interne (MAI).

 
 
Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI) va promova până la sfârşitul anului 2019 Strategia în domeniul comerţului electronic prin Hotărâre de Guvern, a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă susţinută la sediul Guvernului, ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Alexandru Petrescu.

"Am adoptat prima propunere de politică publică elaborată în domeniul comerţului electronic care îşi propune să contribuie la dezvoltarea economică şi creşterea competitivităţii generale a României, document care a constituit rezultatul unui proiect al MCSI finanţat din fonduri europene, cu o valoare de circa 3,8 milioane de lei, din care 3,1 milioane de lei din fonduri europene. Comerţul electronic este un domeniu în plină ascensiune la nivel global şi european cu vânzări la nivelul Europei, în 2017, de peste 534 miliarde de euro şi cu estimări de peste 600 de miliarde de euro, în 2018, statele Europei de vest având 70% din aceste valori. În România, doar 7% dintre IMM-uri îşi comercializează produsele şi serviciile online şi doar 23% dintre români utilizatori de internet au cumpărat online. Media Uniunii Europene este de 67%. Pe baza politicii publice elaborate, MCSI va promova până la sfârşitul anului 2019, strategia în domeniul comerţului electronic prin Hotărâre de Guvern asigurând astfel cadrul pentru implementarea măsurilor prevăzute în planul de acţiuni aferent politicii publice care poate fi deja consultată pe site-ul MCSI", a subliniat Petrescu.


Pe de altă parte, ministrul de resort a anunţat stadiul proiectului prin care IMM-urile care activează în domeniul digital au primit finanţare pentru dezvoltarea de produse şi servicii în domeniu.

"MCSI a demarat eforturi în direcţia creşterii finanţării IMM-urilor care activează în domeniul nostru, ale căror produse şi servicii adoptate de către utilizatori să ducă, pe termen mediu, la creşterea competitivităţii în toate sectoarele de activitate. Prin urmare, au fost lansate două apeluri de proiecte cu o valoare totală a finanţării din Fondul European de Dezvoltare Regională de 75 de milioane de euro. Din primul apel de proiecte sunt implementate astăzi 109 proiecte cu o valoare a finanţării nerambursabile solicitate de circa 60 de milioane de euro. Efectele acestor finanţări constau în crearea a peste 140 de aplicaţii, servicii tech inovative cu aplicabilitate în toate sectoarele economice. În subsidiar efectul acestor acţiuni este atragerea, angajarea şi menţinerea forţei de muncă specializate în sectorul digital. Din al doilea apel de proiecte, lansat în 30 ianuarie 2019 şi cu termen de închidere 29 aprilie 2019, au fost depuse până în data de azi 85 de proiecte, cu valoarea sumei nerambursabile solicitate de aproximativ 181 de milioane de euro. Bugetul alocat schemei este de 100 de milioane de euro. Beneficiarii eligibili sunt IMM-urile cu profil TIC care dezvoltă produse ale societăţii informaţionale, finanţarea maximă pe proiect fiind de 3,5 milioane de euro", a spus demnitarul.

Potrivit ministrului Comunicaţiilor, în această perioadă se află în curs de semnare contractul de finanţare pentru un proiect care vizează furnizarea de servicii electronice dezvoltat la nivelul Ministerul Afacerilor Interne (MAI).

"Este în curs de semnare contractul de finanţare pentru un alt proiect cu impact pentru cetăţeni, respectiv: hub-uri de servicii, moduri de furnizare de servicii electronice dezvoltat la nivelul Ministerului Afacerilor Interne având ca obiectiv consolidarea, securizarea şi creşterea disponibilităţii accesului la serviciile, informaţiile, datele pe care structurile MAI le oferă cetăţenilor, mediului guvernamental şi mediului privat, respectiv aplicaţiile pentru eliberarea documentelor şi plata online a taxelor aferente în vederea obţinerii a patru documente extrem de necesare vieţii şi activităţii noastre de zi cu zi şi aici mă refer la: cartea de identitate, permisul de conducere, paşaportul şi înmatricularea auto", a precizat Alexandru Petrescu.

Acesta a adăugat că perioada de implementare a proiectului va fi de 36 de luni de la data semnării contractului de finanţare, iar valoarea totală se ridică la 90 de milioane de lei, din care 85% sunt fonduri europene, în timp ce momentul efectiv al semnării este luna mai 2019.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 17747 / 18231
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...