Ministerul Finanţelor analizează trei variante pentru acordarea deductibilităţii celor care primesc salariul minim
10 Iunie 2024
AgerpresEl a explicat că pe lângă salariu angajaţii primesc indemnizaţie de hrană, în valoare de 600 de lei, iar în acest fel venitul urcă de la 3.700 de lei, la 4.300 de lei.
Ministerul Finanţelor analizează trei variante de acordare a deductibilităţii de 300 de lei pentru salariaţii care primesc salariul minim pe economie, intenţia fiind ca toţi cei 1,8 milioane de salariaţi să beneficieze de facilitate, a afirmat, luni, ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, prezent la conferinţa dedicată aniversării a 30 de ani de la înfiinţarea UNSAR.
"Sunt două condiţii cumulative: să ai salariul minim pe economie şi să ai până în 4.000 lei salariul brut. Noi facem analiză la nivelul Ministerului de Finanţe pentru că presupune un impact bugetar suplimentar pentru bugetul de stat. Interesul nostru este ca să aibă cei 1,8 milioane de beneficiari ai salariului minim acelaşi tip de facilităţi. Adică cei 300 lei să poată să beneficieze ca şi deductibilitate şi să fie netaxaţi pentru toţi cei 1,8 milioane. Noi am luat în calcul trei scenarii 4.100, 4.200 şi 4.300 şi vom decide cât de curând pentru a avea o propunere care să fie şi sustenabilă şi să nu afecteze beneficiile, drepturile celor 1.800.000 de beneficiari. Termenul este tot data de 1 iulie", a spus Marcel Boloş.
"Sunt două condiţii cumulative: să ai salariul minim pe economie şi să ai până în 4.000 lei salariul brut. Noi facem analiză la nivelul Ministerului de Finanţe pentru că presupune un impact bugetar suplimentar pentru bugetul de stat. Interesul nostru este ca să aibă cei 1,8 milioane de beneficiari ai salariului minim acelaşi tip de facilităţi. Adică cei 300 lei să poată să beneficieze ca şi deductibilitate şi să fie netaxaţi pentru toţi cei 1,8 milioane. Noi am luat în calcul trei scenarii 4.100, 4.200 şi 4.300 şi vom decide cât de curând pentru a avea o propunere care să fie şi sustenabilă şi să nu afecteze beneficiile, drepturile celor 1.800.000 de beneficiari. Termenul este tot data de 1 iulie", a spus Marcel Boloş.
El a explicat că pe lângă salariu angajaţii primesc indemnizaţie de hrană, în valoare de 600 de lei, iar în acest fel venitul urcă de la 3.700 de lei, la 4.300 de lei.
Marcel Boloş a mai declarat că la fiecare treaptă impactul bugetar este de 100 de milioane de lei.
De asemenea, majorarea salariului minim ar avea impact asupra punctului de amendă, dar acest aspect se află în responsabilitatea Ministerului Administraţiei şi Internelor.
"Termenul până la care trebuie să vină cu o propunere este data de 1 iulie, dar cum a spus domnul prim-ministru, valoarea punctului de amendă nu va fi afectată. Deci noi suntem co-iniţiatori ai măsurii şi va fi o propunere de act normativ. Rândul trecut a fost o ordonanţă de urgenţă prin care valoarea punctului de amendă a rămas la fel", a mai spus Marcel Boloş.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1197 / 18216 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...