ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ministerul Finanţelor: Reprezentanţii CE au apreciat că decizia de adoptare a standardului european de facturare este una corectă

06 Iunie 2024   |   Agerpres

La nivel european, instituirea modulului e-Factura, implementată şi în România, are în vedere promovarea unei Pieţe Unice digitale prin simplificarea şi armonizarea implementării facturării electronice, bazate pe standardul european din 2017.

 
 
România a făcut un pas esenţial spre digitalizarea şi reformarea sistemului fiscal, asumate în PNRR, odată cu implementarea modulului RO e-Factura, au transmis reprezentanţii DG GROW din cadrul Comisiei Europene în contextul unei şedinţe de lucru conduse de ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, la sediul instituţiei.

"Felicităm România pentru eforturile din ultimele luni pentru implementarea e-Factura, sunteţi fruntaşi printre statele europene la acest capitol", au transmis reprezentanţii CE veniţi la Bucureşti, citaţi într-o postare pe pagina de Facebook a Ministerului Finanţelor.

Potrivit instituţiei, reprezentanţii CE au apreciat că decizia de adoptarea a standardului european de facturare este una corectă, având în vedere că la nivelul UE perspectiva este de a asigura interoperabilitatea şi creşterea vitezei pentru schimbul de date în timp real.


"Modulul e-Factura reprezintă temelia pentru digitalizarea ANAF în lupta împotriva evaziunii fiscale şi reducerea GAP-ului de TVA. Am înţeles de la început că această tranziţie poate genera anumite provocări, dar am fost hotărâţi să le depăşim împreună cu mediul de afaceri şi contribuabilii, tocmai de aceea am lucrat pentru a încerca să aducem funcţionalităţile sistemului cât mai aproape de ce îşi doresc cei care îl utilizează", a subliniat ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, în cadrul discuţiei.

Prezenţi la eveniment, reprezentanţii mediului de afaceri au subliniat importanţa adoptării acestui instrument şi au salutat comunicarea eficientă cu Ministerul Finanţelor şi ANAF pentru a îmbunătăţirea continuă sistemului. De asemenea, au subliniat că aşteaptă operaţionalizarea modulului antifraudă să devină funcţional, se mai arată în postarea Ministerului Finanţelor.

La nivel european, instituirea modulului e-Factura, implementată şi în România, are în vedere promovarea unei Pieţe Unice digitale prin simplificarea şi armonizarea implementării facturării electronice, bazate pe standardul european din 2017.

De la 1 ianuarie, e-Factura a devenit pentru toate livrările de bunuri şi prestările de servicii care au loc în România, realizate în relaţia business-to-business (B2B).
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1215 / 18216
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...