ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ministerul Muncii a introdus 65 de noi ocupaţii în nomenclator, printre care şi cea de “consilier de stat”

19 Noiembrie 2021   |   Agerpres

De asemenea, trei ocupaţii au fost mutate dintr-o grupă de bază în altă grupă de bază corespunzătoare şi alte două au fost redenumite conform cerinţelor actuale ale pieţei muncii.

 
 
Ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Raluca Turcan, a emis vineri două ordine pentru actualizarea listei de ocupaţii din Clasificarea Ocupaţiilor din România (COR), introducând 65 de noi ocupaţii în nomenclator şi eliminând alte 62, potrivit unui comunicat al ministerului de resort.
 
Din cele 65 de noi ocupaţii introduse, 45 au fost adăugate la cererea utilizatorilor, iar 20 ca urmare a preluării unor ocupaţii din Clasificarea Europeană a Aptitudinilor, Competenţelor, Calificărilor şi Ocupaţiilor, care se regăsesc în Registrul Naţional al Calificărilor din Învăţământul Superior, se menţionează în comunicatul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS).
 
De asemenea, trei ocupaţii au fost mutate dintr-o grupă de bază în altă grupă de bază corespunzătoare şi alte două au fost redenumite conform cerinţelor actuale ale pieţei muncii.
 
Un număr de 15 ocupaţii nou introduse sunt din domeniile IT şi digitalizare.
 
Printre ocupaţiile nou introduse se numără: barista, consilier de stat, degustător de cafea, specialist digitalizare, analist testare software sau consultant de securitate cibernetică.
 
Pe de altă parte, din Clasificarea Ocupaţiilor din România au fost eliminate 62 de ocupaţii care nu se mai practică, se precizează în comunicatul Ministerului Muncii. Acestea vor fi introduse într-o grupă reziduală, existând posibilitatea de a fi activate la cererea angajatorilor.
 
Printre ocupaţiile eliminate se numără cele de telexist, şef vagon poştal, râşnitor smalţ, topitor in şi cânepă, confecţioner tuburi cinescop.
 
Totodată, procedura de actualizare periodică a ocupaţiilor a fost simplificată, se precizează în comunicat.
 
Astfel, în Clasificarea Ocupaţiilor din România s-a introdus fişa descriptivă a ocupaţiei, care va ajuta utilizatorul în completarea descrierii acesteia.
 
De asemenea, memoriul justificativ, studiile şi analizele necesare până acum pentru actualizarea la cerere au fost eliminate, a fost realizat un model-tip al cererilor.
 
În cazul noilor ocupaţii care necesită aviz pentru a fi introduse în COR, Ministerul Muncii este cel căruia îi revine sarcina depunerii cererii şi obţinerii avizului de la ministerul de resort sau, după caz, de la asociaţiile profesionale/aviz consultativ emis de comitetul sectorial aferent ramurii de activitate sau de către Asociaţia Naţională a Comitetelor Sectoriale din România, fără a fi necesară implicarea utilizatorilor în această procedură. Termenul prevăzut pentru transmiterea cererii către ministerul de resort este de două zile lucrătoare, răspunsul urmând a fi primit în termen de 5 zile lucrătoare şi comunicat apoi de către Ministerul Muncii către solicitant în termen de 10 zile lucrătoare.
 
Dacă cererea de introducere a unei noi ocupaţii depusă de angajator se suprapune cu o ocupaţie existentă în Clasificarea Europeană a Aptitudinilor, Competenţelor, Calificărilor şi Ocupaţiilor (ESCO), aceasta va fi preluată în COR fără a mai fi nevoie de avize suplimentare.
 
Prin excepţie, pentru introducerea în COR a unei profesii reglementate la nivel naţional, chiar dacă aceasta este inclusă în ESCO, va fi necesară obţinerea avizului din partea ministerului de resort.
 
A fost introdusă o nouă reglementare, potrivit căreia, din patru în patru ani, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale şi Institutul Naţional de Statistică, pe baza unor analize ale pieţei muncii, elimină din COR ocupaţiile care nu se mai practică pe piaţa muncii, prin ordin comun al acestor instituţii.
 
S-a reglementat posibilitatea ca MMPS să respingă cererile de introducere a ocupaţiilor care contravin legii şi bunelor moravuri.
 
Cererile pentru actualizarea COR depuse de către utilizatori la Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale vor fi soluţionate în termen de maximum 20 de zile lucrătoare de la data înregistrării acestora.
 
Documentele necesare introducerii, modificării, eliminării sau radierii unei ocupaţii din COR pot fi depuse de către solicitant la Ministerul Muncii atât în format letric, cât şi prin e-mail, fiind acceptată semnătura electronică calificată.
 
Cele două ordine emise vineri de ministrul Muncii urmează să fie transmise preşedintelui Institutului Naţional de Statistică, pentru semnare. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 10876 / 18216
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...