ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

NextUp Solutions: 2023 va începe cu haos în mediul antreprenorial. 90% dintre contribuabilii mijlocii nu sunt pregătiți pentru raportarea SAF-T către ANAF

23 Noiembrie 2022   |   BizLawyer

După ce în 2022 raportarea SAF-T a devenit obligatorie pentru companiile din categoria contribuabili mari, de anul viitor va trebui transmisă către ANAF și de către companiile mijlocii.

 
 
Anul viitor, peste 20.000 de firme din categoria contribuabili mijlocii urmează să depună declarația 406 (SAF-T – Standard Audit File for Tax), însă 90% dintre acestea nu sunt încă pregătite să transmită datele necesare către ANAF, deși au această obligație de la 1 ianuarie 2023, potrivit datelor NextUp Solutions, una dintre cele mai mari companii de soluții software pentru business. Astfel, va fi generat haos în mediul antreprenorial, activitatea firmelor fiind încărcată cu o sarcină suplimentară importantă. Firmele care nu vor depune la timp declarația 406 vor fi primi cu siguranță amenzi, avertizează Roxana Epure, Managing Partner NextUp Solutions.

După ce în 2022 raportarea SAF-T a devenit obligatorie pentru companiile din categoria contribuabili mari, de anul viitor va trebui transmisă către ANAF și de către companiile mijlocii. Fiind necesară completarea a peste 390 de elemente fiscale și contabile, SAF-T este considerată o raportare complexă și stufoasă de către specialiștii în domeniu. Această declarație trebuie să includă informații despre întreaga activitatea a companiei printre care denumire, CIF, domiciliu fiscal și detalii financiar-contabile – conturi contabile, clienți, furnizori, taxe, stocuri, proprietari, facturi de vânzare, facturi de cumpărare, plăți, mișcări de bunuri, tranzacții cu active.


“Tot ce se întâmplă într-o companie trebuie raportat către stat, adică este o muncă enormă care îi implică direct pe proprietarii firmei, fiind de asemenea o sarcină foarte complexă pentru angajații din departamentul financiar. Iar în acest context, ca antreprenor în contact cu peste 5.000 de companii medii, pot să confirm că există un număr imens de firme care nu sunt încă pregătite pentru această raportare stufoasă. Acestora le lipsesc resursele umane calificate și soluțiile tehnice și digitale necesare pentru adunarea și corelarea tuturor informațiilor pentru o raportare completă, fără erori și fără întârzieri, către instituțiile statului”, punctează Roxana Epure, Managing Partner NextUp Solutions.

În acest sens, NextUp menționează că vor exista întârzieri majore a depunerii declarației 406 (SAF-T), cu până la 4-6 săptămâni peste termenul limită, 28 februarie 2023. Pentru a putea face raportarea SAF-T până la această dată, companiile ar fi trebuit să aibă deja resursele necesare, cum ar fi un soft care să adune toate informațiile în mod automat și să genereze fișierul de tip XML pentru raportarea către ANAF, și în plus o bună parte din munca de corelare a informațiilor deja finalizată.

“Cei care cred că vor rezolva toate obstacolele legate de implementarea declarației 406 în câteva zile gresesc dramatic. Amânarea demersurilor necesare pentru a respecta această nouă reglementare nu face decât să pregătească terenul pentru zile negre și mohorâte la începutul lui 2023”, subliniază Roxana Epure, Managing Partner NextUp Solutions.

NextUp Solutions este printre puținele firme de software care oferă soluția de raportare SAF-T automatizată, companiile din domeniu ferindu-se de implementarea acestui standard de audit de taxe, din cauza documentației greoaie primite de la ANAF, lipsei de personal specializat și a unei investiții consistente.

“Să implementezi soluția SAF-T într-un soft de tip ERP înseamnă să te lupți cu morile de vânt. Am reușit să le controlăm în direcția potrivită, metaforic vorbind, interpretând și integrând corect documentația primită de la ANAF privind dezvoltarea instrumentelor necesare pentru completarea SAF-T în mod automat. Este o sarcină de care firmele din domeniu s-au ferit, fiind o bătaie de cap prea mare și, prin urmare, conform unei analize de piață pe care am făcut-o recent, suntem printre puținele firme care pun la dispoziția contribuabililor soluția de raportare SAF-T. Noi, la NextUp Solutions, ca furnizor de softuri de contabilitate și gestiune, implementăm majoritatea modificărilor sau noutăților aduse de statul român și ne-am simțit obligați față de mediul de business să dezvoltăm o soluție automatizată pentru raportarea SAF-T. Pentru a face acest lucru am investit peste 120.000 de euro în tehnologie și resurse umane din octombrie 2021 până în prezent, punând soluția la dispoziția companiilor mari și acum celor medii”, explică Managing Partner-ul NextUp.

Pregătirea firmelor pentru prima raportare este procesul cel mai sofisticat și consumator de numeroase resurse. Prin investiții în automatizări, NextUp Solutions a redus timpul de execuție a acestui proces de la câteva zile la câteva minute, informațiilor cerute de stat, pe tranzactiile specifice firmelor fiind acum alocate automat. În plus, cu ajutorul unei soluții stabile și sigure, colectarea lunară a datelor se face în mod automat cu doar câteva click-uri, de către un singur angajat.

Altfel, în lipsa unei soluții automatizate, raportarea SAF-T poate fi făcută manual în 4-5 zile pentru firmele medii în loc de câteva minute, și doar dacă lucreză concomitent cel puțin 2-3 angajați, dintre care cel puțin unul specializat în contabilitate. Însă prin muncă manuală, șansele de a obține un rezultat corect sunt zero, rata de greșeli fiind foarte ridicată, potrivit NextUp Solutions.

În 2022, soluția SAF-T, obligatorie pentru contribuabilii mari, a fost implementată în peste 400 de companii din diverse domenii din România și în peste 1.000 de firme de contabilitate care vor raporta pentru clienții lor.

NextUp Solutions este dezvoltatorul unui sistem informatic integrat de tip ERP adaptat afacerilor locale. Softurile NextUp ii scutesc pe antreprenori de bani si timp neproductiv si sunt folosite cu precădere în retailul online, retailul tradiţional, producţie, distribuţie şi servicii, pentru a automatiza activităţi repetitive consumatoare de resurse şi a optimiza procesele şi previziunile de business. NextUp are peste 5.000 de clienți, cu o medie de 5 utilizatori per companie.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6503 / 18374
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Abuzul de Drept în arbitraj (Powered by ZRVP)
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Meet the Professionals | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director - Bergenbier SA, avocat ”antrenat” în multinaționale și cu o bogată experiență dobândită în gestionarea unor tranzacții de referință pe piața locală: ”Oamenii pe care i-am întâlnit au făcut diferența și au contribuit la dezvoltarea și la evoluția mea, atât colegi din business, din interiorul echipelor din care am făcut parte, cât și liderii care mi-au servit drept model”
Cum poți dezvolta o carieră internațională cu programul Erasmus+ | Povestea lui Constantin Roșca, absolvent de Drept plecat din Fălticeni, care a ales să studieze la Universitatea din Istanbul. El este azi masterand în Drept Internațional Public în cadrul Universității Koç, cea mai prestigioasă din Turcia și stagiar în cadrul biroului Esenyel ̸ Partners, unul din cele mai cunoscute birouri internaționale de avocatură și consultanță juridică din țara desfășurată pe două continente
CMS Emerging Europe M&A 2024 ̸ 25 | Piața de M&A din Europa emergentă se redresează, ajungând la cele mai ridicate niveluri din 2018 până în prezent. Horea Popescu, Partener CMS România: „Optimismul pare să devină marca anului 2025”
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...