Nivelul de utilizare a plăţilor digitale în România se situează la 44 de puncte din 100 (raport)
15 Noiembrie 2023
AGERPRESComponenta Rata de adoptare a soluţiilor de plată arată cât de bine s-au adaptat consumatorii din România la soluţiile de plată inovatoare şi în ce măsură utilizează aceste soluţii. În 2022, aceasta a obţinut 36 de puncte din 100, rezultat ce indică faptul că o parte din infrastructura existentă este încă insuficient utilizată.
Nivelul de utilizare a plăţilor digitale în România se situează la 44 de puncte din 100, conform Indicelui Plăţilor Digitale, raport dezvoltat de Mastercard, care analizează evoluţia plăţilor digitale la nivel naţional, informează un comunicat al companiei.
"Cardurile au început să preia din cota de piaţă a plăţilor în numerar şi, odată cu o bază mai largă de utilizatori, se conturează şi direcţia pentru comportamentul pieţei la nivel general. Cu toate acestea, progresul este lent şi este nevoie de eforturi susţinute pentru ca românii să prefere metodele digitale, în defavoarea plăţilor în numerar. Asigurarea infrastructurii necesare de acceptare şi plată este o condiţie prealabilă, dar factorul principal în încurajarea utilizării soluţiilor digitale este asigurarea unui flux continuu de informare. Cu cât oamenii acumulează mai multe cunoştinţe cu privire la soluţiile de plată digitale, cu atât se vor simţi mai în siguranţă şi, atunci, vor decide să le utilizeze - iar odată ce se vor convinge de avantaje, le vor transforma într-un gest firesc, zilnic", a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager Mastercard România şi Croaţia.
"Cardurile au început să preia din cota de piaţă a plăţilor în numerar şi, odată cu o bază mai largă de utilizatori, se conturează şi direcţia pentru comportamentul pieţei la nivel general. Cu toate acestea, progresul este lent şi este nevoie de eforturi susţinute pentru ca românii să prefere metodele digitale, în defavoarea plăţilor în numerar. Asigurarea infrastructurii necesare de acceptare şi plată este o condiţie prealabilă, dar factorul principal în încurajarea utilizării soluţiilor digitale este asigurarea unui flux continuu de informare. Cu cât oamenii acumulează mai multe cunoştinţe cu privire la soluţiile de plată digitale, cu atât se vor simţi mai în siguranţă şi, atunci, vor decide să le utilizeze - iar odată ce se vor convinge de avantaje, le vor transforma într-un gest firesc, zilnic", a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager Mastercard România şi Croaţia.
Potrivit raportului, Sub-indicele Utilizare urmăreşte două componente: utilizarea plăţilor fără numerar şi rata de adoptare a soluţiilor de plată, fiecare cu o pondere egală în punctajul final.
Astfel, componenta Utilizarea plăţilor fără numerar analizează performanţa generală a plăţilor digitale, în raport cu numerarul, şi a obţinut 51 de puncte din 100. Rezultatul este susţinut de cele mai recente date disponibile pentru Romania, care arată că deşi proporţia populaţiei bancarizate era de 69%, nu toţi valorifică oportunităţile, inovaţiile şi soluţiile noi oferite pe piaţă.
"Factorii sunt multipli şi includ percepţia legată de siguranţa utilizării metodelor de plată digitale, faptul că unii comercianţi încă nu acceptă plăţi cu cardul şi preferinţa multor angajatori de a acorda salariul în numerar. Jumătate dintre salariaţi primesc salariul în numerar, ceea ce creşte şi şansele ca aceştia să folosească mai ales numerarul pentru cumpărături şi plăţi. Procentul este, practic, neschimbat din 2021, în ciuda creşterii de 9 puncte a populaţiei bancarizate, de la 60% la 69%. Este de aşteptat ca odată cu creşterea numărului de consumatori care încasează salariul sau venitul în cont să crească şi utilizarea soluţiilor de plată digitale pentru cumpărături în magazine fizice sau online, achitarea facturilor la utilităţi sau alte tipuri de plăţi cotidiene pentru care încă este preferat numerarul", se arată în raport.
Componenta Rata de adoptare a soluţiilor de plată arată cât de bine s-au adaptat consumatorii din România la soluţiile de plată inovatoare şi în ce măsură utilizează aceste soluţii. În 2022, aceasta a obţinut 36 de puncte din 100, rezultat ce indică faptul că o parte din infrastructura existentă este încă insuficient utilizată.
Soluţiile contactless, atât ATM, cât şi POS, sunt din ce în ce mai populare datorită simplităţii şi eficienţei lor. Rata de utilizare a bancomatelor contactless a crescut cu 2 puncte, până la 4%, reflectând limitările de infrastructură, întrucât proporţia de ATM-uri contactless din total ATM-uri este redusă în România. Pe de altă parte, plăţile contactless la POS domină piaţa: 92% din tranzacţiile POS au fost contactless în 2022, în creştere faţă de 2021.
În 2022, 11% din tranzacţiile din România au fost efectuate utilizând portofele digitale, o creştere de 4 puncte faţă de 2021. Rezultatul reflectă o mai mare deschidere din partea consumatorilor, pe măsură ce mai mulţi emitenţi oferă Apple Pay şi Google Pay sau îşi creează propriile portofele, arată raportul.
Numărul tranzacţiilor electronice cu carduri de tip voucher înregistrate în România în 2022 a fost de cinci ori mai mare decât în 2020. Această creştere a fost determinată de accelerarea plăţilor electronice în perioada pandemiei şi a sporirii procentului de adoptare a metodelor de plată digitale, inclusiv a voucherelor emise electronic (tichete de masă, tichete cadou, tichete de vacanţă, tichete culturale, tichete sociale).
Potrivit sursei citate, dintre dispozitivele preferate de români pentru a efectua achiziţii online, smartphone-ul rămâne pe primul loc. În 2022, mai mult de 7 din 10 români au folosit un telefon mobil pentru a achita online comparativ cu un computer de tip desktop (circa 3) sau o tabletă (mai puţin de 1 din 10).
În 2022, datele cardurilor au fost stocate online pentru 68% din achiziţiile online, în timp ce în 2021 nivelul a fost de 62%, rezultând astfel un trend ascendent, prin creşterea cu aproape 10%.
Indicele Plăţilor Digitale este un instrument de analiză care urmăreşte evoluţia plăţilor digitale la nivel naţional. Indicele a fost realizat anul acesta în patru ţări: Austria, Croaţia, România şi Ungaria, analizând datele înregistrate la nivelul anului 2022. România a obţinut un scor de 56 din 100 de puncte, rezultat calculat pe baza punctajelor individuale ale celor trei sub-indici: 70 pentru Infrastructură, 55 pentru Cunoştinţe şi 44 pentru Utilizare.
Mastercard o companie de tehnologie în industria globală de plăţi. Conexiunile acoperă peste 210 ţări şi teritorii.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 2509 / 17901 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
IAM Global Leaders 2025 | 12 români, printre care Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Alina Tugearu (ZRVP) și Răzvan Dincă (RD&A) au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul brevetelor, la nivel global. Prin ce s-au remarcat aceștia și cum îi văd clienții
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
Avocații Teis și Asociații întorc rezultatul unei proceduri de achiziție publică de produse militare
Schoenherr a asistat Trans-Oil Group în tranzacția de preluare a Terminalului Frial | Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
GDPR | Avocații WH Simion & Partners se așteaptă ca practica de protecție a datelor cu caracter personal să devină și mai relevantă, având în vedere că, în următorii ani, reglementările ar putea să evolueze pentru a acoperi noi domenii, cum ar fi inteligența artificială, internetul lucrurilor (IoT) și blockchain-ul. Despre proiectele „flagship” ale echipei, într-o discuție cu Cosmina Simion (Managing Partner) și Petrus Partene (Senior Associate)
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, TZA, NNDKP și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2024. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Filip & Company a asistat Teilor Holding în cel mai mare plasament privat pentru obligaţiuni corporative din 2024. Olga Niță (partener) a coordonat echipa
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
Bondoc și Asociații asistă un consorțiu de bănci cu privire la finanțarea cu 291 de milioane de euro a construcției parcului eolian VIFOR de 461 MW din România
Comitetul ad-hoc format din trei arbitri care va analiza cererea de anulare depusă de Gabriel Resources în arbitrajul ICSID pentru Roșia Montană a fost constituit. Reclamanții au acuzat doi arbitri ai Tribunalului care a dat câștig României în luna martie că au avut relații ascunse cu partea română
GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...