Nivelul de utilizare a plăţilor digitale în România se situează la 44 de puncte din 100 (raport)
15 Noiembrie 2023
AGERPRESComponenta Rata de adoptare a soluţiilor de plată arată cât de bine s-au adaptat consumatorii din România la soluţiile de plată inovatoare şi în ce măsură utilizează aceste soluţii. În 2022, aceasta a obţinut 36 de puncte din 100, rezultat ce indică faptul că o parte din infrastructura existentă este încă insuficient utilizată.
Nivelul de utilizare a plăţilor digitale în România se situează la 44 de puncte din 100, conform Indicelui Plăţilor Digitale, raport dezvoltat de Mastercard, care analizează evoluţia plăţilor digitale la nivel naţional, informează un comunicat al companiei.
"Cardurile au început să preia din cota de piaţă a plăţilor în numerar şi, odată cu o bază mai largă de utilizatori, se conturează şi direcţia pentru comportamentul pieţei la nivel general. Cu toate acestea, progresul este lent şi este nevoie de eforturi susţinute pentru ca românii să prefere metodele digitale, în defavoarea plăţilor în numerar. Asigurarea infrastructurii necesare de acceptare şi plată este o condiţie prealabilă, dar factorul principal în încurajarea utilizării soluţiilor digitale este asigurarea unui flux continuu de informare. Cu cât oamenii acumulează mai multe cunoştinţe cu privire la soluţiile de plată digitale, cu atât se vor simţi mai în siguranţă şi, atunci, vor decide să le utilizeze - iar odată ce se vor convinge de avantaje, le vor transforma într-un gest firesc, zilnic", a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager Mastercard România şi Croaţia.
"Cardurile au început să preia din cota de piaţă a plăţilor în numerar şi, odată cu o bază mai largă de utilizatori, se conturează şi direcţia pentru comportamentul pieţei la nivel general. Cu toate acestea, progresul este lent şi este nevoie de eforturi susţinute pentru ca românii să prefere metodele digitale, în defavoarea plăţilor în numerar. Asigurarea infrastructurii necesare de acceptare şi plată este o condiţie prealabilă, dar factorul principal în încurajarea utilizării soluţiilor digitale este asigurarea unui flux continuu de informare. Cu cât oamenii acumulează mai multe cunoştinţe cu privire la soluţiile de plată digitale, cu atât se vor simţi mai în siguranţă şi, atunci, vor decide să le utilizeze - iar odată ce se vor convinge de avantaje, le vor transforma într-un gest firesc, zilnic", a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager Mastercard România şi Croaţia.
Potrivit raportului, Sub-indicele Utilizare urmăreşte două componente: utilizarea plăţilor fără numerar şi rata de adoptare a soluţiilor de plată, fiecare cu o pondere egală în punctajul final.
Astfel, componenta Utilizarea plăţilor fără numerar analizează performanţa generală a plăţilor digitale, în raport cu numerarul, şi a obţinut 51 de puncte din 100. Rezultatul este susţinut de cele mai recente date disponibile pentru Romania, care arată că deşi proporţia populaţiei bancarizate era de 69%, nu toţi valorifică oportunităţile, inovaţiile şi soluţiile noi oferite pe piaţă.
"Factorii sunt multipli şi includ percepţia legată de siguranţa utilizării metodelor de plată digitale, faptul că unii comercianţi încă nu acceptă plăţi cu cardul şi preferinţa multor angajatori de a acorda salariul în numerar. Jumătate dintre salariaţi primesc salariul în numerar, ceea ce creşte şi şansele ca aceştia să folosească mai ales numerarul pentru cumpărături şi plăţi. Procentul este, practic, neschimbat din 2021, în ciuda creşterii de 9 puncte a populaţiei bancarizate, de la 60% la 69%. Este de aşteptat ca odată cu creşterea numărului de consumatori care încasează salariul sau venitul în cont să crească şi utilizarea soluţiilor de plată digitale pentru cumpărături în magazine fizice sau online, achitarea facturilor la utilităţi sau alte tipuri de plăţi cotidiene pentru care încă este preferat numerarul", se arată în raport.
Componenta Rata de adoptare a soluţiilor de plată arată cât de bine s-au adaptat consumatorii din România la soluţiile de plată inovatoare şi în ce măsură utilizează aceste soluţii. În 2022, aceasta a obţinut 36 de puncte din 100, rezultat ce indică faptul că o parte din infrastructura existentă este încă insuficient utilizată.
Soluţiile contactless, atât ATM, cât şi POS, sunt din ce în ce mai populare datorită simplităţii şi eficienţei lor. Rata de utilizare a bancomatelor contactless a crescut cu 2 puncte, până la 4%, reflectând limitările de infrastructură, întrucât proporţia de ATM-uri contactless din total ATM-uri este redusă în România. Pe de altă parte, plăţile contactless la POS domină piaţa: 92% din tranzacţiile POS au fost contactless în 2022, în creştere faţă de 2021.
În 2022, 11% din tranzacţiile din România au fost efectuate utilizând portofele digitale, o creştere de 4 puncte faţă de 2021. Rezultatul reflectă o mai mare deschidere din partea consumatorilor, pe măsură ce mai mulţi emitenţi oferă Apple Pay şi Google Pay sau îşi creează propriile portofele, arată raportul.
Numărul tranzacţiilor electronice cu carduri de tip voucher înregistrate în România în 2022 a fost de cinci ori mai mare decât în 2020. Această creştere a fost determinată de accelerarea plăţilor electronice în perioada pandemiei şi a sporirii procentului de adoptare a metodelor de plată digitale, inclusiv a voucherelor emise electronic (tichete de masă, tichete cadou, tichete de vacanţă, tichete culturale, tichete sociale).
Potrivit sursei citate, dintre dispozitivele preferate de români pentru a efectua achiziţii online, smartphone-ul rămâne pe primul loc. În 2022, mai mult de 7 din 10 români au folosit un telefon mobil pentru a achita online comparativ cu un computer de tip desktop (circa 3) sau o tabletă (mai puţin de 1 din 10).
În 2022, datele cardurilor au fost stocate online pentru 68% din achiziţiile online, în timp ce în 2021 nivelul a fost de 62%, rezultând astfel un trend ascendent, prin creşterea cu aproape 10%.
Indicele Plăţilor Digitale este un instrument de analiză care urmăreşte evoluţia plăţilor digitale la nivel naţional. Indicele a fost realizat anul acesta în patru ţări: Austria, Croaţia, România şi Ungaria, analizând datele înregistrate la nivelul anului 2022. România a obţinut un scor de 56 din 100 de puncte, rezultat calculat pe baza punctajelor individuale ale celor trei sub-indici: 70 pentru Infrastructură, 55 pentru Cunoştinţe şi 44 pentru Utilizare.
Mastercard o companie de tehnologie în industria globală de plăţi. Conexiunile acoperă peste 210 ţări şi teritorii.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 2852 / 18244 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...