ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Piaţa ambalajelor se redefineşte puternic în 2024 şi pune presiune pe jucătorii din domeniu (analiză)

31 Ianuarie 2024   |   AGERPRES

Într-un context economic uşor impredictibil, piaţa de ambalaje trece printr-un proces de redefinire, în care reinventarea în business şi oferirea de produse de calitate sunt obligatorii, punând presiune pe jucătorii din domeniu.

 
 
Piaţa de ambalaje în 2024 se va caracteriza printr-o creştere uşoară, alimentată în mare măsură de schimbările din comportamentul consumatorilor, orientat spre ambalaje de calitate superioară şi către cele sustenabile, relevă o analiză realizată de o companie de profil.

"Piaţa de ambalaje continuă să fie pe un trend ascendent şi dinamic şi anul acesta, pe fondul interesului ridicat pentru ambalaje rezistente şi pentru produse sustenabile, dar şi în contextul accelerării e-commerce-ului, care impulsionează cererea pentru acest produs. Totodată, piaţa de ambalaje în 2024 este caracterizată şi de trecerea la ambalajul minimalist. Revenirea la elementele de bază implică utilizarea unor ambalaje cu un design simplu, dar eficient, care se concentrează pe funcţionalitate şi nu pe o campanie de branding excesiv", se arată în analiză.


Într-un context economic uşor impredictibil, piaţa de ambalaje trece printr-un proces de redefinire, în care reinventarea în business şi oferirea de produse de calitate sunt obligatorii, punând presiune pe jucătorii din domeniu. Astfel, piaţa de ambalaje din România va deveni un reper în regiune, arată previziunile Inatech Packaging, una dintre cele mai mari companii de ambalaje de protecţie din ţară.

"Piaţa de ambalaje îşi păstrează un trend ascendent şi dinamic, motiv pentru care este nevoie să ne reinventam constant. Vedem în 2024 un an destul de bun pentru piaţa ambalajelor, însă nu în aceleaşi condiţii ca până acum. În mod clar, piaţa îşi reconfigurează traseul, iar direcţia este către un nou nivel de excelenţă şi de inovare. Sustenabilitatea are un ecou puternic în 2024, business-urile din România fiind orientate spre a integra tot mai mult produse prietenoase cu mediul în activitatea lor, dar vizează şi reducerea costurilor în ansamblu. De aceea, vor fi câştigători jucătorii din piaţă care se adaptează şi se reinventează şi care oferă soluţii complete de packaging, care să acopere nevoile variate ale companiilor", susţine Cristian Bădescu, directorul general al Inatech Packaging.

Începutul lui 2024 arată un an cu un nivel mai ridicat de incertitudine, ceea ce pune presiune pe optimizarea costurilor în companiile client. Astfel, una dintre principalele tendinţe în acest an este creşterea interesului pentru ambalaje de calitate, rezistente într-un proces mai lung de manipulare şi transportare, la un cost optim, care să îndeplinească nevoile firmelor şi să le ajute să reducă risipa şi costurile.

Astfel, Inatech Packaging, care oferă soluţii complete de ambalare de peste 5.000 de produse unice, se aşteaptă la o cerere în creştere per total cu 10%, cu precădere pentru ambalaje din carton, hârtie, folie cu bule de aer, dar şi pentru zona de automatizare - echipamente pentru optimizarea procesului de ambalare (maşini şi sisteme de ambalare).

Cererea principală de ambalaje va fi generată de industriile e-commerce, farma (ambalaje cu temperatură controlată), componente electronice şi logistică, însă piaţa de ecommerce, prin apariţia a tot mai multe magazine online şi a creşterii numărului de comenzi online, va aduce creşteri semnificative în piaţa de ambalaje, urmând trendul de anul trecut când a generat o creştere a cererii de 24% pentru grupul Inatech. În acest sens, ecommerce-ul românesc va contribui inclusiv la dezvoltarea pieţei de ambalaje din România în regiune.

Cu o presiune pe reducerea impactului asupra mediului şi implementării de soluţii ESG, companiile se vor orienta tot mai mult spre achiziţia de ambalaje sustenabile, realizate din materiale reciclate, dar şi către ambalaje ecologice, realizate din hârtie şi carton.

"Cu siguranţă, în 2024, cuvântul 'sustenabilitate' va avea un ecou puternic în mediul de business în general - multe companii adoptând soluţii favorabile mediului înconjurător. Există o dorinţă tot mai mare în rândul clienţilor de a reduce utilizarea ambalajelor din plastic. Ambalajele sustenabile vor deveni nu doar o tendinţă, ci o necesitate imperativă. Acest trend reprezintă nu doar o evoluţie a preferinţelor consumatorilor, ci şi o direcţie strategică esenţială pentru industria ambalajelor, cu implicaţii pozitive asupra mediului şi a relaţiilor cu clienţii. Am pregătit şi am dezvoltat din timp, constant, acest segment pentru a oferi tipurile de ambalaje sustenabile dorite de companii, dar şi de consumatorii persoane fizice şi vedem în acest segment un pilon de bază pentru businessul Inatech", a adăugat Cristian Bădescu.

De asemenea, noi tendinţe se vor remarca pe piaţă, printre care cererea şi mai mare pentru ambalaje pe segmentul B2C, crescând interesul pentru ambalaje de calitate dintr-o gamă completă, de peste 5.000 de produse unice. Pe acest segment, cele mai multe comenzi vin din magazinul online Inatech-shop.ro, unde cele mai căutate produse sunt ambalajele pentru e-commerce (cutii returnabile cu autoformare şi autosigilare), ambalajele pentru protecţie eco-friendly, ambalajele cu temperatură controlată şi sistemele profesionale pentru ambalare.

Fondat în 2010, grupul Inatech, din care fac parte Inatech Packaging (divizia de ambalaje), Isoteckline (divizia de izolaţii pentru construcţii) şi iFOAM AG (divizia de ambalaje customizate), este una dintre cele mai mari companii de ambalaje de protecţie din România şi Europa de Est, cu o gamă completă de ambalaje şi constant diversificată cu noi tipuri de ambalaje, numărând în prezent peste 5.000 de coduri unice în portofoliul de produse.

Compania are atât divizie de ambalaje de protecţie, cât şi de materiale izolatoare şi o linie de producţie de ambalaje customizate, prin care deserveşte numeroase industrii printre care automotive, e-commerce, logistică ,farmaceutică, electronică, aeronautică, construcţii, producţia de mobilă şi altele. Cu un depozit în Domneşti-Ilfov şi Oradea-CTP Cargo Terminal, Inatech Packaging deserveşte pieţele din Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania şi Austria, segmentul de export reprezentând 10% din business.

În 2023, Inatech a intrat pe segmentul de reciclare şi prelucrare a deşeurilor din plastic pentru producerea de materie primă de tip granulă reciclată, necesară pentru protecţia produselor, ca parte din strategia de sustenabilitate a întregului grup.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3531 / 19675
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Tranzacție majoră în energia verde: RTPR asistă OX2 la vânzarea unui parc eolian de 96 MW. Echipă cu avocații A&O Shearman pe parte juridică, EY - consultant financiar pentru vânzător
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...