ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Piaţa de e-Commerce din România, pe podium în Europa Centrală şi de Est (analiză)

14 Ianuarie 2025   |   Agerpres

La nivelul anului trecut, aproape zece milioane de români au accesat Shein şi Temu, într-o singură lună.

 
 
Piaţa locală de comerţ electronic a ajuns pe locul al treilea în Europa Centrală şi de Est, după Polonia şi Cehia, în contextul în care costurile de promovare ocazionate de evenimentul "Black Friday 2024" au crescut cu până la 25% faţă de anul anterior, relevă o analiză realizată de către o agenţie specializată în marketing online.

Potrivit agenţiei Gun Media, în cursul anului 2024, din rândul tendinţelor se remarcă optimizarea bugetelor de promovare şi a canalelor de vânzare în rândul magazinelor online, în încercarea de maximizare a profitului.

"De asemenea, antreprenorii s-au orientat spre strategii de marketing mai complexe, care să conţină promovare online, PR, branding şi abordarea tendinţelor momentului, cum e live stream shoppingul, alături de utilizarea de videoclipuri scurte pentru promovarea produselor. În plus, intrarea pe piaţă a retailerilor precum Trendyol a intensificat concurenţa între magazinele online din România, care au fost nevoite să îşi ajusteze şi să îşi intensifice eforturile de marketing şi optimizare a campaniilor. Astfel, businessurile de profil au fost nevoite să apeleze la diverse strategii de adaptabilitate şi au investit constant în tehnologii noi. Deşi piaţa a fost dominată şi de platforme ca Shein şi Temu, retailerii locali nu văd în ele concurenţi direcţi. Motivele constau în calitatea scăzută a acestor produse şi faptul că businessurile autohtone consideră că se diferenţiază şi prin segmentele de piaţă şi brandingul creat", se precizează în analiza de specialitate.


La nivelul anului trecut, aproape zece milioane de români au accesat Shein şi Temu, într-o singură lună.

În ceea ce priveşte utilizarea AI în e-commerce, aceasta s-a limitat anul acesta la aplicaţii de personalizare a experienţei cumpărătorilor şi automatizarea serviciului cu clienţii în online (chat-uri), dar şi la optimizarea gestionării stocurilor.

În legătură cu evenimentul "Black Friday" din 2024, Gun Media remarcă tendinţe precum o creştere de 20-25% a costurilor de promovare în rândul comercianţilor, un clasament al categoriilor care au înregistrat rezultate bune fiind condus de magazinele pentru cumpărături mari: home & deco, electrocasnice, sanitare, IT, dar şi o scădere pe categorii non-esenţiale, cum sunt segmentele beauty şi fashion.

Un studiu realizat de Mkor, bugetul mediu individual alocat de români pentru cumpărăturile de "Black Friday" a fost de aproximativ 400 de euro, în creştere cu 20% faţă de anul precedent.

Conform datelor, per total, Black Friday 2024 a fost marcat de o evoluţie între 5% şi 15% a numărului de tranzacţii şi a valorii vânzărilor.

"Cu toate acestea, analizele arată o scădere a numărului de produse vândute comparativ cu anii anteriori, o consecinţă directă a inflaţiei care a crescut semnificativ preţurile, în unele cazuri cu 20-30%. Inflaţia a afectat în mod special sectoarele de fashion şi de beauty, unde majorarea preţurilor a fost cel mai puternic simţită. Astfel, profitabilitatea business-urilor active pe aceste categorii a fost cel mai probabil afectată negativ, chiar dacă au existat creşteri a valorii totale a vânzărilor", susţin specialiştii.

La nivel de industrie, se preconizează că trendul de creştere va continua şi în 2025, pe fondul progresului tehnologic şi extinderii infrastructurii digitale, menite să suporte o piaţă e-commerce din ce în ce mai dinamică şi competitivă.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1204 / 19466
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
INTERVIURI ESENȚIALE | Portofoliul de investigații internaționale a crescut semnificativ în cadrul biroului Clifford Chance din București în ultimii ani, devenind o adevărată carte de vizită pentru practica din Romania. De vorbă cu Daniel Badea (Managing Partner) și Sabina Crângașu Huțanu (Counsel), despre modul în care funcționează o echipă de avocați români de top, implicată în mod constant în cele mai complexe litigii și investigații de anvergură din Europa
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...