ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Piaţa de e-Commerce din România, pe podium în Europa Centrală şi de Est (analiză)

14 Ianuarie 2025   |   Agerpres

La nivelul anului trecut, aproape zece milioane de români au accesat Shein şi Temu, într-o singură lună.

 
 
Piaţa locală de comerţ electronic a ajuns pe locul al treilea în Europa Centrală şi de Est, după Polonia şi Cehia, în contextul în care costurile de promovare ocazionate de evenimentul "Black Friday 2024" au crescut cu până la 25% faţă de anul anterior, relevă o analiză realizată de către o agenţie specializată în marketing online.

Potrivit agenţiei Gun Media, în cursul anului 2024, din rândul tendinţelor se remarcă optimizarea bugetelor de promovare şi a canalelor de vânzare în rândul magazinelor online, în încercarea de maximizare a profitului.

"De asemenea, antreprenorii s-au orientat spre strategii de marketing mai complexe, care să conţină promovare online, PR, branding şi abordarea tendinţelor momentului, cum e live stream shoppingul, alături de utilizarea de videoclipuri scurte pentru promovarea produselor. În plus, intrarea pe piaţă a retailerilor precum Trendyol a intensificat concurenţa între magazinele online din România, care au fost nevoite să îşi ajusteze şi să îşi intensifice eforturile de marketing şi optimizare a campaniilor. Astfel, businessurile de profil au fost nevoite să apeleze la diverse strategii de adaptabilitate şi au investit constant în tehnologii noi. Deşi piaţa a fost dominată şi de platforme ca Shein şi Temu, retailerii locali nu văd în ele concurenţi direcţi. Motivele constau în calitatea scăzută a acestor produse şi faptul că businessurile autohtone consideră că se diferenţiază şi prin segmentele de piaţă şi brandingul creat", se precizează în analiza de specialitate.


La nivelul anului trecut, aproape zece milioane de români au accesat Shein şi Temu, într-o singură lună.

În ceea ce priveşte utilizarea AI în e-commerce, aceasta s-a limitat anul acesta la aplicaţii de personalizare a experienţei cumpărătorilor şi automatizarea serviciului cu clienţii în online (chat-uri), dar şi la optimizarea gestionării stocurilor.

În legătură cu evenimentul "Black Friday" din 2024, Gun Media remarcă tendinţe precum o creştere de 20-25% a costurilor de promovare în rândul comercianţilor, un clasament al categoriilor care au înregistrat rezultate bune fiind condus de magazinele pentru cumpărături mari: home & deco, electrocasnice, sanitare, IT, dar şi o scădere pe categorii non-esenţiale, cum sunt segmentele beauty şi fashion.

Un studiu realizat de Mkor, bugetul mediu individual alocat de români pentru cumpărăturile de "Black Friday" a fost de aproximativ 400 de euro, în creştere cu 20% faţă de anul precedent.

Conform datelor, per total, Black Friday 2024 a fost marcat de o evoluţie între 5% şi 15% a numărului de tranzacţii şi a valorii vânzărilor.

"Cu toate acestea, analizele arată o scădere a numărului de produse vândute comparativ cu anii anteriori, o consecinţă directă a inflaţiei care a crescut semnificativ preţurile, în unele cazuri cu 20-30%. Inflaţia a afectat în mod special sectoarele de fashion şi de beauty, unde majorarea preţurilor a fost cel mai puternic simţită. Astfel, profitabilitatea business-urilor active pe aceste categorii a fost cel mai probabil afectată negativ, chiar dacă au existat creşteri a valorii totale a vânzărilor", susţin specialiştii.

La nivel de industrie, se preconizează că trendul de creştere va continua şi în 2025, pe fondul progresului tehnologic şi extinderii infrastructurii digitale, menite să suporte o piaţă e-commerce din ce în ce mai dinamică şi competitivă.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1504 / 19766
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cum reușește Băncilă, Diaconu și Asociații să transforme stagiile de practică într-o rampă reală spre avocatura de business: selecție riguroasă, mentorat „buddy” și oportunități concrete de carieră pentru studenții motivați | Miruna Coderie, Avocat: “Este o oportunitate reală de dezvoltare, care poate marca începutul unei cariere solide în domeniul juridic”
Filip & Company a asistat statul român prin Ministerul Finanțelor în contractarea unor plasamente private sub forma de împrumuturi în valoare de peste 2 miliarde de euro | Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener)
Clifford Chance a asistat UniCredit Bank și Garanti BBVA la semnarea acordului de până la 60 mil. € cu DRI, pentru finanțarea parcului fotovoltaic de 126 MW de la Văcărești | Echipa multijurisdicțională de avocați a fost coordonată de la București, cu Nadia Badea (Partener) și Andreea Șișman (Partener) în prim plan
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Drumul spre performanță: experiențe și lecții din anii de Drept | O discuție cu Stelian Vârvea, student care trece în al doilea an la Facultatea de Drept din Iași, despre provocările primului an de studiu și învățămintele ce pot fi transmise viitorilor ”boboci”: ” Dacă ești curios, motivat și vrei să înțelegi cum funcționează lumea, e un drum care te provoacă constant”
Filip & Company a asistat ING Bank și Raiffeisen Bank în acordarea unei finanțări de 70 milioane euro către grupul La Fântâna. Echipa a fost coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) | Tranzacția a fost complexă, multijurisdicțională și finalizată într-un termen scurt
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Clifford Chance Badea a asistat UniCredit la finalizarea fuziunii cu Alpha Bank, care creează al treilea grup bancar după active pe piața locală | Daniel Badea (Managing Partner): „Expertiza vastă pe care o are Clifford Chance la nivel global, dublată de experiența echipei locale, stau la baza unui palmares reprezentativ de tranzacții cu impact în industria financiar-bancară din România”
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...