ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Românii se declară mai puţin încrezători în propria capacitate de a aduce schimbări în societate (barometru)

22 Aprilie 2024   |   Agerpres

În prezent, nivelul de încredere în propria persoană a scăzut la 78% de la 84% în barometrul realizat anterior pe aceeaşi temă, în decembrie 2021.

 
 
Românii sunt mai puţin încrezători în propria capacitate de a aduce schimbări în societate, cu valori în scădere cu 16 puncte procentuale, în 2024, faţă de cele măsurate în valul anterior, din decembrie 2021, reiese din datele celui mai recent barometru realizat de Fundaţia Ashoka România privind atitudinea şi percepţia românilor despre rolul lor de creatori ai schimbării în societate.

Astfel, unul din doi tineri au identificat reprezentarea tinerilor în Guvern ca nevoie pentru a se implica în acţiuni pentru binele societăţii şi s-au declarat mai interesaţi de antreprenoriat, gestionarea emoţiilor, gândire critică şi educaţie financiară ca abilităţi de care au nevoie pentru a deveni creatori ai schimbării.


De asemenea, studiul Fundaţiei Ashoka România a evidenţiat faptul că doar şase din zece români se consideră creatori ai schimbării, dar perspectiva pentru viitor este mai optimistă, însumând opt din zece români care cred că pot deveni ei înşişi creatori ai schimbării.

În prezent, nivelul de încredere în propria persoană a scăzut la 78% de la 84% în barometrul realizat anterior pe aceeaşi temă, în decembrie 2021.

"O explicaţie poate fi pusă pe seama faptului că, aflându-ne în an electoral, oamenii tind să delege responsabilitatea schimbării către alte instituţii, şi mai puţin către ei înşişi", menţionează realizatorii cercetării.

Topul creatorilor autopercepuţi ai schimbării se modifică în acest an faţă de decembrie 2021, cu câteva diferenţe semnificative, între care şi faptul că ONG-urile surclasează, din nou, Biserica. Pe locul secund de situează tinerii (45%, faţă de 42% în valul anterior), iar pe a treia poziţie instituţiile statului (37% faţă de 40%), în timp ce ONG-urile sunt pe patru (30%, faţă de 22% - cea mai mare creştere). Biserica (21%) şi politicienii (18%).

"Studiul atrage atenţia asupra scăderii semnificative a încrederii în propria capacitate de a fi creatoare de schimbare a tinerelor între 15-24 ani. Dacă în barometrul realizat în decembrie 2021 76% dintre fetele din Gen Z se considerau creatoare de schimbare, procentul a scăzut la 52% anul acesta - iar această scădere poate avea explicaţii pe fondul unui val de discuţii în mass media cu privire la agresiuni şi hărţuire asupra femeilor. Respondenţii au mai declarat că abilităţile utile pentru a deveni un creator al schimbării sunt lucrul în echipă, pe primul loc, menţionat de 6 din 10 dintre respondenţi, urmat de organizarea personală, care este mai importantă în rândul celor până în 34 de ani, apoi de abilităţile de conducere şi de comunicare şi dezvoltarea abilităţilor sociale şi empatice. Gen Z sunt în continuare mai înclinaţi şi spre antreprenoriat, gestionarea emoţiilor, gândire critică şi educaţie financiară, faţă de celelalte categorii de vârstă", se arată în concluziile studiului de specialitate.

În ceea ce priveşte factorii care pot contribui la dezvoltarea atitudinii de creator de schimbare, auto-educaţia se află în continuare pe primul loc (93%), urmată de educaţia primită acasă (88%), nevoile prezente ale societăţii (70%), educaţia primită în şcoală (69%), prietenii şi cunoştinţele (61%).

Totodată, în clasamentul nevoilor tinerilor pentru a se implica în acţiuni sociale rămâne nevoia de fonduri, într-o pondere de 60% din totalul respondenţilor, urmată de nevoia de a fi reprezentaţi în Guvern (53%, în creştere faţă de 40%, la ediţia anterioară a barometrului), la egalitate cu nevoia de mentori (53%).

Studiul Fundaţiei Ashoka România a fost realizat împreună cu agenţia de studii de piaţă IZI data, concluziile obţinute fiind raportate la un studiu comandat de Ashoka România în decembrie 2021, pe un eşantion de 1.012 respondenţi, reprezentativ naţional urban, auto-administrat online. Pentru cercetarea din februarie 2024, s-a folosit metodologia Omnibus, chestionar online auto-administrat.

Ashoka, cea mai mare organizaţie globală de promovare şi susţinere a antreprenoriatului social şi inovaţiei sociale, a fost clasată de Forbes pe locul 7 din 500 de ONG-uri din lume şi are o reţea de peste 3.800 de antreprenori sociali, dintre care opt din România.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 55 / 16823
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...