ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Românii sunt printre europenii care fac cele mai multe cumpărături online din străinătate (Barometru)

06 Martie 2024   |   AGERPRES

Potrivit studiului Geopost, majoritatea e-shopperilor români obişnuiţi preferă să facă achiziţii online pentru a câştiga timp (81%, faţă de media UE de 76%) sau pentru a scăpa de stresul cumpărăturilor din magazine (71% vs UE 66%).

 
 
Opt din zece români (81%) preferă să cumpere online pentru a câştiga timp, peste media din Uniunea Europeană (UE), iar 70% susţin că au achiziţionat de pe Internet produse cel puţin o dată din străinătate, arată rezultatele unui Barometru întocmit de o companie de curierat, prezentă pe piaţa locală.

La nivel general, mai mult de jumătate dintre e-shopperii români (54%) sunt responsabili pentru 90% din totalul cumpărăturilor electronice de anul trecut, din UE, cu o medie de 14,7 achiziţii online.

Potrivit studiului Geopost, majoritatea e-shopperilor români obişnuiţi preferă să facă achiziţii online pentru a câştiga timp (81%, faţă de media UE de 76%) sau pentru a scăpa de stresul cumpărăturilor din magazine (71% vs UE 66%).


De asemenea, clienţii din România preferă ca livrarea să fie gratuită (36% vs UE 41%) şi ca produsul de achiziţionat să fie descris detaliat (25% vs UE 23%). Spre deosebire de alţi e-shopperi din UE, un român din cinci (21%) încă preferă să achite cash la livrare, lucru mai puţin important în restul Uniunii (7%).

În acelaşi timp, pentru 65% dintre respondenţii români, la fel ca restul europenilor, a face cumpărături online înseamnă în primul rând a face economii. Astfel, 80% caută mereu cele mai bune oferte (UE 69%), 65% urmăresc discounturi (UE 53%), iar pentru 70% preţul este cel mai important factor în luarea deciziei de achiziţie (UE 62%). O pondere de 49% sunt dispuşi să plătească mai mult pentru produse sustenabile, faţă de media din UE, de 39%.

Întrebaţi cum îşi aleg magazinul de unde să cumpere online, e-shopperii români au menţionat site-urile în care au încredere (56%, media UE 58%), dar şi că se bazează pe recomandări din partea prietenilor sau a rudelor (40%, UE 34%) sau reacţionează la reclamele plătite prin social media (33%, UE 20%).

În topul produselor preferate se regăsesc: Fashion (63%, UE 58%), Beauty/Health Care (60%, UE 48%) şi Încălţăminte (57%, UE 51%). Ierarhia este completată de Medicamente (43%, UE 33%) - în creştere cu 8% faţă de anul 2021, Cărţi (41%, UE 44%) şi Decoraţiuni (34%, UE 29%).

La polul opus, cea mai mare scădere în preferinţele cumpărătorilor online din România a fost înregistrată de Electronice (33%, UE 28%) - cu 6% sub nivelul anului 2022 şi 11% sub cel din anul 2021, şi Bijuterii, categorie care scade cu 5% faţă de anul precedent şi, cu 31% dintre preferinţe, iese din Top 10.

În ceea ce priveşte produsele second hand, 31% dintre achiziţiile online lunare se află în dreptul clienţilor români, faţă de media UE, de 35%. Datele arată că 61% dintre e-shopperii români (UE 72%) sunt deja prezenţi pe această piaţă în calitate de vânzători sau de cumpărători.

La capitolul returnării produselor, studiul de specialitate relevă faptul că românii apelează la această metodă mai puţin decât în urmă cu doi ani (11%, cu opt procente mai puţin decât în anul 2021, la o medie a UE de 14%). Atunci când returnează produse, cei mai mulţi români preferă să cheme curierul acasă (53% vs UE 23%), în puncte precum oficii DPD (18% vs UE 34%) sau în lockere (15% vs UE 20%).

Totodată, românii sunt printre europenii care fac cele mai multe cumpărături online din străinătate, iar 70% dintre ei au cumpărat cel puţin o dată din străinătate, media UE fiind de 58%. Peste trei sferturi dintre respondenţi (77%) preferă site-uri din Europa, dar şi magazinele online din ţările ţările vecine (cu doar 15% dintre români). Pe ţări, în top se află: China (51%, media UE 48%), Germania (36%, UE 28%) şi Marea Britanie (26%, UE 24%).

Un alt aspect interesant se referă la faptul că e-shopperii români sunt printre cei mai activi din Europa pe reţelele de socializare, 90% dintre cei cu cont pe o astfel de reţea folosind-o pentru cel puţin un scop legat de comerţul electronic (media UE este de 70%). Dintre aceştia, 68% fac direct cumpărături din social media (UE 48%), 41% găsesc inspiraţie pentru cumpărături în social media (UE 28%), iar în pondere similară pentru a obţine informaţii legate de e-shopping (UE 26%).

Barometrul e-shopper 2023 a fost realizat pe baza unei metodologii care a inclus peste 24.000 de interviuri realizate în 22 de ţări de către experţii Geopost.

Compania de curierat DPD România face parte din Geopost, lider european în livrările rutiere, şi este activă pe piaţa locală din 2008.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3426 / 19900
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
bpv Grigorescu Ștefănică: tranzacțiile strategice și consolidările sectoriale definesc piața de fuziuni și achiziții | 2025 aduce structuri inovatoare, distressed M&A și o redefinire a noțiunii de succes, într-o piață în care avocații devin arhitecții echilibrului între reglementări stricte și interesele investitorilor. Cătălin Grigorescu (managing partner): „Succesul în tranzacții nu se mai măsoară doar în valoare, ci în capacitatea de a le finaliza într-un mediu juridic tot mai complex”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Principalele aspecte pe care angajatorii trebuie să le aibă în vedere pentru a se conforma legislației privind combaterea discriminării și hărțuirii la locul de muncă | De vorbă cu Dan Dascălu (Partener) și Sonia Bălănescu (Managing Associate) - D&B David și Baias, despre prevederile legale în vigoare, combaterea acestui fenomen și modul în care poate fi diminuat riscul apariției unor litigii inițiate de salariați
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...