ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Sectorul bancar, pe primul loc în topul încrederii digitale a consumatorilor (studiu)

07 Februarie 2024   |   Agerpres

Potrivit cercetării, cei mai mulţi clienţi (89%) sunt dispuşi să îşi împărtăşească datele cu organizaţiile, dar acest lucru vine cu unele condiţii care nu se negociază.

 
 
Sectorul bancar, cel al sănătăţii şi cel al serviciilor guvernamentale sunt cele mai de încredere când vine vorba de oferirea datelor personale, arată studiul Thales Digital Trust Index 2024.

Conform sursei citate, sectorul bancar este cel mai de încredere atunci când vine vorba de securitatea datelor personale şi de furnizarea de experienţe digitale de încredere.

Thales, unul dintre cei mai importanţi furnizori globali de tehnologie şi securitate, a discutat, la nivel global, cu 12.426 de consumatori despre relaţia lor cu brandurile şi cu serviciile online, dar şi despre aşteptările lor în materie de confidenţialitate şi despre cum pot brandurile să le câştige încrederea.


"Consumatorii au mai multă încredere în serviciile bancare, de sănătate şi guvernamentale atunci când trebuie să împărtăşească date personale - o tendinţă universală pe care am observat-o în toate pieţele analizate. Nu este deloc surprinzător, dacă luăm în considerare cât de reglementate sunt aceste industrii, tipurile de informaţii pe care trebuie să le gestioneze, precum şi măsurile pe care le-au pus în aplicare pentru a păstra datele consumatorilor în siguranţă. În condiţiile în care, indiferent de domeniul de activitate, companiile sunt supuse legilor internaţionale privind confidenţialitatea datelor, cele aflate la finalul clasamentului au fost vizate de un număr mai mic de directive care reglementează direct atât securitatea datelor, cât şi confidenţialitatea. Pe măsură ce tot mai multe companii îşi sporesc prezenţa digitală, sunt lecţii de învăţat şi pentru sectoarele nereglementate, deoarece preferinţele consumatorilor evoluează", a afirmat Danny de Vreeze, vicepreşedinte al Diviziei Identity and Access Management în cadrul Thales.

Potrivit cercetării, cei mai mulţi clienţi (89%) sunt dispuşi să îşi împărtăşească datele cu organizaţiile, dar acest lucru vine cu unele condiţii care nu se negociază. Mai mult de patru din cinci (87%) se aşteaptă la anumite drepturi de confidenţialitate din partea companiilor cu care interacţionează online.

Cea mai mare aşteptare se referă la dreptul de a fi informat că datele personale sunt colectate (55%), urmat îndeaproape de dreptul de a le fi şterse datele personale (53%). Alte drepturi la confidenţialitate identificate: 39% se aşteaptă să aibă dreptul de a-şi corecta datele cu caracter personal; 33% se aşteaptă să aibă dreptul de a solicita o copie a datelor lor personale, iar 26% se aşteaptă să aibă dreptul de a-şi muta datele de pe o platformă pe alta.

"Constatările întăresc faptul că dreptul la viaţă privată şi la securitate nu este negociabil. Mai mult de un sfert dintre consumatori (29%) au mers atât de departe încât au renunţat la un brand în ultimele 12 luni pentru că aceasta a cerut prea multe informaţii personale", mai arată studiul.

De asemenea, peste un sfert (26%) au renunţat la un brand sau la un serviciu din cauza preocupărilor legate de modul în care le sunt utilizate datele personale.

Pe lângă respectarea confidenţialităţii, studiul subliniază faptul că organizaţiile trebuie să ofere o experienţă online de calitate pentru a câştiga încrederea clienţilor.

Totodată, pop-up-urile publicitare au fost menţionate ca fiind cea mai mare frustrare (71%), urmate îndeaproape de resetarea parolei (64%) şi de necesitatea de a reintroduce informaţii personale (64%). Opţiunile complexe privind cookie-urile au fost desemnate ca principala frustrare de către 59% dintre cei chestionaţi.

În plus, cercetarea a arătat că, în prezent, consumatorii sunt din ce în ce mai preocupaţi de timp. Peste 22% au declarat că ar renunţa la o interacţiune online într-un minut, dacă nu au o experienţă de calitate.

"Nu mai există situaţii de tipul "ori una, ori alta" - clienţii îşi doresc atât securitate, cât şi interacţiuni fără întreruperi. Acest lucru reprezintă o provocare pentru companii, să implementeze protocoale necesare de securitate şi confidenţialitate şi, în acelaşi timp, să nu ofere o experienţă neplăcută utilizatorilor. Relaţia dintre încredere şi experienţa utilizatorului reprezintă fundamentul interacţiunilor online de succes. Imperativul este clar: organizaţiile trebuie să menţină un angajament de nezdruncinat atât în ceea ce priveşte securitatea datelor, cât şi experienţa utilizatorului, pentru a construi un viitor în care încrederea permite interacţiunile digitale", a mai spus Danny de Vreeze.

Cercetarea a fost realizată de Censuswide în colaborare cu The Red Consultancy, la cererea Thales. În cadrul cercetării au fost intervievaţi 12.426 de adulţi din Marea Britanie, SUA, Brazilia, Japonia, Canada, Franţa, Germania, Australia, Singapore, Olanda, Australia, Africa de Sud şi Emiratele Arabe Unite. Censuswide respectă regulile şi angajează membri ai Market Research Society (MRS) şi urmează codul de conduită MRS, care se bazează pe principiile ESOMAR.

Thales este un lider global în domeniul tehnologiilor avansate în trei domenii: Apărare & Securitate, Aeronautică & Spaţiu şi Identitate & Securitate Digitală.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1416 / 17643
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Legiteam | Cherciu & Co is looking for two Junior ̸ Mid - Level Lawyers
Bohâlțeanu & Asociații a asistat Emma Lambda în achiziția Stratum Energy Romania, într-un mandat complex, desfășurat pe parcursul ultimilor 2 ani. Echipă multidisciplinară, formată din profesioniști specializați în Corporate ̸ M&A, Energy și Real Estate | Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner): ”Un proiect de mare anvergură pentru echipa noastră, având în vedere specificul domeniului, gradul complex de structurare a tranzacției și jurisdicțiile implicate”
Țuca Zbârcea & Asociații apără interesele statului român în litigiul inițiat de Damen Holding la Curtea de Arbitraj de la Viena | Legea 187 ̸ 2023 referitoare la guvernanța corporativă a întreprinderilor publice a pus pe butuci modelul de cooperare cu investitorul olandez la Damen Shipyards Mangalia SA, o companie în care statul deține 51%, prin Șantierul Naval 2 Mai SA. Pierderea litigiului antrenează plata unor ”despăgubiri semnificative”
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat cu experiență (Drept Societar și Comercial)
Rising Stars | Tudor Bonifate, primul admis la Facultatea de Drept și mai apoi șef de promoție în 2022, cu media 10, a ales să profeseze ca avocat la Țuca Zbârcea & Asociații: ”Învăț permanent – de la avocații care mă coordonează, de la colegii mei avocați, de la profesorii cu care am șansa de a colabora la facultate, de la studenții mei. Cred că avocatura mă face un profesor mai bun, după cum profesoratul mă face un avocat mai bun”
LegiTeam | Mitel & Asociatii caută avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Baciu Partners, Mușat & Asociaţii și Răzvan Dincă & Asociaţii, pe lista scurtă pentru distincția de ‘Firma anului în domeniul mărcilor în România’ la gala Global IP Awards 2024, desfășurată la Londra. Ce spun ghidurile juridice despre activitatea firmelor
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat cu experiență (Drept Imobiliar)
Cariere în Drept | De vorbă cu Maria Stanca, unul dintre mai buni studenți ai Facultății de Drept din cadrul Universității din București - promoția 2023, care a ales profesia de notar: ”Pentru cei care își doresc o profesie juridică, într-adevăr, Facultatea de Drept nu se parcurge cu lejeritate, volumul de studiu și cerințele fiind considerabile. Îmi place foarte mult să lucrez cu oamenii și să dau înapoi societății; practicând dreptul, simt că tocmai asta fac”
Promovări la Popovici Nițu Stoica & Asociații | Patru avocați fac un pas înainte în carieră și devin avocați colaboratori coordonatori
Țuca Zbârcea & Asociații obține un precedent important într-un arbitraj ICC din industria de petrol și gaze
Andreea Zvâc face un pas înainte în carieră și devine Partener în cadrul biroului Wolf Theiss din București | Bryan W. Jardine (Managing Partner): Promovarea sa reflectă nu numai contribuțiile profesionale remarcabile la dezvoltarea departamentului său, ci și rolul semnificativ în consolidarea poziției generale a firmei pe piața din România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...