ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Sondaj: Aproape 80% dintre români cred că schimbările climatice sunt reale şi produc efecte vizibile

30 Iunie 2022   |   Agerpres

"78,9% dintre români sunt de părere că schimbările climatice sunt reale şi produc efecte vizibile, în timp ce 17,4% cred că schimbările climatice nu sunt reale şi nu produc efecte vizibile. 3,6% nu ştiu sau nu pot aprecia, iar 0,1% nu răspund. Este o percepţie încurajatoare care arată că marea majoritate a populaţiei conştientizează impactul uneia dintre cele mai complexe probleme care afectează întreaga umanitate", se arată în comunicatul INSCOP.

 
 
Aproape 80% dintre români cred că schimbările climatice sunt reale şi produc efecte vizibile, motiv pentru care majoritatea românilor este dispusă să facă eforturi personale pentru protejarea mediului şi susţinerea economiei circulare, potrivit sondajului de opinie intitulat "Agenda România 2050. O conversaţie despre viitorul României - Ediţia I", realizat de INSCOP Research la comanda think-tank-ului STRATEGIC Thinking Group.
 
"78,9% dintre români sunt de părere că schimbările climatice sunt reale şi produc efecte vizibile, în timp ce 17,4% cred că schimbările climatice nu sunt reale şi nu produc efecte vizibile. 3,6% nu ştiu sau nu pot aprecia, iar 0,1% nu răspund. Este o percepţie încurajatoare care arată că marea majoritate a populaţiei conştientizează impactul uneia dintre cele mai complexe probleme care afectează întreaga umanitate", se arată în comunicatul INSCOP.
 
Persoanele cu studii superioare şi cei care declară că veniturile lunare le ajung să îşi cumpere şi unele lucruri mai scumpe consideră într-un procent mai ridicat decât restul populaţiei că schimbările climatice sunt reale şi produc efecte vizibile.
 
Persoanele cu studii primare cred semnificativ mai mult decât restul populaţiei că schimbările climatice nu sunt reale şi nu produc efecte vizibile.
 
"43,2% dintre respondenţi spun că atunci când cumpără un produs sau un serviciu iau întotdeauna în considerare elemente precum ambalajul reutilizabil sau reciclabil sau eforturile companiei producătoare pentru protecţia mediului. 41,8% declară că fac acest lucru doar uneori, iar 14,5% niciodată. 0,5% nu ştiu sau nu răspund. Chiar şi în ipoteza în care aceste răspunsuri reflectă comportamente dezirabile sau o tendinţă de conformism social, ele arată o conştientizare puternică, de bun augur a faptului că prin comportamentul personal de consum, oamenii pot contribui la protejarea mediului înconjurător", precizează INSCOP.
 
Persoanele peste 60 de ani declară într-un procent mult mai ridicat decât media că iau întotdeauna în considerare elemente precum ambalajul reutilizabil sau reciclabil, sau eforturile companiei producătoare pentru protecţia mediului atunci când cumpără un bun sau un serviciu.
 
Peste 92% dintre participanţii la sondaj declară că ar fi dispuşi să se întoarcă cu ambalajele sau alte deşeuri la magazin sau într-un centru de colectare separată modern, în timp ce 7,6% declară contrariul, iar 0,2% nu ştiu sau nu răspund.
 
"Este un procent covârşitor care vine în sprijinul unor politici specifice de încurajare a economiei circulare în România, cu impact puternic asupra protejării mediului în viitor", se concluzionează în documentul citat.
 
Dacă ar cunoaşte traseul deşeurilor/gunoiului de la colectare şi până la reciclare şi ar fi siguri că deşeurile sunt reciclate, 75,6% dintre respondenţi ar fi de acord să plătească mai mult pentru a cumpăra produse reciclabile, 23,6% nu ar fi de acord.
 
"Răspunsurile la această întrebare arată că populaţia este dispusă să facă eforturi personale pentru a susţine reciclarea şi protejarea mediului. În acelaşi timp, este evident că o economie circulară solidă se poate dezvolta în România doar prin eforuri susţine de construire a încrederii în întregul mecanism", arată studiul INSCOP.
 
Asociaţia Grupul de Gândire Strategică (www.strategicthinking.ro) este un think tank care îşi propune să furnizeze o platformă civică activă dedicată încurajării reflecţiei şi gândirii strategice prin analize, studii şi cercetări de profunzime. STRATEGIC THINKING GROUP sprijină dezbaterile publice bazate pe utilizarea riguroasă de date ştiinţifice şi evaluări structurate în vederea elaborării de contribuţii de substanţă pentru dezvoltare şi progres în domenii relevante din sectorul public şi privat. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 9445 / 19466
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
INTERVIURI ESENȚIALE | Portofoliul de investigații internaționale a crescut semnificativ în cadrul biroului Clifford Chance din București în ultimii ani, devenind o adevărată carte de vizită pentru practica din Romania. De vorbă cu Daniel Badea (Managing Partner) și Sabina Crângașu Huțanu (Counsel), despre modul în care funcționează o echipă de avocați români de top, implicată în mod constant în cele mai complexe litigii și investigații de anvergură din Europa
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...