ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Sondaj PwC: 60% dintre companiile care au realizat achiziții în ultimii trei ani spun că tranzacțiile au adus valoare acționarilor

04 Decembrie 2019   |   BizLawyer

Tranzacțiile care au avut cel mai mare succes au fost realizate de cumpărătorii care au cea mai bună pregătire pre-tranzacție, care investesc în integrare și care acordă importanță oamenilor și culturii organizaționale.

 
 
Majoritatea companiilor (61%) care au realizat achiziții în ultimii trei ani spun că tranzacțiile au adus acționarilor valoarea preconizată în raport cu prețul plătit, în condițiile în care 92% dintre cumpărători afirmă că au avut un plan în acest sens, rezultă din sondajul global PwC ”Creating value beyond the deal”.

”Companiile au culturi diferite și în cazul proceselor de M&A ar trebui să investească resurse pentru a asigura integrarea cu succes a societăților achiziționate astfel încât să creeze o valoare semnificativă. Acordarea unei atenții sporite pentru păstrarea oamenilor cheie și a talentelor în companie trebuie să fie o prioritate. Tranzacțiile care au avut cel mai mare succes au fost realizate de cumpărătorii care au cea mai bună pregătire pre-tranzacție, care investesc în integrare și care acordă importanță oamenilor și culturii organizaționale. De aceea nu este surprinzător faptul că peste 80% dintre respondenți spun că trebuie să își îmbunătățească strategia de creare a valorii și să aibă un plan bine pus la punct în procesul de analiză diagnostic (due diligence)”, a declarat George Ureche, Director PwC România, liderul practicii M&A.


Principalele concluzii ale studiului

•    98% dintre companiile care spun că achizițiile recente au creat valoare spun că au avut un plan si au urmat o strategie în acest sens. Dintre acestea, 21% dintre respondenți spun că achizițiile au generat o valoare semnificativă.
•    86% au arătat că achizițiile au fost mai degrabă pentru extinderea portofoliului, decât oportuniste.
•    66% cred că generarea valorii ar trebui să fie prioritară încă din prima zi după închiderea tranzacției.
•    92% dintre organizațiile care au indicat crearea de valoare semnificativă din achiziții spun că au investit peste 6% din prețul tranzacției în integrare.
•    92% cred că ar fi putut gestiona mai eficient comunicarea și gestionarea culturii organizaționale. 65% dintre companii arată că problemele culturale au împiedicat crearea valorii.
•    82% dintre cei ale căror achiziții nu au generat valoare au pierdut mai mult de 10% dintre angajații-cheie post-tranzacție.
•    Doar 45% dintre cumpărători realizează valoarea tranzacției prin creșterea veniturilor.

În cadrul sondajului, PwC a intervievat 600 de directori din companii de energie, utilități, minerit și infrastructură, servicii financiare, farma, industrie, retail, tehnologie și telecomunicații, din cele două Americi, EMEA și Asia Pacific, care au făcut cel puțin o achiziție semnificativă în ultimele 36 de luni.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 16795 / 18241
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...