ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Grupul GRAMPET operează primul tren pe Middle Corridor, care a tranzitat ruta China - România - Ungaria

03 Iunie 2022   |   BizLawyer

Proiectul, finalizat în urma unor luni intense de eforturi logistice și comerciale, a implicat 6 țări (China, Kazahstan, Azerbaidjan, Georgia, România și Ungaria), operatorii de stat din țările asiatice și Grupul GRAMPET, prin prisma statutului său de membru al asociației Middle Corridor - Ruta de Transport Internațional Trans-Caspică (TITR).

Gruia Stoica, Presedintele si fondatorul Grupului GRAMPET - Grup Feroviar Român

 
 
Grupul GRAMPET, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România şi Europa Centrală și de Sud-Est, anunță primul tren organizat pe Middle Coridor, care a traversat ruta China - România - Ungaria, operatorii săi acoperind ultima secțiune, respectiv distanța Constanța - Budapesta.

Transportul, lansat în urmă cu două săptămâni din Guiyang, a plecat astăzi din Portul Constanța cu destinația Budapesta.

Proiectul, finalizat în urma unor luni intense de eforturi logistice și comerciale, a implicat 6 țări (China, Kazahstan, Azerbaidjan, Georgia, România și Ungaria), operatorii de stat din țările asiatice și Grupul GRAMPET, prin prisma statutului său de membru al asociației Middle Corridor - Ruta de Transport Internațional Trans-Caspică (TITR).


Inițiat de guvernele din China, Kazahstan și Azerbaidjan, TITR vizează dezvoltarea unui nou coridor de transport multimodal care leagă Asia de Europa. Grupul GRAMPET a devenit prima companie europeană care a aderat la TITR, în septembrie 2018. Ulterior, în iunie 2019 a semnat un Memorandum de Colaborare cu NMSC Kazmortransflot LLP, operatorul naval de stat al Republicii Kazahstan, cu scopul de a deschide o conexiune regulată între porturile Constanța și Batumi. Acordul dintre cei doi membri ai Middle Corridor - Ruta de Transport Internațional Trans-Caspică se alinia astfel obiectivului asociației de a spori cooperarea și de a intensifica fluxul de mărfuri de-a lungul rutei.

„Marcăm astăzi încununarea unor eforturi care au început acum mai bine de 4 ani, prin care am pus România pe harta celui mai mare proiect de infrastructură din istoria contemporană”, spune Gruia Stoica, Președintele și fondatorul Grupului GRAMPET – Grup Feroviar Român. „Momentul aderării la TITR a reprezentat un pas istoric atât pentru noi, ca lider regional pe piața transportului feroviar de marfă, cât și pentru România. Am spus atunci că această alianță poate transforma țara noastră într-o platformă logistică pentru Europa și Asia, generând în jur de 100.000 de noi locuri de muncă şi contribuţii la bugetul statului de peste un miliard de euro”.

Transportul a plecat din Guiyang cu o încărcătură de 41 de containere de 40 ft (dimensiune standard echivalentă cu 12 metri lungime și 2,4 metri lățime) și a acoperit ruta China - Kazahstan - Marea Caspică - Azerbaijan - Georgia - Marea Neagră - România - Ungaria. Grupul GRAMPET organizează transportul feroviar pe segmentul Constanța - București - Craiova - Timișoara - Curtici - Budapesta, prin intermediul operatorilor săi Grup Feroviar Român și Train Hungary.

Sorin Chinde, Vice Președintele Diviziei Transporturi din cadrul Grupului GRAMPET, adaugă: „Ne-am propus să introducem un trafic regulat de containere din China care va tranzita România către Vestul Europei. Momentan ne concentrăm pe primele transporturi test și rezolvarea unor provocări logistice, cum ar fi timpul de tranzit pe distanța Constanța - Curtici, respectiv staționarea în vama Curtici până la trecerea frontierei. Soluțiile pe care le avem în acest moment ne vor ajuta să parcurgem cu aceste trenuri distanța Constanța - Budapesta în 48 de ore.”

Activarea Middle Corridor prin Portul Constanța a fost unul dintre obiectivele strategice fixate de Grupul GRAMPET prin aderarea la TITR. Pandemia a blocat temporar acest proiect, dar contextul geopolitic și economic actual, care reorganizează lanțurile globale de distribuție, a impus o revenire și o lansare rapidă.
Gruia Stoica subliniază: „Grupul GRAMPET va continua să investească în această rută strategică ce leagă Europa de China. Ne menținem angajamentul asumat față de partenerii noștri din Asociația TITR, dar și față de partenerii noștri comerciali și logistici. De subliniat că proiectul poate avea un potențial economic major pentru România și că va atrage dezvoltarea traficului intermodal atât în țară, cât şi în regiune. În contextul economic și geopolitic actual, Middle Corridor reprezintă o prioritate pe care sper că România o va fructifica la maximum”.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1813 / 7992
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
BACIU PARTNERS: Rafinarea serviciilor juridice oferite într-o manieră integrată pentru o realitate în continuă schimbare | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: “Am coordonat mereu echipe de avocați atipice, și acum am decis să creștem tempo-ul: suntem pregătiți să facem modul nostru de a gândi și de a pune în practică lucrurile să se reflecte clar, fără obstacole, în toate inițiativele în care suntem implicați”
Filip & Company a asistat grupul Digi la contractarea unui două împrumuturi în valoare peste 117 mil. € și, respectiv, de 50 mil. €
Proiectul parcului fotovoltaic de la Ovidiu face un pas înainte. MPR|Partners a fost alături de EnPower Energy pentru coordonarea procedurii de obținere a acordului de construire, cu o echipă de avocați coordonată de Gelu Maravela (partener fondator) și Dana Rădulescu (partener)
Finanțele au demarat procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de cca. 1.900 lei
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Berea, General counsel la BCR: ”Prin colaborare putem genera schimbări semnificative nu doar în interiorul profesiei noastre, ci și în societate in general. Prin natura muncii noastre, nu numai că răspundem la nevoile imediate ale societății, dar suntem și arhitecți ai viitorului acesteia, contribuind la definirea și modelarea unui cadru normativ care să orienteze comportamentul și deciziile individuale și colective pe termen lung”
Rebecca Marina, counsel în cadrul firmei Filip & Company după ultima rundă de promovări: “Am găsit aici oameni care îmi împărtășesc principiile și valorile de viață și care mi-au devenit prieteni și mentori sau pentru care eu am devenit mentor mai târziu. Orice promovare vine cu responsabilități și noi roluri în echipă”
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...