UNBR, îngrijorată de starea de încordare creată la nivelul sistemului judiciar
28 Ianuarie 2020
BizLawyerComisia Permanentă adresează conducătorilor instanțelor/parchetelor unde sunt stabilite prin acte ale organelor de conducere schimbări în derularea activităților de judecată rugămintea de a anunța decanii barourilor, pentru ca aceștia să fie în măsură să informeze corpul avocaților.
Comisia Permanentă a Uniunii Naționale a Barourilor din România (UNBR), întrunită în ședință la 25 ianuarie 2020, a analizat informările comunicate de avocați cu privire la starea de încordare creată la nivelul întregului sistem judiciar și exprimă profunda îngrijorare cu privire la posibila evoluție ce ar putea afecta actul de justiție din România, motiv pentru care invită toți factorii de decizie implicați la dialog în vederea găsirii mecanismelor care să asigure atât independența funcțională a sistemului judiciar cât și reluarea în condiții optime a activității de judecată.
”Comisia Permanentă exprimă convingerea că toți factorii implicați vor fi solidari în apărarea independenței profesionale, valoare indispensabilă a statului de drept, iar eventualele derapaje vor fi evitate de autoritățile competente, pentru a fi protejate în primul rând drepturile și libertățile fundamentale ale cetățenilor”, se arată într-un comunicat remis spre difuzare.
”Comisia Permanentă exprimă convingerea că toți factorii implicați vor fi solidari în apărarea independenței profesionale, valoare indispensabilă a statului de drept, iar eventualele derapaje vor fi evitate de autoritățile competente, pentru a fi protejate în primul rând drepturile și libertățile fundamentale ale cetățenilor”, se arată într-un comunicat remis spre difuzare.
Totodată, Comisia Permanentă adresează conducătorilor instanțelor/parchetelor unde sunt stabilite prin acte ale organelor de conducere schimbări în derularea activităților de judecată (sistarea temporară/reluarea activității), rugămintea de a anunța decanii barourilor, pentru ca aceștia să fie în măsură să informeze corpul avocaților, în special avocații care sunt implicați în cauze aflate pe rolul unor instanțe care nu se află pe raza teritorială a localității unde își desfășoară în mod uzual activitatea. ”De asemenea, pentru predictibilitatea activității serviciului public al justiției este nevoie ca măsurile adoptate de organele de conduce ale instanțelor cu programul activității de judecată să fie aplicate de judecătorii instanței respective în mod uniform și previzibil”, se arată în comunicatul UNBR.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 9 / 13 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...