ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Companiile din telecom vor trebui să-și recalibreze strategiile de business. Sabin Taclit, Legal Manager în cadrul NextGen Communications: Departamentele juridice ale marilor corporații vor avea de înfruntat provocări profesionale de anvergură

13 Februarie 2019   |   Ștefania Enache

În ceea ce privește criteriile de selecție a firmelor de avocatură, acestea rămân aceleași ca și cele din anul precedent, respectiv calitatea și palmaresul deținut de acestea.

Sabin Taclit, Legal Manager&Data Protection Officer în cadrul NextGen Communications SRL

 
 
Modificările legislative operate de Guvern în ultima perioadă, în special OUG 114/2018, vor pune la grea încercare mediul de afaceri din România. Anul 2019 se anunță unul destul de dificil pentru mai multe domenii de activitate, inclusiv pentru industria de telecomunicații.

“Întrucât anul 2019 a început, din punct de vedere legislativ, cu noi impuneri fiscale în ceea ce privește domeniul de  telecomunicații, este evident că și companiile care activează în acest domeniu, vor trebui să își regândească și recalibreze strategiile de business”, a declarat pentru BizLawyer Sabin Taclit, Legal Manager & Data Protection Officer în cadrul NextGen Communications SRL.


Anul acesta, activitatea departamentelor juridice din cadrul companiilor din telecomunicații se vor focusa, în primul rând, pe identificarea acelor soluții legale menite să elimine pe cât posibil riscurile derivate din activitatea comercială. “Întrucât cadrul legislativ pare a fi și în 2019 unul  extrem  de volatil, consider că  departamentele juridice ale marilor corporații vor avea de înfruntat provocări profesionale de anvergură. Singura metodă pe care o consider relevantă pentru a depăși cu brio provocările de ordin legislativ este pregătirea profesională temeinică și corelată întotdeauna cu business-ul companiei pentru care lucrezi”, este de părere Sabin Taclit.


Citește și
►   Sabin Taclit, Legal Manager NextGen Communications: Juristul intern rămâne pionul principal al serviciilor juridice, chiar și în cazul externalizării unor proiecte, fiind atât principalul punct de informare al firmei de avocatură, cât și punctul control al activității acesteia




Probabil cel mai important proiect al anului 2018 în cadrulal departamentului nostru juridic a fost alinierea activității companiei cu  cerințele Regulamentului(UE) 2016/679 privind prelucrarea datelor cu caracter personal. Implementarea acestui proiect de către membrii departamentului juridic  nu ar fi  fost posibilă fără o strânsă colaborare cu toate structurile companiei și fără o cunoaștere în profunzime a fiecărei activități desfășurate în cadrul NextGen.”

Sabin Taclit, Legal Manager&Data Protection Officer în cadrul NextGen Communications SRL


Provocările anului

Legal Manager-ul NextGen Communications SRL crede că anul 2019 va aduce challenge-uri juridice, în primul rând, din asistența juridică pe care va trebui să o primească firmele pentru alinierea activității acestora cu noile modificări legislative.

De asemenea, un loc important în stabilirea volumelor de muncă pentru echipele departamentelor juridice îl va reprezenta și gestionarea litigiilor, generate cel mai probabil de impreviziunea financiară preconizată din ce in ce mai vehement de analiștii financiari.

În cadrul NextGen Communications SRL, departamentul juridic își va continua activitatea curentă în aceeași formulă.

În ceea ce privește criteriile de selecție a firmelor de avocatură, acestea rămân aceleași ca și cele din anul precedent, respectiv calitatea și palmaresul deținut de acestea.

“Numărulul membrilor  unui departament juridic trebuie să fie întotdeauna proporțional cu activitatea și proiectele derulate de companie. Atât un staff mult prea numeros, cât si unul mult prea redus ca dimensiuni ar putea afecta în mod negativ asistența  juridică oferită corporației. Astfel, dacă în cazul staffului subdimensionat efectele negative sunt evidente, în sensul că proiectele nu pot fi gestionate la timp, în cazul unui număr mult prea mare de juriști în raport cu proiectele gestionate, se  poate ajunge la situații de plafonare și de lipsă de interes pentru gestionarea proiectelor. În oricare din cazuri, pentru a stabili componența unui departament juridic, trebuie avut în vedere ca și prim criteriu profesionalismul și pregătirea profesională a membrilor”, a conchis Sabin Taclit.

Experienta profesionala acumulata de Sabin Taclit este una importanta. El a inceput sa lucreze inca din timpul facultatii, activand, pe rand, in mai multe institutii financiare, printre care amintim Bancpost si OTP Leasing Romania IFN S.A.
Din mai 2015, ocupa pozitia de Legal Manager in cadrul  NextGen Communications, parte a grupului Deutsche Telekom.
In paralel cu dezvoltarea carierei profesionale, Sabin si-a efectuat si studiile academice. El a absolvit, in 2009, Facultatea de Drept din cadrul Universitatii Romano Americana, Bucuresti. De asemenea, in intervalul 2007 - 2010 a urmat cursurile Facultatii de Marketing si Afaceri Economice Internationale, Universitatea Spiru Haret, Bucuresti, iar in perioada 2009 - 2010 a urmat un program de Master in Dreptul Afacerilor (absolvit cu Diploma de Excelenta) la Universitatea Romano Americana.
NextGen Communications a fost înființată în anul 2008 și face parte din grupul Deutsche Telekom, fiind deținută 100% de Telekom. NextGen deține o rețea națională în peste 30 orașe din România și în peste 300 de alte localități rurale.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 77 / 80
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...