ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Pandemia a adus perspective de business optimiste în industria telecom și a crescut vizibilitatea avocaților interni. Dr. Sabin Taclit, Legal Manager NextGen Communications: Ultimul an nu a făcut decât să consolideze faptul că avocații interni sunt cel mai bine pozitionați pentru a oferi consultanță în definirea și luarea deciziilor strategice în cadrul companiei

18 Iunie 2021   |   Ștefania Enache

În acest context, pe tot parcursul anului în curs, Departamentul Juridic și Reglementări din cadrul NextGen Communications, pe care dr. Sabin Taclit îl coordonează, va rămâne focusat în a continua să ofere consultanță juridica de afaceri și reprezentare juridică pentru susținerea activității companiei.

 
 
Crește optimismul în rândul mediului economic.După perioada în care pandemia a blocat multe activități, lucrurile încep să se redreseze, iar firmele caută oportunități de revigorare a businessului.

Sunt și industrii care au fost ferite de problemele declanșate de criza medicală și au continuat să funcționeze la capacitate maximă, adaptându-se din mers noilor conjuncturi. În această categorie intră acele domenii care oferă servicii de care restul companiilor au nevoie pentru a-și putea continua activitatea.
Un exemplu îl constituie sectorul telecomunicațiilor. Perspectivele pentru jucătorii din această zonă sunt unele foarte bune. Dr.  Sabin Taclit, Legal Manager NextGen Communications, menționează faptul că în telecom proiectele nu s-au oprit nicio secundă. Mai mult, au fost situații în care numărul lor a crescut substanțial.


„Pentru NextGen Communications, dar și pentru industria de telecomunicații în general, perspectivele de business sunt unele optimiste. Noul model de lucru la distanță, „implementat” de pandemie, a acutizat nevoia companiilor și a persoanelor fizice de a accesa soluții rapide de internet și telefonie pentru a interacționa mai ușor și mai rapid unii cu ceilalți”, a explicat juristul.
 
Obiective urmărite
 
Expertul NextGen Communications amintește faptul că cel mai important punct urmărit de întreg mediul economic a fost și este acela de a-și mula activitatea pe noile prevederi legale apărute ca urmare a pandemiei.
 
„În această perioadă în care se poate specula un orizont de ieșire din restricțiile impuse de pandemie, echipa de legal rămâne focusată, în primul rând, pe alinierea activității companiei cu noile reglementări și restricții. Aici ne referim, în principal, la continuarea proiectelor în acord cu o „noua legislație” specifică unei perioade pandemice. Noul cadru legislativ, deși aparent este individual, el trebuie armonizat cu legislația specifică protecției datelor personale, dar și cu aspectele de ordin concurențial și comercial.”, detaliază dr. Sabin Taclit.


În acest context, pe tot parcursul anului în curs, Departamentul Juridic și Reglementări din cadrul NextGen Communications, pe care îl coordonează, va rămâne focusat în a continua să ofere consultanță juridica de afaceri și reprezentare juridică pentru susținerea activității companiei. 
 
„De asemenea, în zona de reglementări vom continua să oferim suport activității operaționale, pentru alinierea acțiunilor întreprinse cu reglementările specifice ANCOM”, completează specialistul.
 

 
„Recomand cu căldură vaccinarea tuturor persoanelor, aceasta împreună cu respectarea normelor igienico-sanitare, fiind singurele alternative pentru reîntoarcerea la normalitatea cu care eram obișnuiți.”
Dr.  Sabin Taclit, Legal Manager NextGen Communications 
 


Echipa coordonată de dr. Sabin Taclit și-a trecut în agendă mai multe obiective cheie pe care trebuie să le îndeplinească până la finalul anului 2021. Unul dintre ele vizează menținerea unui ritm alert de informare și asimilare legislativă raportată la activitatea companiei. De asemenea, juriștii au în vedere continuarea implicării active în alinierea deciziilor de business cu legislația în vigoare; dar și dezvoltarea unui climat de siguranță pentru companie, prin emiterea unor opinii coerente, practice și ușor de implementat.
 
„În primul rând, performanța Departamentului Juridic și Reglementari se măsoară prin eliminarea riscurilor legale în ceea ce privește activitatea companiei. Aceste riscuri pot fi eliminate numai atunci când Departamentul Juridic și Reglementări oferă o consultanță de specialitate aplicată și adaptată nevoilor companiei. Rezultatul se reflectă în optimizarea procesului de business și în evitarea eventualelor sancțiuni ce pot fi suferite de către companie. Dacă nu avem sancțiuni de la autorități și/sau de la instanțele judecătorești în cadrul litigiilor aflate pe rol, putem prezuma că Departamentul Juridic și Reglementări și-a făcut treaba. Evident, performanța echipei este dată de performanța membrilor acesteia, astfel că fiecare membru trebuie să contribuie prin inițiative proprii și randament pozitiv la asigurarea unui nivel ridicat de profesionalism al întregii structuri. Nu în ultimul rând, consider important în evaluarea performanței departamentului și feedback-ul clientului intern, respectiv, modalitatea în care colegii din alte departamente percep interacțiunea cu membrii Departamentului Juridic și Reglementări”, susține dr. Sabin Taclit.
Actuala echipă de juriști pe care o are NextGen Communications este astfel dimensionată încât acoperă toate nevoile companiei. Astfel că, anul acesta, nu sunt preconizate noi angajări în Departamentul Juridic și Reglementări. Dr. Sabin Taclit precizează că se va merge în continuare pe politica de a motiva din punct de vedere profesional echipa actuală, astfel încât să fie menținut standardul ridicat al activității departamentului.
 
„Sunt de părere că ultimul an nu a făcut decât să consolideze faptul că avocații interni sunt cel mai bine pozitionați pentru a oferi consultanță în definirea și luarea deciziilor strategice în cadrul companiei. Sustin acest lucru, deoarece un avocat intern care își desfășoară activitatea zilnic în cadrul unei organizații, ajunge să cunoască în detaliu fiecare abordare și flux operațional intern, fapt ce, complementar unei bune pregătiri de specialitate, nu poate decât să reprezinte un beneficiu pentru companie. De asemenea, în activitatea profesională, am întâlnit și cazuri în care expertiza unui consultant extern specializat pe o anumită practică a fost binevenită, mai ales atunci când problematica supusă dezbaterii a necesitat și o abordare mult mai aplicata. Și in acest caz, consider esențială o colaborare strânsa între avocații interni și cei  externi, tocmai pentru a omogeniza abordarea specializată cu conduita companiei”, arată juristul.
 
Dr. Sabin Taclit mai spune că, și în acest an, echipa pe care o coordonează va încerca să gestioneze, pe cât posibil, cât mai multe proiecte în cadrul Departamentului Juridic și Reglementări. „Dacă în practica noastră, vom  considera că se impune și o opinie suplimentară venită din partea unui consultant specializat pe o anumită ramură, cu siguranță vom solicita acest suport”, punctează Legal Manager-ul NextGen Communications.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 51 / 80
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...