ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Care sunt principalele obiective pentru acest an ale Departamentului Juridic de la SIXT Group România. Ștefan Ichim, Legal Manager: 2020 a fost un an cu turbulențe. Acum avem proiecte frumoase de dezvoltare, începute anul trecut

28 Mai 2021   |   Ștefania Enache

Succesul Departamentului Juridic, într-o perioadă de criză, este dat, în primul rând, de modul în care a lucrat înainte de a se ajunge în astfel de conjucturi. O echipă bine sudată va face față tuturor greutăților și va reuși să identifice resorturile necesare depășirii momentelor grele.

 
 
Rolul departamentului juridic într-o companie este unul activ, consolidat și vizibil, indiferent de situația economică sau socială pe care o traversează lumea.Ștefan Ichim, Legal Manager în cadrul SIXT Group România, este de părere că rolul avocaților interni sau valoarea implicării lor este dată de încrederea oferită de către management. „Efectele muncii depuse de către departamentul de legal se văd cu atât mai mult în situațiile de criză, dar acest lucru nu înseamnă că abia atunci trebuie apelat la servicii juridice. Uneori, astfel de abordari pot fi soluții tardive.Departamentul juridic trebuie implicat la nivel de management și trebuie să aibe un rol proactiv în oferirea de soluții și în rezolvarea problemelor”, a punctat expertul pentru in-houselegal.ro.


Pentru dezvoltarea sănătoasă a unui business, nevoia unei discipline juridico-financiare a fost si va continua să fie imperativă. Ștefan Ichim este de părere că cele două discipline merg în tandem, fiind pe deoparte antagonice, dar în aceeași măsură complementare.

„Antagonic, deoarece în opinia unora legalul omoară businessul – ceea ce este o percepție total eronată, și poate reprezenta un adevăr în condițiile în care opiniile oferite sunt rigide și lipsite de viziunea business-ului. Un jurist bun oferă soluții de cele mai multe ori atunci când legea impune restricții. Complementar, pentru că nu există activitate comercială care să nu fie reglementată juridic, iar partea financiară gestionând activitatea în vederea ofererii de beneficii mult așteptate care să justifice efortul depus. Însă, ce ar însemna o neconformitate a activității din punct de vedere juridic? Ar putea însemna sfârșitul oricărei activități financiare. Reversul, o neconformitate financiară putând reprezenta sfârșitul activității juridice, fiind în aceeași măsură aplicabil”, a explicat Legal Managerul SIXT Group România pentru portalul consultanților juridici din marile companii.




Mediul economic intră pe făgașul normal

După blocajul din 2020, atunci când multe companii și-au oprit activitatea sau au limitat-o la minimum, 2021 a venit cu speranță. Primul trimestru al anului a arătat că mediul economic începe să reintre pe făgașul normal.

Vaccinarea și relaxarea măsurilor își fac simțită prezența, venind în completarea dorinței firești a oamenilor de a relua activitatea în condiții similare cu cele care existau înainte de pandemie. Cu pași mici, dar siguri, firmele se îndreaptă către normalitate.

„Activitatea grupului Sixt se bazează pe finanțări în ceea ce privește achiziția de autovehicule. Pentru noi nu sunt măsuri noi și fac parte dintr-o dezvoltare firească a business-ului. Acest gen de proiecte sunt gestionate intern, cu resursele existente, deținând intern experiența necesară unei astfel de negocieri. Avem în vedere proiecte frumoase de dezvoltare, începute anul trecut și care sunt în completarea a două proiecte finalizate în 2019. Din păcate, la acest moment, nu putem furniza detalii din cauza confidentialității informațiilor transferate în cadrul proiectelor”, menționează Ștefan Ichim.

Juristul este de părere că vaccinarea poate deschide drumul către mobilitate. „Însă, la nivel de companie și proceduri interne privind reuniunile, nu recomandăm oamenilor să se imunizeze din dorința de a se întâlni și a susține ședințe. Recomandarea noastră vine la nivel personal, în sensul în care înțelegem că vaccinarea înseamnă o creștere a imunității și un risc mai scăzut în ceea ce privește răspândirea virusului și reducerea riscului de a dezvolta forme severe. În ceea ce privește activitatea companiei, apreciem că ne putem desfășura la fel de eficient activitatea și în aceeași parametri ca și pâna acum”, arată specialistul.

Referindu-se la prioritățile de anul acesta ale Departamentului juridic, Ștefan Ichim subliniază faptul că se urmărește păstrarea litigiilor la un nivel cât mai redus. În acest context, avocații interni împreună cu colegii de la vânzări încearcă să facă o serie de concesii și să găsească variantele de business care să vină în întâmpinarea nevoilor clienților care se confruntă cu dificultăți financiare. „Acest lucru nu înseamnă că vom fi foarte permisivi, provocarea constând în a găsi echilibrul corect astfel încât să nu ne afecteze buna desfășurare a activității față de clienții care au potențial”, nuanțează Legal Managerul SIXT Group România.

Având în vedere contextul actual, cele trei obiective principale pe care și le-a setat pentru acest an Departamentul Juridic includ: menținerea unui echilibrul privind nivelul litigiilor și rezolvarea pe cât posibil în mod  amiabil a diferendelor, dar și dezvoltarea de proiecte noi privind achiziții de bunuri. De asemenea, echipa coordonată de Ștefan Ichim va urmări menținerea unui nivel de conformitate având în vedere modificările succesive din ultima perioadă și încercarea de a accesa finanțări specifice acestei perioade.

„Pot spune că ultimul an a fost un an cu turbulențe. Am resimțit din luna martie 2020 impactul major și presiunea mass mediei, a schimbărilor legislative făcute la intervale de timp foarte mici, precum și presiunea clienților și a furnizorilor. În acest context, extrem de agresiv și turbulent, a trebuit să decidem eficient schimbarea structurilor interne și adaptarea activității departamentelor la cerințele de moment. Conformitatea și nivelul redus al creanțelor a fost un factor de evaluare cotat pozitiv. Cele câteva elemente negative de clienți cu care s-a ajuns în instanță ar fi considerate, să zicem, o selecție sănătoasă a elementelor negative care ar fi cedat mai devreme sau mai târziu.”, amintește juristul.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică

Echipa se bazează pe dezvoltarea talentelor interne


Succesul Departamentului Juridic, într-o perioadă de criză, este dat, în primul rând, de modul în care a lucrat înainte de a se ajunge în astfel de conjucturi. O echipă bine sudată va face față tuturor greutăților și va reuși să identifice resorturile necesare depășirii momentelor grele.

Ștefan Ichim
coordonerază un departament în care s-a pus mereu accent pe dezvoltarea propriilor talente. „Este vorba despre tineri cu o experiență minimă care să aibă posibilitatea de a pune în practică cunoștințele lor și a și le dezvolta. Acest aspect vine în completarea partenerilor de la firmele de avocați care asigură suport pe chestiuni specifice, dar și ori de câte ori este nevoie de o opinie separată. Înainte de pandemie ne-am îndreptat atenția către tinere talente. Studenți din cadrul Facultății de drept cărora le-am oferit posibilitatea de a acumula experiență, de lucru în cadrul unei multinaționale și de a fi remunerați în același timp. Pandemia a redus numărul acestora din cauza temerii propagate în masă în rândul tinerilor, precum și a restrângerii activităților interacțiunii sociale și școlare prin mutarea acestora în mediul online. Astfel, foarte multi studenți din afara Bucureștiului au decis să renunțe la locul în camin și să se retragă acasă la părinți. Această situație ne-a forțat să externalizăm unele proiecte. Sperăm că vaccinarea să readucă lucrurile la normal și să putem să oferim studenților suportul necesar în dezvoltarea lor”, a conchis Legal Managerul SIXT Group România.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 47 / 75
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A crește în primul semestru din 2024. Avans de 18% la nivel global și de 39% pe piețele emergente. CMS își menține pozițiile fruntașe în clasamente, Clifford Chance și Schoenherr se remarcă în Europa și două firme cu prezență la București rămân în top la nivel global
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
RTPR alături de Global Records, compania independentă de top de muzică dance din CEE, la semnarea parteneriatul strategic cu Believe, una dintre cele mai importante companii de muzică digitală din lume
RMGC a pus deoparte 1,5 milioane de dolari pentru anularea deciziei în litigiul tranșat în favoarea României și pentru recuperarea costurilor generate de procedura de arbitraj | Cererea de anulare a fost depusă la secretarieatul ICSID. Compania vrea să lupte în instanță și pentru licența de exploatare de la Roșia Montană, anulată de ANRM luna trecută
Popescu & Asociații își extinde echipa de profesioniști și anunță cooptarea în structura de conducere a avocatului Bogdan ILEA, fost secretar de stat în Ministerul Justiției, care va coordona practica de Regulatory, Government & Public Affairs | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Profesionalismul și dedicarea sa sunt aliniate perfect cu valorile noastre”
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în tranzacția de securitizare sintetică cu Banca Europeană de Investiții și Fondul European de Investiții
Cariere în Drept | Povestea Andreei Ungureanu, absolventă a Facultății de Drept din Iași, care a ales magistratura, după un program de master în Științe Penale, dorindu-și să activeze ca procuror. ”Deși pentru început se poate dovedi dificil și frustrant, este esențial pentru un tânăr la început de drum să dobândească lecția răbdării și o modestie a pașilor mici, făcuți cu tenacitate, către un ideal ce urmează a fi șlefuit”, spune tânăra, azi auditor de justiție în cadrul INM
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...