Care sunt principalele obiective pentru acest an ale Departamentului Juridic de la SIXT Group România. Ștefan Ichim, Legal Manager: 2020 a fost un an cu turbulențe. Acum avem proiecte frumoase de dezvoltare, începute anul trecut
28 Mai 2021
Ștefania EnacheSuccesul Departamentului Juridic, într-o perioadă de criză, este dat, în primul rând, de modul în care a lucrat înainte de a se ajunge în astfel de conjucturi. O echipă bine sudată va face față tuturor greutăților și va reuși să identifice resorturile necesare depășirii momentelor grele.
Rolul departamentului juridic într-o companie este unul activ, consolidat și vizibil, indiferent de situația economică sau socială pe care o traversează lumea.Ștefan Ichim, Legal Manager în cadrul SIXT Group România, este de părere că rolul avocaților interni sau valoarea implicării lor este dată de încrederea oferită de către management. „Efectele muncii depuse de către departamentul de legal se văd cu atât mai mult în situațiile de criză, dar acest lucru nu înseamnă că abia atunci trebuie apelat la servicii juridice. Uneori, astfel de abordari pot fi soluții tardive.Departamentul juridic trebuie implicat la nivel de management și trebuie să aibe un rol proactiv în oferirea de soluții și în rezolvarea problemelor”, a punctat expertul pentru in-houselegal.ro.
Pentru dezvoltarea sănătoasă a unui business, nevoia unei discipline juridico-financiare a fost si va continua să fie imperativă. Ștefan Ichim este de părere că cele două discipline merg în tandem, fiind pe deoparte antagonice, dar în aceeași măsură complementare.
„Antagonic, deoarece în opinia unora legalul omoară businessul – ceea ce este o percepție total eronată, și poate reprezenta un adevăr în condițiile în care opiniile oferite sunt rigide și lipsite de viziunea business-ului. Un jurist bun oferă soluții de cele mai multe ori atunci când legea impune restricții. Complementar, pentru că nu există activitate comercială care să nu fie reglementată juridic, iar partea financiară gestionând activitatea în vederea ofererii de beneficii mult așteptate care să justifice efortul depus. Însă, ce ar însemna o neconformitate a activității din punct de vedere juridic? Ar putea însemna sfârșitul oricărei activități financiare. Reversul, o neconformitate financiară putând reprezenta sfârșitul activității juridice, fiind în aceeași măsură aplicabil”, a explicat Legal Managerul SIXT Group România pentru portalul consultanților juridici din marile companii.
Mediul economic intră pe făgașul normal
După blocajul din 2020, atunci când multe companii și-au oprit activitatea sau au limitat-o la minimum, 2021 a venit cu speranță. Primul trimestru al anului a arătat că mediul economic începe să reintre pe făgașul normal.
Vaccinarea și relaxarea măsurilor își fac simțită prezența, venind în completarea dorinței firești a oamenilor de a relua activitatea în condiții similare cu cele care existau înainte de pandemie. Cu pași mici, dar siguri, firmele se îndreaptă către normalitate.
„Activitatea grupului Sixt se bazează pe finanțări în ceea ce privește achiziția de autovehicule. Pentru noi nu sunt măsuri noi și fac parte dintr-o dezvoltare firească a business-ului. Acest gen de proiecte sunt gestionate intern, cu resursele existente, deținând intern experiența necesară unei astfel de negocieri. Avem în vedere proiecte frumoase de dezvoltare, începute anul trecut și care sunt în completarea a două proiecte finalizate în 2019. Din păcate, la acest moment, nu putem furniza detalii din cauza confidentialității informațiilor transferate în cadrul proiectelor”, menționează Ștefan Ichim.
Juristul este de părere că vaccinarea poate deschide drumul către mobilitate. „Însă, la nivel de companie și proceduri interne privind reuniunile, nu recomandăm oamenilor să se imunizeze din dorința de a se întâlni și a susține ședințe. Recomandarea noastră vine la nivel personal, în sensul în care înțelegem că vaccinarea înseamnă o creștere a imunității și un risc mai scăzut în ceea ce privește răspândirea virusului și reducerea riscului de a dezvolta forme severe. În ceea ce privește activitatea companiei, apreciem că ne putem desfășura la fel de eficient activitatea și în aceeași parametri ca și pâna acum”, arată specialistul.
Referindu-se la prioritățile de anul acesta ale Departamentului juridic, Ștefan Ichim subliniază faptul că se urmărește păstrarea litigiilor la un nivel cât mai redus. În acest context, avocații interni împreună cu colegii de la vânzări încearcă să facă o serie de concesii și să găsească variantele de business care să vină în întâmpinarea nevoilor clienților care se confruntă cu dificultăți financiare. „Acest lucru nu înseamnă că vom fi foarte permisivi, provocarea constând în a găsi echilibrul corect astfel încât să nu ne afecteze buna desfășurare a activității față de clienții care au potențial”, nuanțează Legal Managerul SIXT Group România.
Având în vedere contextul actual, cele trei obiective principale pe care și le-a setat pentru acest an Departamentul Juridic includ: menținerea unui echilibrul privind nivelul litigiilor și rezolvarea pe cât posibil în mod amiabil a diferendelor, dar și dezvoltarea de proiecte noi privind achiziții de bunuri. De asemenea, echipa coordonată de Ștefan Ichim va urmări menținerea unui nivel de conformitate având în vedere modificările succesive din ultima perioadă și încercarea de a accesa finanțări specifice acestei perioade.
„Pot spune că ultimul an a fost un an cu turbulențe. Am resimțit din luna martie 2020 impactul major și presiunea mass mediei, a schimbărilor legislative făcute la intervale de timp foarte mici, precum și presiunea clienților și a furnizorilor. În acest context, extrem de agresiv și turbulent, a trebuit să decidem eficient schimbarea structurilor interne și adaptarea activității departamentelor la cerințele de moment. Conformitatea și nivelul redus al creanțelor a fost un factor de evaluare cotat pozitiv. Cele câteva elemente negative de clienți cu care s-a ajuns în instanță ar fi considerate, să zicem, o selecție sănătoasă a elementelor negative care ar fi cedat mai devreme sau mai târziu.”, amintește juristul.
Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică |
Echipa se bazează pe dezvoltarea talentelor interne
Succesul Departamentului Juridic, într-o perioadă de criză, este dat, în primul rând, de modul în care a lucrat înainte de a se ajunge în astfel de conjucturi. O echipă bine sudată va face față tuturor greutăților și va reuși să identifice resorturile necesare depășirii momentelor grele.
Ștefan Ichim coordonerază un departament în care s-a pus mereu accent pe dezvoltarea propriilor talente. „Este vorba despre tineri cu o experiență minimă care să aibă posibilitatea de a pune în practică cunoștințele lor și a și le dezvolta. Acest aspect vine în completarea partenerilor de la firmele de avocați care asigură suport pe chestiuni specifice, dar și ori de câte ori este nevoie de o opinie separată. Înainte de pandemie ne-am îndreptat atenția către tinere talente. Studenți din cadrul Facultății de drept cărora le-am oferit posibilitatea de a acumula experiență, de lucru în cadrul unei multinaționale și de a fi remunerați în același timp. Pandemia a redus numărul acestora din cauza temerii propagate în masă în rândul tinerilor, precum și a restrângerii activităților interacțiunii sociale și școlare prin mutarea acestora în mediul online. Astfel, foarte multi studenți din afara Bucureștiului au decis să renunțe la locul în camin și să se retragă acasă la părinți. Această situație ne-a forțat să externalizăm unele proiecte. Sperăm că vaccinarea să readucă lucrurile la normal și să putem să oferim studenților suportul necesar în dezvoltarea lor”, a conchis Legal Managerul SIXT Group România.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 52 / 80 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...