Departamentul juridic de la Samsung România a creat 4 piloni pe care clădește viziunea și activitatea în 2022. Colaborările cu firmele de avocați externe nu au fost reduse și nu e preconizat un astfel de scenariu | De vorbă cu Alexandra Pădurariu, Head of Legal Affairs & Compliance, despre provocările și proiectele acestei perioade
29 Mai 2022
Maria TeodoruResursele Departamentului juridic sunt solicitate în special de chestiuni juridice legate de Compliance, Regulation, Data privacy, Competition/Antitrust, Enforcement/Investigations, Ongoing Litigation și Product Liability.
Viziunea echipei de avocați interni ai firmei Samsung România pentru anul 2022 implică sustenabilitate și acordarea serviciilor de consultață juridică la un nivel premium. ”La începutul anului 2022 am creat 4 piloni pe care să ne clădim viziunea și activitatea în anul curent, cu aplicare în Digitalizarea contractelor, Conformitatea cu legislația la nivel de Campion, Suportul adaptat la nevoile business-ului și ale departamentelor, oferirea de servicii juridice la cel mai înalt nivel de profesionalism și promptitudine”, a declarat Alexandra Pădurariu, Head of Legal Affairs & Compliance în cadrul companiei Samsung România, într-un interviu acordat publicației noastre.
Provocările au venit din direcția schimbărilor legislative de la începutul anului, survenite în domeniul garanției produselor, care au necesitat adaptare rapidă, implementarea și detalierea unor măsuri de conformare în termen de numai câteva zile. ”Adițional, am privit către viitor la schimbările preconizate la nivel european în domeniul legislației sustenabilității pentru a analiza, în mod proactiv, nevoile de conformare cu reglementările propuse a intra în vigoare în Uniunea Europeană în perioada ce urmează”, a adăugat Alexandra Pădurariu.
Provocările au venit din direcția schimbărilor legislative de la începutul anului, survenite în domeniul garanției produselor, care au necesitat adaptare rapidă, implementarea și detalierea unor măsuri de conformare în termen de numai câteva zile. ”Adițional, am privit către viitor la schimbările preconizate la nivel european în domeniul legislației sustenabilității pentru a analiza, în mod proactiv, nevoile de conformare cu reglementările propuse a intra în vigoare în Uniunea Europeană în perioada ce urmează”, a adăugat Alexandra Pădurariu.
Ce proiecte acoperă în această perioadă cel mai mare volum de activitate pentru juriștii firmei
Resursele echipei de avocați interni sunt solicitate în special de chestiuni juridice legate, în ordine, de Compliance, Regulation, Data privacy, Competition/Antitrust, Enforcement/Investigations, Ongoing Litigation și Product Liability.
Printre proiectele care acoperă în această perioadă cel mai mare volum de activitate, Alexandra Pădurariu le amintește pe cele legate de digitalizare a contractelor, conformitate și revizuirea contractelor.
”În materie de digitalizare a contractelor, ne-am dorit să eficientizam procesul de semnare al acestora – așadar, l-am preluat de la departamentele specifice și ne ocupam în prezent de el exclusiv în cadrul departamentului Juridic. Ne axăm pe sustenabilitate, pe schimbarea pe care o putem face în aria noastră de influență, prin trecerea preponderent la semnarea actelor în format electronic, reducând astfel risipa de materie prime cum ar fi hârtia, dar și amprenta de carbon, folosind mai puțin servicii de curierat”, explică Alexandra Pădurariu.
În ceea ce privește conformitatea, a fost planificat și a demarat pachetul de sesiuni de formare pregătit pentru a răspunde provocărilor anului în curs și au început demersurile interne pentru acțiuni de prevenție specifice.
”Volumul ridicat de muncă vine din revizuirea contractelor pe care le încheiem, începutul anului fiind o perioadă aglomerată din acest punct de vedere, dar și din sprijinirea departamentelor companiei pe noi proiecte, prin oferirea de consultanță juridică, asigurarea conformității cu politicile interne, programele omni-prezente de formare în domeniul cerințelor de conformitate, GDPR, legislația concurentei etc.”, a adăugat interlocutoarea BizLawyer.
De precizat ca Departamentul juridic este implicat în toate proiectele companiei, începând de foarte devreme, încă din faza de design, pentru a acorda consultanță strategică și a furniza avizul juridic și de conformitate. Mai apoi, experții echipei sunt prezenți pe tot parcursul derulării acestora, pentru a susține desfășurarea lor în cele mai bune condiții.
Încrezători în soliditatea acțiunilor întreprinse preventiv pentru reducerea riscurilor operaționale
Chiar dacă auspiciile sub care a început acest an nu sunt dintre cele favorabile, colaborările Departamentului juridic al Samsung România cu firmele de avocați externe nu au fost reduse. ”Nu preconizăm un astfel de scenariu. În măsură în care va fi necesar, vom apela în continuare și vom colabora la fel că în anii trecuți”, a nuanțat coordonatoarea Departamentului de Legal Affairs & Compliance.
”Gândurile noastre se îndreaptă către toți cei care au fost afectați și prioritatea noastră este să asigurăm siguranța tuturor angajaților noștri și a familiilor acestora. Intenționăm să sprijinim în mod activ eforturile umanitare din regiune, inclusiv ajutorul pentru refugiați. In acest scop, donăm 6 milioane USD, inclusiv 1 milion USD în produse electronice de larg consum, alături de donații voluntare din partea angajaților noștri.
Din cauza evoluției geopolitice actuale, transporturile către Rusia au fost suspendate. Continuăm să monitorizăm în mod activ această situație complexă pentru a stabili următorii pași.”
SAMSUNG
Din cauza evoluției geopolitice actuale, transporturile către Rusia au fost suspendate. Continuăm să monitorizăm în mod activ această situație complexă pentru a stabili următorii pași.”
SAMSUNG
Trecerea pandemiei din faza acută într-o fază ușoară, cu efecte minore, ar putea reprezenta momentul în care autoritățile abilitate vor relua sau chiar accelera activitățile de control asupra societăților. Alexandra Pădurariu spune însă că, în ciuda situației pandemice, nu a observat o diminuare a activităților autorităților de control asupra societăților: ”Autoritățile își îndeplinesc rolul de prevenție sau sancționare, conform legii. Salutăm eforturile autorităților în această perioadă dificilă pentru toată lumea”.
Ea se declară încrezătoare în capacitatea organizației din care face parte de a diminua riscurile acestei perioade tulburi. ”Departamentul Juridic susține compania în toate proiectele sale, în sensul diminuării riscurilor asociate derulării afacerilor, indiferent de perioada în care operam. Suntem încrezători în soliditatea acțiunilor pe care le-am întreprins preventiv pentru a reduce sau elimina o serie de riscuri operaționale”, a conchis coordonatoarea Departamentului de Legal Affairs & Compliance din cadrul companiei Samsung România.
Alexandra Pădurariu activează de peste zece ani în cadrul Samsung, munca sa centrându-se în jurul managementului tuturor aspectelor din aria juridică și de conformare cu legislația, atât pentru subsidiara locală de vânzări de acoperă România și Bulgaria, cât și pentru centrul de servicii partajate (shared service center) localizat în România și care deservește unele subsidiarele europene ale Samsung.
Relativ recent, ea a preluat responsabilități suplimentare și a reorganizat întreaga zonă de contractare și gestiune a contractelor din companie.
Echipa sa colaborează îndeaproape cu biroul regional din Marea Britanie și cu cel global din Coreea de Sud cu care periodic are întâlniri, face schimb de experiență și bune practici.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 29 / 80 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...