ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Grupul Nordis nu are expunere în Ucraina, dar reprezentanții săi sunt constant atenți la aspectele geo-politice, economice și la implicațiile aferente în derularea activității | Florina Homeghiu, Head of Legal: În ciuda instabilităților apărute, proiectele aflate în derulare au avansat. Activitatea departamentului juridic a fost în strânsă legătură cu activitatea comercială a companiei

05 Iulie 2022   |   Ștefania Enache

Grupul Nordis nu are expunere în Ucraina, dar reprezentanții companiei sunt constant atenți la aspectele geo-politice, economice și la implicațiile aferente în derularea activității.

 
 
Odată cu ridicarea restricțiile generate de pandemia de Covid 19, mediul economic revine la multe dintre activitățile derulate înainte de declanșarea crizei sanitare.Dezvoltatorul imobiliar Nordis Group continuă proiectele care au fost stabilite pentru începutul anului 2022, fapt care determină derularea activității în condiții normale.Echipa de Legal din cadrul companiei are agenda plină, acoperind numeroase arii de expertiză, precum: dreptul comercial, dreptul civil, corporate, real-estate, proprietate intelectuală etc. Florina Homeghiu, Head of Legal Department Nordis Group, este de părere că anul acesta volumul cel mai mare de muncă va rezulta din „day-to-day business”, din proiectele aferente pieței construcțiilor și din real-estate.


În perioada următoare, grupul Nordis va derula campanii de marketing, vor avea loc diverse tipuri de investiții care vizează finalizarea proiectelor actuale, dar și inițializarea altora noi etc.„Iar contractele și gestionarea raporturilor care rezultă din acestea, procesul de standardizare etc. rămân o parte foarte importantă a activității”, punctează Florina Homeghiu într-un interviu acordat In-House Legal, publicație din grupul BizLawyer.

În ceea ce privește provocările cu care s-ar putea confrunta firmele, avocatul amintește că prețul materiilor prime a crescut, fapt care a determinat majorarea costurilor.

De asemenea, din cauza pandemiei au apărut probleme în procesul de livrare a materiilor prime pe teritoriul României, care, în anumite cazuri, generează întârzieri pe lanțul de distribuție și poate determina întârzieri în derularea activității de construcție, respectiv finalizarea proiectelor.




„În ciuda instabilităților apărute, grupul Nordis a avansat cu proiectele care sunt în derulare. În luna iulie a acestui an Nordis începe livrarea unităților hoteliere și rezidențiale din etapa I a ansamblului Nordis Mamaia, iar până la finalul anului, estimările sunt că vor fi predate până la o mie de proprietăți”, susține Florina Homeghiu.

Referindu-se la munca derulată de echipa sa, avocatul amintește că, în ultimele luni, au fost numeroase promisiuni bilaterale de vânzare-cumpărare semnate pentru proiectele dezvoltate de Nordis, au fost încheiate contracte de vânzare-cumpărare pentru diverse imobile aflate în proprietatea Nordis sau în portofoliul Nobileo Real-Estate (companie din grupul Nordis).

În plus, lucrările de construcție la proiectele imobiliare Nordis avansează.

De asemenea, în perioada 19 – 20 februarie a avut loc evenimentul Open House la biroul de vânzări Nordis din Sinaia, iar în perioada 18 – 19 martie a avut loc evenimentul Open House la sediul Nordis din București.

„Activitatea departamentului juridic a fost în strânsă legătură cu activitatea comercială a companiei și, din fericire, nu pot face trimiteri la provocări care să nu fi fost gestionate corespunzător. Din punct de vedere operațional și al activității derulate de departamentul juridic, nu sunt schimbări cauzate de războiul din Ucraina. Tranzacțiile imobiliare sunt în curs de derulare, negociem și semnăm contracte cu furnizori/prestatori de servicii, participăm la evenimente dedicate industriei de real-estate (atât în România, cât și în străinătate) etc. Avem o bună colaborare cu avocați din cadrul unor firme de avocatură românești pe diverse ramuri de expertiză care ne-au ajutat în cadrul proiectelor pe care Nordis le-a derulat. Externalizarea către firme de avocatură se realizează în funcție de proiecte, punctual. Nu estimez nimic diferit față de modul în care am lucrat până în prezent”, mai spune Florina Homeghiu.  

Grupul Nordis nu are expunere în Ucraina, dar reprezentanții companiei sunt constant atenți la aspectele geo-politice, economice și la implicațiile aferente în derularea activității.

Ca susținere, Nordis s-a implicat în ajutorarea oamenilor din Ucraina în parteneriat cu voluntarii de la Crucea Roșie.



O
piniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.



Cheia succesului constă în adaptare


Atât companiile, cât și profesioniștii au învățat pe parcursul ultimilor ani că pentru a avea succes în tot ceea ce fac este nevoie de adaptare.

„Ultimii ani ne-au convins de faptul că la nivel individual, dar și profesional (în calitate de organizație), trebuie să ne adaptăm schimbărilor care apar (atât pozitive, cât și negative). Riscurile sunt prezente constant pe parcursul derulării activității și, doar cu pregătire și asumarea unor decizii, putem să le diminuăm sau să le depășim”, argumentează avocatul.

Florina Homeghiu subliniază faptul că „pandemia nu a afectat performanța Nordis sau modul în care departamentul juridic își derulează activitatea. Programul de lucru se desfășoară de la birou, astfel, membrii echipelor nu au pierdut interacțiunea personală. Încetarea stării de alertă a determinat o mai mare libertate de mișcare pentru noi toți, iar din punct de vedere psihologic simțim o revenire la vechile obiceiuri (anterioare anului 2020). Ne dorim să ne derulăm activitatea în condiții optime, iar deciziile clienților noștri să nu fie afectate de conflictul din Ucraina sau alte elemente care pot apărea. Nici pe parcursul perioadei de pandemie, nici la acest moment nu se aplică în cadrul grupului Nordis măsuri de întrerupere temporară a activității sau concedieri temporare (dimpotrivă, s-au completat anumite poziții vacante), iar activitatea se derulează în condiții normale. ”

Avocatul mai spune că nu ar putea asocia perioada de pandemie cu faptul că nu au existat actvități de control din partea autorităților. Din cunoștințele sale, multe autorități au efectuat controale în funcție de domeniul de activitate/de industria în care activează companiile. „Consider că orice companie este supusă controalelor pe perioada derulării operațiunilor și pregătește constant documente, procese, proceduri etc., astfel încât să evite posibile sancțiuni”, argumentează Florina Homeghiu.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 27 / 80
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...