Grupul Nordis nu are expunere în Ucraina, dar reprezentanții săi sunt constant atenți la aspectele geo-politice, economice și la implicațiile aferente în derularea activității | Florina Homeghiu, Head of Legal: În ciuda instabilităților apărute, proiectele aflate în derulare au avansat. Activitatea departamentului juridic a fost în strânsă legătură cu activitatea comercială a companiei
05 Iulie 2022 Ștefania Enache
Grupul Nordis nu are expunere în Ucraina, dar reprezentanții companiei sunt constant atenți la aspectele geo-politice, economice și la implicațiile aferente în derularea activității.
| |
Odată cu ridicarea restricțiile generate de pandemia de Covid 19, mediul economic revine la multe dintre activitățile derulate înainte de declanșarea crizei sanitare.Dezvoltatorul imobiliar Nordis Group continuă proiectele care au fost stabilite pentru începutul anului 2022, fapt care determină derularea activității în condiții normale.Echipa de Legal din cadrul companiei are agenda plină, acoperind numeroase arii de expertiză, precum: dreptul comercial, dreptul civil, corporate, real-estate, proprietate intelectuală etc. Florina Homeghiu, Head of Legal Department Nordis Group, este de părere că anul acesta volumul cel mai mare de muncă va rezulta din „day-to-day business”, din proiectele aferente pieței construcțiilor și din real-estate.
În perioada următoare, grupul Nordis va derula campanii de marketing, vor avea loc diverse tipuri de investiții care vizează finalizarea proiectelor actuale, dar și inițializarea altora noi etc.„Iar contractele și gestionarea raporturilor care rezultă din acestea, procesul de standardizare etc. rămân o parte foarte importantă a activității”, punctează Florina Homeghiu într-un interviu acordat In-House Legal, publicație din grupul BizLawyer.
În ceea ce privește provocările cu care s-ar putea confrunta firmele, avocatul amintește că prețul materiilor prime a crescut, fapt care a determinat majorarea costurilor.
De asemenea, din cauza pandemiei au apărut probleme în procesul de livrare a materiilor prime pe teritoriul României, care, în anumite cazuri, generează întârzieri pe lanțul de distribuție și poate determina întârzieri în derularea activității de construcție, respectiv finalizarea proiectelor.
„În ciuda instabilităților apărute, grupul Nordis a avansat cu proiectele care sunt în derulare. În luna iulie a acestui an Nordis începe livrarea unităților hoteliere și rezidențiale din etapa I a ansamblului Nordis Mamaia, iar până la finalul anului, estimările sunt că vor fi predate până la o mie de proprietăți”, susține Florina Homeghiu.
Referindu-se la munca derulată de echipa sa, avocatul amintește că, în ultimele luni, au fost numeroase promisiuni bilaterale de vânzare-cumpărare semnate pentru proiectele dezvoltate de Nordis, au fost încheiate contracte de vânzare-cumpărare pentru diverse imobile aflate în proprietatea Nordis sau în portofoliul Nobileo Real-Estate (companie din grupul Nordis).
În plus, lucrările de construcție la proiectele imobiliare Nordis avansează.
De asemenea, în perioada 19 – 20 februarie a avut loc evenimentul Open House la biroul de vânzări Nordis din Sinaia, iar în perioada 18 – 19 martie a avut loc evenimentul Open House la sediul Nordis din București.
„Activitatea departamentului juridic a fost în strânsă legătură cu activitatea comercială a companiei și, din fericire, nu pot face trimiteri la provocări care să nu fi fost gestionate corespunzător. Din punct de vedere operațional și al activității derulate de departamentul juridic, nu sunt schimbări cauzate de războiul din Ucraina. Tranzacțiile imobiliare sunt în curs de derulare, negociem și semnăm contracte cu furnizori/prestatori de servicii, participăm la evenimente dedicate industriei de real-estate (atât în România, cât și în străinătate) etc. Avem o bună colaborare cu avocați din cadrul unor firme de avocatură românești pe diverse ramuri de expertiză care ne-au ajutat în cadrul proiectelor pe care Nordis le-a derulat. Externalizarea către firme de avocatură se realizează în funcție de proiecte, punctual. Nu estimez nimic diferit față de modul în care am lucrat până în prezent”, mai spune Florina Homeghiu.
Grupul Nordis nu are expunere în Ucraina, dar reprezentanții companiei sunt constant atenți la aspectele geo-politice, economice și la implicațiile aferente în derularea activității.
Ca susținere, Nordis s-a implicat în ajutorarea oamenilor din Ucraina în parteneriat cu voluntarii de la Crucea Roșie.
Opiniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.
Cheia succesului constă în adaptare
Atât companiile, cât și profesioniștii au învățat pe parcursul ultimilor ani că pentru a avea succes în tot ceea ce fac este nevoie de adaptare.
„Ultimii ani ne-au convins de faptul că la nivel individual, dar și profesional (în calitate de organizație), trebuie să ne adaptăm schimbărilor care apar (atât pozitive, cât și negative). Riscurile sunt prezente constant pe parcursul derulării activității și, doar cu pregătire și asumarea unor decizii, putem să le diminuăm sau să le depășim”, argumentează avocatul.
Florina Homeghiu subliniază faptul că „pandemia nu a afectat performanța Nordis sau modul în care departamentul juridic își derulează activitatea. Programul de lucru se desfășoară de la birou, astfel, membrii echipelor nu au pierdut interacțiunea personală. Încetarea stării de alertă a determinat o mai mare libertate de mișcare pentru noi toți, iar din punct de vedere psihologic simțim o revenire la vechile obiceiuri (anterioare anului 2020). Ne dorim să ne derulăm activitatea în condiții optime, iar deciziile clienților noștri să nu fie afectate de conflictul din Ucraina sau alte elemente care pot apărea. Nici pe parcursul perioadei de pandemie, nici la acest moment nu se aplică în cadrul grupului Nordis măsuri de întrerupere temporară a activității sau concedieri temporare (dimpotrivă, s-au completat anumite poziții vacante), iar activitatea se derulează în condiții normale. ”
Avocatul mai spune că nu ar putea asocia perioada de pandemie cu faptul că nu au existat actvități de control din partea autorităților. Din cunoștințele sale, multe autorități au efectuat controale în funcție de domeniul de activitate/de industria în care activează companiile. „Consider că orice companie este supusă controalelor pe perioada derulării operațiunilor și pregătește constant documente, procese, proceduri etc., astfel încât să evite posibile sancțiuni”, argumentează Florina Homeghiu.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 27 / 80 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
ANALIZĂ | Eurohold Bulgaria AD & Euroins Insurance Group AD vs România: 1-1 după prima încleștare la ICSID. Arbitrii au decis bifurcarea procedurii și vor analiza mai întâi efectele Acordului de denunțare a tratatelor bilaterale intra-UE. Urmează o fază preliminară decisivă - dacă România are dreptate, Tribunalul nu va avea jurisdicție, iar dosarul se oprește
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, NNDKP, CMS, TZA și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2025. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS
.jpg)






