Angajatorii sunt notificaţi prin email despre angajaţii care se apropie de pensionare
01 Septembrie 2020 AGERPRES
Până în acest moment au fost trimise peste 2.000 de mesaje pentru angajatorii care au angajaţi ce urmează să se pensioneze în următoarele luni.
Ministerul Muncii a implementat un sistem care notifică prin email angajatorii cu privire la angajaţii aflaţi în pragul pensionării pentru ca salariaţii să îşi poată pregăti documentele pentru case de pensii, a afirmat, marţi, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru.
"Deja se întâmplă această notificare. Sistemul este pus în practică. Am văzut o foarte bună reacţie din partea angajatorilor. M-au sunat chiar şi câteva persoane care se apropie de vârsta pensionării, deci care sunt angajaţi şi cărora angajatorii le-au spus despre mesajul venit de la Casa Naţională de Pensii Publice. Sistemul este foarte simplu şi are în vedere să-i ajute pe angajaţi, prin intermediul angajatorilor, să-şi pregătească documentele în vederea prezentării lor la casele de pensii de care aparţin pentru prelucrarea lor şi pentru emiterea deciziei de pensionare. Caut soluţii, şi acesta este una dintre ele, pentru a scurta la maximum perioada de timp în care o persoană trăieşte practic din ultimul salariu până îi vine prima pensie. Caut soluţii simple, fără să generez cheltuieli şi aici vorbim despre un sistem de notificare prin email prin care angajatorul şi angajatul aflat la vârsta pensionării să-şi pregătească documentele astfel încât să scurtez la maximum perioada în care Casa de Pensii le prelucrează în vederea emiterii deciziei", a declarat Violeta Alexandru, la Digi 24.
"Deja se întâmplă această notificare. Sistemul este pus în practică. Am văzut o foarte bună reacţie din partea angajatorilor. M-au sunat chiar şi câteva persoane care se apropie de vârsta pensionării, deci care sunt angajaţi şi cărora angajatorii le-au spus despre mesajul venit de la Casa Naţională de Pensii Publice. Sistemul este foarte simplu şi are în vedere să-i ajute pe angajaţi, prin intermediul angajatorilor, să-şi pregătească documentele în vederea prezentării lor la casele de pensii de care aparţin pentru prelucrarea lor şi pentru emiterea deciziei de pensionare. Caut soluţii, şi acesta este una dintre ele, pentru a scurta la maximum perioada de timp în care o persoană trăieşte practic din ultimul salariu până îi vine prima pensie. Caut soluţii simple, fără să generez cheltuieli şi aici vorbim despre un sistem de notificare prin email prin care angajatorul şi angajatul aflat la vârsta pensionării să-şi pregătească documentele astfel încât să scurtez la maximum perioada în care Casa de Pensii le prelucrează în vederea emiterii deciziei", a declarat Violeta Alexandru, la Digi 24.
Ea a precizat că este preocupată de faptul că un pensionar este pus în situaţia de a afla ce acte îi sunt necesare pentru dosarul de pensionare doar în momentul la care se prezintă la Casa de Pensii.
Până în acest moment au fost trimise peste 2.000 de mesaje pentru angajatorii care au angajaţi ce urmează să se pensioneze în următoarele luni.
Anterior în cursul zilei de marţi, într-o postare pe Facebook, ministrul Muncii a scris că o persoană care depune dosarul de pensionare, până primeşte prima pensie, trebuie să aştepte circa 45 de zile, timp în care depinde de ultimul salariu. Totodată, aceasta s-a îndemnat pe angajatori să treacă adresa de e-mail în formularul D112.
Pe de altă parte, Violeta Alexandru a vorbit, la Digi24, şi despre şomaj menţionând că rata oficială a şomajului este de 3,7%.
"Separat de aceste informaţii pe care Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă le centralizează pe baza solicitărilor şi notificărilor de la persoanele care devin şomere, există o metodologie care seamănă puţin cu un sondaj de opinie pe care o desfăşoară Institutul Naţional de Statistică şi care sigur poate fi dezbătută, discutată, dar rata oficială pe care statul român o are în acest moment prin instituţia responsabilă să gestioneze subiectul este de 3,7%. Acum trebuie să vă spun că faţă de milionul de persoane de care dumneavoastră vorbeaţi şi care reprezintă un milion de persoane aflate la începutul perioadei stării de urgenţă în situaţia de a avea contracte de muncă suspendate, lucrurile sunt radical diferite. Noi avem în acest moment un plus de aproape 2.000 angajaţi activi la sfârşitul lunii august faţă de începutul acestui an. Sigur, unele persoane înainte de perioada stării de urgenţă lucrau cu mai multe contracte, dar astăzi când discutăm cifra oficială a şomerilor înregistraţi este de 283.000, rata şomajului este de 3,7%, iar în Revisal sunt cu 2.000 de contracte de angajaţi activi mai mulţi decât erau la începutul anului", a spus Violeta Alexandru.
Ministrul Muncii a menţionat că, la sfârşitul lunii trecute, erau 200.000 de persoane care primeau şomaj tehnic, dar cifra este în scădere, la puţin peste 60.000, iar dacă se are în vedere decizia de redeschiderea unor activităţi acesta poate să fie mai mică.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 9095 / 10114 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Practica de Banking & Finance de la Bondoc & Asociații rămâne calibrată pe proiecte de mare anvergură, execuție la standarde internaționale și expunere transfrontalieră constantă | De vorbă cu partenerele Simona Petrișor și Diana Ispas despre tendințe, tipuri de finanțări, structuri inovatoare și provocările anului din acest sector. Portofoliul de proiecte îmbină ”verdele”, infrastructura și consolidarea bancară, repere clare ale unui an încărcat
Legal500 a desemnat Clifford Chance Badea drept Casa de Avocatură a Anului în România în 2025 | Daniel Badea, Managing Partner: Premiile primite încununează aproape 20 de ani de excelență profesională, de-a lungul cărora ne-am consolidat poziția de lider pe piața de avocatură din România și din regiune, câștigând în paralel aprecierea întregii rețele globale Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei investiții de capital grupului Dental Elite Clinics. Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) au coordonat echipa
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
CMS, implicată în proiectul câștigător al premiului „Investiția Anului” în cadrul SEE Property Forum Awards 2025 pentru al doilea an consecutiv
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





