Angajatorii sunt notificaţi prin email despre angajaţii care se apropie de pensionare
01 Septembrie 2020
AGERPRESPână în acest moment au fost trimise peste 2.000 de mesaje pentru angajatorii care au angajaţi ce urmează să se pensioneze în următoarele luni.
Ministerul Muncii a implementat un sistem care notifică prin email angajatorii cu privire la angajaţii aflaţi în pragul pensionării pentru ca salariaţii să îşi poată pregăti documentele pentru case de pensii, a afirmat, marţi, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru.
"Deja se întâmplă această notificare. Sistemul este pus în practică. Am văzut o foarte bună reacţie din partea angajatorilor. M-au sunat chiar şi câteva persoane care se apropie de vârsta pensionării, deci care sunt angajaţi şi cărora angajatorii le-au spus despre mesajul venit de la Casa Naţională de Pensii Publice. Sistemul este foarte simplu şi are în vedere să-i ajute pe angajaţi, prin intermediul angajatorilor, să-şi pregătească documentele în vederea prezentării lor la casele de pensii de care aparţin pentru prelucrarea lor şi pentru emiterea deciziei de pensionare. Caut soluţii, şi acesta este una dintre ele, pentru a scurta la maximum perioada de timp în care o persoană trăieşte practic din ultimul salariu până îi vine prima pensie. Caut soluţii simple, fără să generez cheltuieli şi aici vorbim despre un sistem de notificare prin email prin care angajatorul şi angajatul aflat la vârsta pensionării să-şi pregătească documentele astfel încât să scurtez la maximum perioada în care Casa de Pensii le prelucrează în vederea emiterii deciziei", a declarat Violeta Alexandru, la Digi 24.
"Deja se întâmplă această notificare. Sistemul este pus în practică. Am văzut o foarte bună reacţie din partea angajatorilor. M-au sunat chiar şi câteva persoane care se apropie de vârsta pensionării, deci care sunt angajaţi şi cărora angajatorii le-au spus despre mesajul venit de la Casa Naţională de Pensii Publice. Sistemul este foarte simplu şi are în vedere să-i ajute pe angajaţi, prin intermediul angajatorilor, să-şi pregătească documentele în vederea prezentării lor la casele de pensii de care aparţin pentru prelucrarea lor şi pentru emiterea deciziei de pensionare. Caut soluţii, şi acesta este una dintre ele, pentru a scurta la maximum perioada de timp în care o persoană trăieşte practic din ultimul salariu până îi vine prima pensie. Caut soluţii simple, fără să generez cheltuieli şi aici vorbim despre un sistem de notificare prin email prin care angajatorul şi angajatul aflat la vârsta pensionării să-şi pregătească documentele astfel încât să scurtez la maximum perioada în care Casa de Pensii le prelucrează în vederea emiterii deciziei", a declarat Violeta Alexandru, la Digi 24.
Ea a precizat că este preocupată de faptul că un pensionar este pus în situaţia de a afla ce acte îi sunt necesare pentru dosarul de pensionare doar în momentul la care se prezintă la Casa de Pensii.
Până în acest moment au fost trimise peste 2.000 de mesaje pentru angajatorii care au angajaţi ce urmează să se pensioneze în următoarele luni.
Anterior în cursul zilei de marţi, într-o postare pe Facebook, ministrul Muncii a scris că o persoană care depune dosarul de pensionare, până primeşte prima pensie, trebuie să aştepte circa 45 de zile, timp în care depinde de ultimul salariu. Totodată, aceasta s-a îndemnat pe angajatori să treacă adresa de e-mail în formularul D112.
Pe de altă parte, Violeta Alexandru a vorbit, la Digi24, şi despre şomaj menţionând că rata oficială a şomajului este de 3,7%.
"Separat de aceste informaţii pe care Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă le centralizează pe baza solicitărilor şi notificărilor de la persoanele care devin şomere, există o metodologie care seamănă puţin cu un sondaj de opinie pe care o desfăşoară Institutul Naţional de Statistică şi care sigur poate fi dezbătută, discutată, dar rata oficială pe care statul român o are în acest moment prin instituţia responsabilă să gestioneze subiectul este de 3,7%. Acum trebuie să vă spun că faţă de milionul de persoane de care dumneavoastră vorbeaţi şi care reprezintă un milion de persoane aflate la începutul perioadei stării de urgenţă în situaţia de a avea contracte de muncă suspendate, lucrurile sunt radical diferite. Noi avem în acest moment un plus de aproape 2.000 angajaţi activi la sfârşitul lunii august faţă de începutul acestui an. Sigur, unele persoane înainte de perioada stării de urgenţă lucrau cu mai multe contracte, dar astăzi când discutăm cifra oficială a şomerilor înregistraţi este de 283.000, rata şomajului este de 3,7%, iar în Revisal sunt cu 2.000 de contracte de angajaţi activi mai mulţi decât erau la începutul anului", a spus Violeta Alexandru.
Ministrul Muncii a menţionat că, la sfârşitul lunii trecute, erau 200.000 de persoane care primeau şomaj tehnic, dar cifra este în scădere, la puţin peste 60.000, iar dacă se are în vedere decizia de redeschiderea unor activităţi acesta poate să fie mai mică.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 8073 / 9092 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...