Bogdan Ivan, despre participarea României la târgurile internaţionale: Am pregătit o modificare legislativă; vom avea bugete multianuale
20 Februarie 2025 Agerpres
Prezent la deschiderea Târgului de Turism al României, ediţia de primăvară, ministrul a fost întrebat de jurnalişti dacă România va participa la târgurile internaţionale, având în vedere că este o problemă cu fondurile necesare pentru aceste participări.
România va avea bugete multianuale pentru participarea la târgurile internaţionale de turism, modificarea legislativă urmând să fie discutată în Guvern, a afirmat, joi, ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului, Bogdan Ivan.
Prezent la deschiderea Târgului de Turism al României, ediţia de primăvară, ministrul a fost întrebat de jurnalişti dacă România va participa la târgurile internaţionale, având în vedere că este o problemă cu fondurile necesare pentru aceste participări.
"A fost o problemă (cu fondurile - n. r.). Aici am făcut o altă modificare legislativă şi urmează să o schimb în Guvern, cea în care vom avea bugete multianuale. Pentru că atunci când vorbeşti despre un târg de turism internaţional, pentru care trebuie să anunţi prezenţa cu un an înainte, noi avem imposibilitatea, conform legii din România, să facem angajamente de plată până să avem aprobat bugetul pe anul în curs. În această situaţie, am pregătit această schimbare legislativă. Suntem deja într-o formă foarte avansată a ei şi pot să vă spun că, pentru anul ăsta, am găsit formule, folosind toate pârghiile legale, ca România să fie prezentă la târgul de turism de la Berlin, va fi prezentă în această primăvară, a fost la cel de la Paris, va fi prezentă la încă unul la Paris, adică la cele mai relevante care au fost discutate împreună cu mediul privat, vom fi acolo. Şi avem şi banii ca să fim prezenţi acolo", a dat asigurări Bogdan Ivan.
Prezent la deschiderea Târgului de Turism al României, ediţia de primăvară, ministrul a fost întrebat de jurnalişti dacă România va participa la târgurile internaţionale, având în vedere că este o problemă cu fondurile necesare pentru aceste participări.
"A fost o problemă (cu fondurile - n. r.). Aici am făcut o altă modificare legislativă şi urmează să o schimb în Guvern, cea în care vom avea bugete multianuale. Pentru că atunci când vorbeşti despre un târg de turism internaţional, pentru care trebuie să anunţi prezenţa cu un an înainte, noi avem imposibilitatea, conform legii din România, să facem angajamente de plată până să avem aprobat bugetul pe anul în curs. În această situaţie, am pregătit această schimbare legislativă. Suntem deja într-o formă foarte avansată a ei şi pot să vă spun că, pentru anul ăsta, am găsit formule, folosind toate pârghiile legale, ca România să fie prezentă la târgul de turism de la Berlin, va fi prezentă în această primăvară, a fost la cel de la Paris, va fi prezentă la încă unul la Paris, adică la cele mai relevante care au fost discutate împreună cu mediul privat, vom fi acolo. Şi avem şi banii ca să fim prezenţi acolo", a dat asigurări Bogdan Ivan.
Târgul de Turism al României, ediţia de primăvară 2025, a debutat joi, la Romexpo. Ajuns la cea de-a 51-a ediţie, Târgul de Turism al României rămâne locul ideal de prezentare, atât a celor mai interesante oferte şi atracţii turistice din România şi din străinatate, cât şi a accesoriilor şi gadget-urilor necesare în orice vacanţă, potrivit prezentării de pe site-ul dedicat.
Evenimentul se desfăşoară pe o suprafaţă de 12.000 metri pătraţi şi reuneşte 190 de expozanţi din ţară şi din străinătate, consolidându-şi statutul de platformă de referinţă în industria turismului, potrivit unui comunicat al Romexpo.
Această ediţie a adus un număr semnificativ de participanţi internaţionali, reprezentând 52% din totalul companiilor prezente. Agenţiile de turism şi tur-operatorii au pregătit reduceri semnificative pentru o gamă largă de pachete turistice.
Cele mai frumoase zone din România sunt promovate în cadrul târgului, printre care Braşov, Brăila, Bucovina, Buzău, Caraş Severin, Covasna, Eforie, Harghita, Maramureş, Mureş, Prahova, Tulcea, oferind vizitatorilor oportunitatea de a descoperi atracţiile autentice ale ţării.
Totodată, pasionaţii de călătorii sunt aşteptaţi cu reduceri de până la 50% pentru vacanţele de vară în destinaţii populare precum Egipt, Grecia, Italia, Spania şi Turcia, de până la 40% pentru pachetele achiziţionate pe litoralul românesc, până la 30% pentru vacanţele de Paşte şi 1 Mai şi de până la 40% pentru sejururile de Mărţişor în capitale europene şi staţiuni montane.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 891 / 10134 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company, consultant juridic în noua emisiune de obligațiuni prin care Agroserv Măriuța atrage 3 mil. €
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Țuca Zbârcea & Asociații obține o soluție favorabilă într-un important litigiu de drept fiscal și vamal | Ionuț Șerban (Partener): „Este o victorie importantă pentru clientul nostru și un precedent valoros în disputele de drept vamal”
Avocații PNSA au stat alături de M Plus Croatia d.o.o, lider european în outsourcing-ul proceselor de afaceri și tehnologie, în tranzacția prin care a achiziționat Valoris Group - jucător local care deservește proiecte multilingve pentru clienți internaționali | Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Piața de Real Estate, radiografiată de NNDKP, firmă despre care ghidurile juridice internaționale spun că este “probabil cea mai bună din România” în această practică: industrial-logistic în viteză, office cu accent pe retenție și eficiență, rezidențial cu presiune pe preț | De vorbă cu Vlad Tănase (partener) despre dinamica pieței, apetitul investitorilor, tranzacționarea proiectelor și blocajele de pe acest segment
Biroul Kinstellar din București a fost alături de Repono AB în achiziția unui sistem de stocare pe bază de baterii în județul Argeș | Karim Nils Grueber (CEO Repono): ”Echipa Kinstellar a fost un partener excepțional pe parcursul acestei tranzacții. Expertiza lor în sectorul energetic, abordarea pragmatică și capacitatea de a răspunde rapid și eficient au fost esențiale pentru a ne ghida prin reglementările complexe ale României”
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





