ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Boloş: Am depus diligenţele necesare pentru a face dovada că nu mai e necesar ca România să reducă pragul la microîntreprinderi

31 Octombrie 2024   |   Agerpres

În prezent, pragul pentru microîntreprinderi este stabilit la 500.000 de euro.

 
 
România a depus toate diligenţele necesare pentru a face dovada că nu mai e necesar, în continuare, să fie redus pragul la microîntreprinderi, deoarece nu mai pot fi obţinuţi bani mulţi din această măsură, a declarat miercuri ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, la la un eveniment la care au participat reprezentanţi ai întreprinderilor mici şi mijlocii.

În prezent, pragul pentru microîntreprinderi este stabilit la 500.000 de euro.

"Planul fiscal este trimis în mod oficial la Comisia Europeană. Pe dumneavoastră vă interesează pragul la microîntreprinderi. Noi am depus toate diligenţele necesare pentru a face dovada că nu mai e necesar ca România, în continuare, să reducă pragul la microîntreprinderi, fiindcă nu mai pot fi obţinuţi bani mulţi din această măsură pe care Comisia Europeană insistă să o punem în aplicare. Am trecut acolo că decizia aparţine coaliţiei de guvernare", a menţionat Marcel Boloş, la evenimentul "Topul Naţional al Firmelor Private din România", ediţia 32, organizat de Consiliul National al Înteprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR).


Totodată, el şi-a exprimat încrederea în "raţiunea şi pragmatismul coaliţiei de guvernare pentru a sprijini comoara economică a României".

"IMM-urile sunt pentru România comoara economică pe care o are şi, de aceea, trebuie să o protejăm. Dacă vom aduce o veste bună, atunci aceasta va fi, a deciziei pe care o va lua coaliţia de guvernare pentru ca pragul la microîntreprinderi să nu fie afectat. Am explicat Comisiei Europene că, pentru România, traiectoria de ajustare a deficitului bugetar nu este afectată de pragul la microîntreprinderi - şi să o lăsăm mai moale cu această poveste, că nu ţine, dar aceasta este din culisele negocierilor cu Comisia - şi au recunoscut aşa, tacit, ca avem dreptate. De aceea, eu sunt convins că finalul va fi unul bun pentru dumneavoastră. Cum spuneam, sunteţi comoara economică a României şi trebuie să fim alături de dumneavoastră pentru a vă sprijini în toate demersurile şi în ceea ce înseamnă mai ales predictibilitatea sistemului fiscal", a adăugat ministrul.

El a subliniat că, un alt lucru important, este cel legat de investiţii.

"Anii 2025, 2026, 2027 sunt ani cruciali pentru dezvoltarea României, iar aceste investiţii sunt la nivelul a 7,9% din PIB, care înseamnă 150 de miliarde de lei, înseamnă 30 de miliarde de euro. Asta vă afectează în mod direct, fie în calitate de furnizor de materie primă, fie în activităţile specifice pe care să le aveţi, dar înseamnă un lucru extraordinar pentru ţara noastră, înseamnă că proiectele mari de infrastructură au o şansă extraordinar de bună să fie duse la bun sfârşit. Este şansa pe care nu ne-ar fi iertat-o, dacă am fi compromis-o, generaţii întregi, pentru ca această dezvoltare şi modernizare cu adevărat a infrastructurii să poată avea loc. De aceea, prin planul fiscal, pe lângă investiţii, un alt lucru extraordinar de important este cel legat de impactul bugetar pentru traiectoria de ajustare şi pentru eventualele măsuri fiscale care vin, cea mai mare parte din îmbunătăţirea colectării", a mai spus Marcel Boloş.

Ministrul Finanţelor i-a felicitat reprezentanţii întreprinderilor mici şi mijlocii pentru activitatea din 2023 şi le-a mulţumit că au fost alături de Guvernul României şi de Ministerul Finanţelor.

"Felicitări pentru activitatea din anul 2023 - şi sperăm, cu aceleaşi rezultate şi mai bune şi cu foarte multă dinamică economică, să aveţi mult succes şi în acest an, un an în care vreau să vă mulţumesc că aţi fost alături de Guvernul României şi de Ministerul Finanţelor pentru că au fost prea multe e-uri, fie că am avut e-Factura, fie că am avut e-Transport. Am mai avut şi e-TVA-ul pe deasupra. Dar să ştiţi că toate acestea le-am făcut cu bună credinţă, în speranţa că vom aduce mai mulţi bani la buget, dar odată cu aceasta v-am şi creat anumite greutăţi, poate şi disfuncţionalităţi în activităţile dumneavoastră. De aceea, profit de ocazie să vă mulţumesc şi să vă cer scuze pentru ce a însemnat dificultăţile pe care le-am creat, dar şi pentru eforturile pe care le-aţi depus pentru că, împreună, reuşim să modernizăm sistemul fiscal şi împreună reuşim un mare lucru, pentru ca în piaţă să rămână competitorii corecţi şi cei care sunt buni platnici ai impozitelor şi taxelor. Prin această fiscalitate creăm un viitor mai bun pentru România", a adăugat Marcel Boloş.

În cadrul evenimentului, pe baza informaţiilor furnizate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în funcţie de profitul brut, cifra de afaceri, productivitate şi performanţă globală în afaceri, au fost acordate mai multe categorii de premii pentru antreprenori: Naţionale generale (micro, mici, mijlocii, mari şi pentru nou înfiinţate), Regionale generale şi judeţene (micro, mici, mijlocii, mari şi pentru nou înfiinţate), Naţionale, pe domenii de activitate - cod CAEN (micro, mici, mijlocii, mari şi pentru nou înfiinţate).
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 713 / 9704
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP, alături de Grupul PetStar, în finanțarea de 50 mil. € obținută de la UniCredit Bank. PCF Investment Banking a acționat în calitate de aranjor exclusiv
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile în lei în valoare de 1,5 miliarde de lei. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
Women Lawyers | Din vorbă în vorbă cu Andreea Mihalache, Partener în cadrul firmei Popescu & Asociații, profesionist reputat, cu aproape 30 de ani de experiență ca avocat litigant la cel mai înalt nivel: ”Dincolo de oportunitatea de a lucra la dosare complexe, am și sprijinul unei echipe unite, ceea ce face ca fiecare provocare să fie o oportunitate de învățare și evoluție profesională”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Kinstellar asistă Special Flanges pe toate aspectele, tranzacționale și de taxe, în achiziția producătorului industrial român Vilmar SA, cu o echipă pluridisciplinară coordonată de Zsuzsa Csiki (Partener, Co-Head of Corporate M&A) | Skadden, Simmons&Simmons și alte două firme de avocați din România au fost de o parte și de alta în această tranzacție
CMS, alături de Bitdefender la achiziția Mesh Security | Horea Popescu (Managing Partner CMS România) și Mircea Moraru (Senior Counsel), în echipa multidisciplinară coordonată de la Londra, care a oferit consultanță cumpărătorului în toate aspectele tranzacției supusă acum aprobărilor din partea autorităților de reglementare
“Schimbare” este cuvântul de ordine pe piața muncii, spun avocații de Employment de la Mușat & Asociații, fenomenul fiind potențat de avansul tehnologic rapid, evoluția așteptărilor angajaților și necesitatea adaptării la noile realități economice și sociale | Echipa gestionează un număr mare de proiecte care implică restructurări ample ale companiilor multinaționale, creşterea numărului de litigii fiind evidențiată în analiza tendințelor observate. De vorbă cu membrii echipei despre mandatele strategice încredințate de companii lideri în industrii variate și provocările anului 2025
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...