Cîţu: Cel mai important program de susţinere a IMM-urilor din România din ultimii 30 de ani începe vineri
16 Aprilie 2020 AGERPRES
Acesta a precizat că schema de ajutor de stat este aprobată de Comisia Europeană.
Ministrul Finanţelor, Florin Cîţu, a anunţat că vineri va începe cel mai important program de susţinere a IMM-urilor din România, din ultimii 30 de ani, IMM Invest, un program simplu, la care vor participa peste 40.000 de IMM-uri.
"Primele solicitări pot să se facă pe 17 aprilie, vineri. Deci, începând de vineri este funcţional tot sistemul", a afirmat miercuri Florin Cîţu.
Acesta a precizat că schema de ajutor de stat este aprobată de Comisia Europeană.
"Acele 3,1 miliarde de euro despre care a vorbit Comisia Europeană sunt de fapt banii pe care noi îi dăm. Comisia Europeană a aprobat doar schema noastră. Este vorba despre cele 15 miliarde de lei, echivalentul a 3,1 miliarde de euro. În acest moment, băncile au cerut solicitare de plafoane mai mari de 15 miliarde de lei, deci interesul este mult mai mare de ceea ce am prevăzut noi. Suntem flexibili, în momentul în care se ajunge la acest plafon, vedem cum suplimentăm", a mai spus Florin Cîţu.
"Primele solicitări pot să se facă pe 17 aprilie, vineri. Deci, începând de vineri este funcţional tot sistemul", a afirmat miercuri Florin Cîţu.
Acesta a precizat că schema de ajutor de stat este aprobată de Comisia Europeană.
"Acele 3,1 miliarde de euro despre care a vorbit Comisia Europeană sunt de fapt banii pe care noi îi dăm. Comisia Europeană a aprobat doar schema noastră. Este vorba despre cele 15 miliarde de lei, echivalentul a 3,1 miliarde de euro. În acest moment, băncile au cerut solicitare de plafoane mai mari de 15 miliarde de lei, deci interesul este mult mai mare de ceea ce am prevăzut noi. Suntem flexibili, în momentul în care se ajunge la acest plafon, vedem cum suplimentăm", a mai spus Florin Cîţu.
Premierul Ludovic Orban a adăugat că vor putea fi disponibilizate 750 milioane de euro, sprijin pentru IMM.
"Mi-a dat o veste bună ministrul Boloş, în negocierile cu Comisia Europeană, vom putea disponibiliza 750 milioane de euro, sprijin pentru IMM. Aici trebuie să pregătim foarte bine instrumentele ca să fie complementar măsurilor pe care deja le-am adoptat pentru capital de lucru şi capitalul de investiţii, să găsim cele mai bine instrumente de susţinere a IMM-urilor", a spus Ludovic Orban.
De asemenea, premierul a menţionat măsura de suspendare a plăţii ratelor.
"Vă solicit, domnul ministru, să aveţi un dialog permanent cu băncile, să avem o monitorizare împreună cu Banca Naţională a României, cu care va trebui să fim extrem de apropiaţi în colaborare, astfel încât să ne asigurăm că toate băncile aplică prevederile legii", a mai spus Ludovic Orban.
În acest sens, Florin Cîţu a precizat că Ministerul Finanţelor a pus la dispoziţia cetăţenilor un portal unde pot scrie dacă întâmpină dificultăţi în demersul lor de a avea aceste rate amânate.
"Am primit de la sistemul financiar bancar observaţii la aceste proceduri, pe unele dintre ele le-am luat în considerare. Suntem în dialog cu ei pentru a clarifica, în fiecare zi, chiar şi astăzi am avut un schimb de scrisori pe această temă. Din ceea ce am primit eu până acum, răspunsul este pozitiv. Sunt persoane care au avut ratele amânate şi printr-un sms. Este o extremă pozitivă", a precizat ministrul Finanţelor.
În ceea ce priveşte măsura de a rambursa TVA pe perioada stării de urgenţă, ministrul Finanţelor a spus că joi ar putea anunţa că a ajuns cu rambursarea TVA "la zero zile". "Am început rambursarea TVA şi mâine (joi, n.r.) cred că vom anunţa că am ajuns cu rambursarea TVA la zero zile. Este ceva ce nu s-a mai întâmplat în istoria recentă", a adăugat Cîţu.
Totodată, premierul Ludovic Orban a subliniat că în perioada stării de urgenţă este nevoie de asigurarea capitalului de lucru pentru companii. "Este important să facem plăţile cu regularitate, astfel încât companiile să aibă în planul de afaceri garanţia că obţin banii cuveniţi prin rambursările de TVA", a adăugat Ludovic Orban.
Acesta a subliniat că Italia a aplicat sistemul de înregistrare electronică a facturilor şi a înregistrat o creştere spectaculoasă a încasărilor din TVA. "Noi avem o resursă importantă, pentru că la nivelul UE avem cea mai mică rată de colectare a TVA", a mai spus premierul.
Florin Cîţu a adăugat că, în paralel, continuă informatizarea ANAF. "Suntem în teste cu softul pentru a lega casa de marcat de ANAF. Până la 1 octombrie sperăm să avem şi sistemul electronic de facturare în România pus la punct. (...) Ceea ce vom folosi în România este inspirat din sistemul italian şi chiar cel cu case de marcat. Lucrătorii ANAF vor putea comunica prin SMS cu casele de marcat. La TVA sper să ajungem la zero zile", a mai spus ministrul Finanţelor.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 9572 / 10118 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Biroul Kinstellar din București a fost alături de Repono AB în achiziția unui sistem de stocare pe bază de baterii în județul Argeș | Karim Nils Grueber (CEO Repono): ”Echipa Kinstellar a fost un partener excepțional pe parcursul acestei tranzacții. Expertiza lor în sectorul energetic, abordarea pragmatică și capacitatea de a răspunde rapid și eficient au fost esențiale pentru a ne ghida prin reglementările complexe ale României”
Bondoc și Asociații, consultanții vânzătorilor in tranzacția prin care Mplus, verticala de BPTO a grupului croat Bosqar, a preluat Valoris Center. Echipa, coordonată de Monica Iancu (partener) și și Gabriela Pop (managing counsel)
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Legal500 a desemnat Clifford Chance Badea drept Casa de Avocatură a Anului în România în 2025 | Daniel Badea, Managing Partner: Premiile primite încununează aproape 20 de ani de excelență profesională, de-a lungul cărora ne-am consolidat poziția de lider pe piața de avocatură din România și din regiune, câștigând în paralel aprecierea întregii rețele globale Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei investiții de capital grupului Dental Elite Clinics. Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) au coordonat echipa
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





