Cîţu: Cel mai important program de susţinere a IMM-urilor din România din ultimii 30 de ani începe vineri
16 Aprilie 2020
AGERPRESAcesta a precizat că schema de ajutor de stat este aprobată de Comisia Europeană.
Ministrul Finanţelor, Florin Cîţu, a anunţat că vineri va începe cel mai important program de susţinere a IMM-urilor din România, din ultimii 30 de ani, IMM Invest, un program simplu, la care vor participa peste 40.000 de IMM-uri.
"Primele solicitări pot să se facă pe 17 aprilie, vineri. Deci, începând de vineri este funcţional tot sistemul", a afirmat miercuri Florin Cîţu.
Acesta a precizat că schema de ajutor de stat este aprobată de Comisia Europeană.
"Acele 3,1 miliarde de euro despre care a vorbit Comisia Europeană sunt de fapt banii pe care noi îi dăm. Comisia Europeană a aprobat doar schema noastră. Este vorba despre cele 15 miliarde de lei, echivalentul a 3,1 miliarde de euro. În acest moment, băncile au cerut solicitare de plafoane mai mari de 15 miliarde de lei, deci interesul este mult mai mare de ceea ce am prevăzut noi. Suntem flexibili, în momentul în care se ajunge la acest plafon, vedem cum suplimentăm", a mai spus Florin Cîţu.
"Primele solicitări pot să se facă pe 17 aprilie, vineri. Deci, începând de vineri este funcţional tot sistemul", a afirmat miercuri Florin Cîţu.
Acesta a precizat că schema de ajutor de stat este aprobată de Comisia Europeană.
"Acele 3,1 miliarde de euro despre care a vorbit Comisia Europeană sunt de fapt banii pe care noi îi dăm. Comisia Europeană a aprobat doar schema noastră. Este vorba despre cele 15 miliarde de lei, echivalentul a 3,1 miliarde de euro. În acest moment, băncile au cerut solicitare de plafoane mai mari de 15 miliarde de lei, deci interesul este mult mai mare de ceea ce am prevăzut noi. Suntem flexibili, în momentul în care se ajunge la acest plafon, vedem cum suplimentăm", a mai spus Florin Cîţu.
Premierul Ludovic Orban a adăugat că vor putea fi disponibilizate 750 milioane de euro, sprijin pentru IMM.
"Mi-a dat o veste bună ministrul Boloş, în negocierile cu Comisia Europeană, vom putea disponibiliza 750 milioane de euro, sprijin pentru IMM. Aici trebuie să pregătim foarte bine instrumentele ca să fie complementar măsurilor pe care deja le-am adoptat pentru capital de lucru şi capitalul de investiţii, să găsim cele mai bine instrumente de susţinere a IMM-urilor", a spus Ludovic Orban.
De asemenea, premierul a menţionat măsura de suspendare a plăţii ratelor.
"Vă solicit, domnul ministru, să aveţi un dialog permanent cu băncile, să avem o monitorizare împreună cu Banca Naţională a României, cu care va trebui să fim extrem de apropiaţi în colaborare, astfel încât să ne asigurăm că toate băncile aplică prevederile legii", a mai spus Ludovic Orban.
În acest sens, Florin Cîţu a precizat că Ministerul Finanţelor a pus la dispoziţia cetăţenilor un portal unde pot scrie dacă întâmpină dificultăţi în demersul lor de a avea aceste rate amânate.
"Am primit de la sistemul financiar bancar observaţii la aceste proceduri, pe unele dintre ele le-am luat în considerare. Suntem în dialog cu ei pentru a clarifica, în fiecare zi, chiar şi astăzi am avut un schimb de scrisori pe această temă. Din ceea ce am primit eu până acum, răspunsul este pozitiv. Sunt persoane care au avut ratele amânate şi printr-un sms. Este o extremă pozitivă", a precizat ministrul Finanţelor.
În ceea ce priveşte măsura de a rambursa TVA pe perioada stării de urgenţă, ministrul Finanţelor a spus că joi ar putea anunţa că a ajuns cu rambursarea TVA "la zero zile". "Am început rambursarea TVA şi mâine (joi, n.r.) cred că vom anunţa că am ajuns cu rambursarea TVA la zero zile. Este ceva ce nu s-a mai întâmplat în istoria recentă", a adăugat Cîţu.
Totodată, premierul Ludovic Orban a subliniat că în perioada stării de urgenţă este nevoie de asigurarea capitalului de lucru pentru companii. "Este important să facem plăţile cu regularitate, astfel încât companiile să aibă în planul de afaceri garanţia că obţin banii cuveniţi prin rambursările de TVA", a adăugat Ludovic Orban.
Acesta a subliniat că Italia a aplicat sistemul de înregistrare electronică a facturilor şi a înregistrat o creştere spectaculoasă a încasărilor din TVA. "Noi avem o resursă importantă, pentru că la nivelul UE avem cea mai mică rată de colectare a TVA", a mai spus premierul.
Florin Cîţu a adăugat că, în paralel, continuă informatizarea ANAF. "Suntem în teste cu softul pentru a lega casa de marcat de ANAF. Până la 1 octombrie sperăm să avem şi sistemul electronic de facturare în România pus la punct. (...) Ceea ce vom folosi în România este inspirat din sistemul italian şi chiar cel cu case de marcat. Lucrătorii ANAF vor putea comunica prin SMS cu casele de marcat. La TVA sper să ajungem la zero zile", a mai spus ministrul Finanţelor.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 8546 / 9092 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...