Cîţu: Cel mai important program de susţinere a IMM-urilor din România din ultimii 30 de ani începe vineri
16 Aprilie 2020 AGERPRES
Acesta a precizat că schema de ajutor de stat este aprobată de Comisia Europeană.
Ministrul Finanţelor, Florin Cîţu, a anunţat că vineri va începe cel mai important program de susţinere a IMM-urilor din România, din ultimii 30 de ani, IMM Invest, un program simplu, la care vor participa peste 40.000 de IMM-uri.
"Primele solicitări pot să se facă pe 17 aprilie, vineri. Deci, începând de vineri este funcţional tot sistemul", a afirmat miercuri Florin Cîţu.
Acesta a precizat că schema de ajutor de stat este aprobată de Comisia Europeană.
"Acele 3,1 miliarde de euro despre care a vorbit Comisia Europeană sunt de fapt banii pe care noi îi dăm. Comisia Europeană a aprobat doar schema noastră. Este vorba despre cele 15 miliarde de lei, echivalentul a 3,1 miliarde de euro. În acest moment, băncile au cerut solicitare de plafoane mai mari de 15 miliarde de lei, deci interesul este mult mai mare de ceea ce am prevăzut noi. Suntem flexibili, în momentul în care se ajunge la acest plafon, vedem cum suplimentăm", a mai spus Florin Cîţu.
"Primele solicitări pot să se facă pe 17 aprilie, vineri. Deci, începând de vineri este funcţional tot sistemul", a afirmat miercuri Florin Cîţu.
Acesta a precizat că schema de ajutor de stat este aprobată de Comisia Europeană.
"Acele 3,1 miliarde de euro despre care a vorbit Comisia Europeană sunt de fapt banii pe care noi îi dăm. Comisia Europeană a aprobat doar schema noastră. Este vorba despre cele 15 miliarde de lei, echivalentul a 3,1 miliarde de euro. În acest moment, băncile au cerut solicitare de plafoane mai mari de 15 miliarde de lei, deci interesul este mult mai mare de ceea ce am prevăzut noi. Suntem flexibili, în momentul în care se ajunge la acest plafon, vedem cum suplimentăm", a mai spus Florin Cîţu.
Premierul Ludovic Orban a adăugat că vor putea fi disponibilizate 750 milioane de euro, sprijin pentru IMM.
"Mi-a dat o veste bună ministrul Boloş, în negocierile cu Comisia Europeană, vom putea disponibiliza 750 milioane de euro, sprijin pentru IMM. Aici trebuie să pregătim foarte bine instrumentele ca să fie complementar măsurilor pe care deja le-am adoptat pentru capital de lucru şi capitalul de investiţii, să găsim cele mai bine instrumente de susţinere a IMM-urilor", a spus Ludovic Orban.
De asemenea, premierul a menţionat măsura de suspendare a plăţii ratelor.
"Vă solicit, domnul ministru, să aveţi un dialog permanent cu băncile, să avem o monitorizare împreună cu Banca Naţională a României, cu care va trebui să fim extrem de apropiaţi în colaborare, astfel încât să ne asigurăm că toate băncile aplică prevederile legii", a mai spus Ludovic Orban.
În acest sens, Florin Cîţu a precizat că Ministerul Finanţelor a pus la dispoziţia cetăţenilor un portal unde pot scrie dacă întâmpină dificultăţi în demersul lor de a avea aceste rate amânate.
"Am primit de la sistemul financiar bancar observaţii la aceste proceduri, pe unele dintre ele le-am luat în considerare. Suntem în dialog cu ei pentru a clarifica, în fiecare zi, chiar şi astăzi am avut un schimb de scrisori pe această temă. Din ceea ce am primit eu până acum, răspunsul este pozitiv. Sunt persoane care au avut ratele amânate şi printr-un sms. Este o extremă pozitivă", a precizat ministrul Finanţelor.
În ceea ce priveşte măsura de a rambursa TVA pe perioada stării de urgenţă, ministrul Finanţelor a spus că joi ar putea anunţa că a ajuns cu rambursarea TVA "la zero zile". "Am început rambursarea TVA şi mâine (joi, n.r.) cred că vom anunţa că am ajuns cu rambursarea TVA la zero zile. Este ceva ce nu s-a mai întâmplat în istoria recentă", a adăugat Cîţu.
Totodată, premierul Ludovic Orban a subliniat că în perioada stării de urgenţă este nevoie de asigurarea capitalului de lucru pentru companii. "Este important să facem plăţile cu regularitate, astfel încât companiile să aibă în planul de afaceri garanţia că obţin banii cuveniţi prin rambursările de TVA", a adăugat Ludovic Orban.
Acesta a subliniat că Italia a aplicat sistemul de înregistrare electronică a facturilor şi a înregistrat o creştere spectaculoasă a încasărilor din TVA. "Noi avem o resursă importantă, pentru că la nivelul UE avem cea mai mică rată de colectare a TVA", a mai spus premierul.
Florin Cîţu a adăugat că, în paralel, continuă informatizarea ANAF. "Suntem în teste cu softul pentru a lega casa de marcat de ANAF. Până la 1 octombrie sperăm să avem şi sistemul electronic de facturare în România pus la punct. (...) Ceea ce vom folosi în România este inspirat din sistemul italian şi chiar cel cu case de marcat. Lucrătorii ANAF vor putea comunica prin SMS cu casele de marcat. La TVA sper să ajungem la zero zile", a mai spus ministrul Finanţelor.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 9751 / 10297 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





