Daraban (CCIR): Trebuie să identificăm modul în care camerele de comerţ se pot implica în sprijinirea mediului de afaceri
22 Noiembrie 2021
AgerpresPreşedintele CCIR a participat, luni, la reuniunea Consiliului General al Federaţiei Mondiale a Camerelor de Comerţ (WCF), organizat în Emiratele Arabe Unite de către Camera de Comerţ şi Industrie Dubai, potrivit unui comunicat remis AGERPRES.
Promovarea şi protejarea conceptului de cameră de comerţ trebuie continuată, ca entitate intermediară esenţială între guverne şi mediul de afaceri şi între mediul de afaceri şi publicul general, a afirmat Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României (CCIR).
Preşedintele CCIR a participat, luni, la reuniunea Consiliului General al Federaţiei Mondiale a Camerelor de Comerţ (WCF), organizat în Emiratele Arabe Unite de către Camera de Comerţ şi Industrie Dubai, potrivit unui comunicat remis AGERPRES.
"Având în vedere contextul mondial în care ne aflăm, participarea Camerei de Comerţ şi Industrie a României la acest Consiliu este mai importantă ca niciodată, mai ales că este primul congres organizat în era Covid. Astfel, dezbaterile vor fi concentrate pe probleme legate de sustenabilitate, logistică, tehnologie şi antreprenoriat, dar şi pe creşterea economică post-pandemie. Trebuie să identificăm modul în care camerele de comerţ se pot implica în sprijinirea mediului de afaceri pentru a revitaliza comerţul şi a accelera procesul de dezvoltare durabilă care să contribuie, în cele din urmă, la redresarea şi creşterea economică post-pandemică. De asemenea, trebuie să continuăm promovarea şi protejarea conceptului de cameră de comerţ, ca entitate intermediară esenţială între guverne şi mediul de afaceri şi între mediul de afaceri şi publicul general şi să încurajăm cooperarea cât mai activă dintre toate camerele de comerţ care fac parte din reţeaua mondială a WCF", a declarat Mihai Daraban.
Delegaţia CCIR a fost întâmpinată de vicepreşedintele Camerei Internaţionale de Comerţ (ICC), Yassin S. Al-Suroor, Daraban urmând a avea o serie de întrevederi şi discuţii cu reprezentanţii camerelor de comerţ din întreaga lume, precum şi cu Hamad Buamim, preşedinte al Federaţiei Mondiale a Camerelor de Comerţ şi preşedinte al CCI Dubai.
Preşedintele CCIR, Mihai Daraban, a fost ales în funcţia de membru în Consiliul General al Federaţiei Mondiale a Camerelor de Comerţ (WCF), din cadrul Camerei de Comerţ Internaţionale (ICC), în urma votului exercitat de reprezentanţii a peste 100 de state, pentru mandatul 2020-2022.
Federaţia Mondială a Camerelor de Comerţ (WCF) este un organism non-politic şi neguvernamental al Camerei Internaţionale de Comerţ (ICC). Înfiinţată iniţial în 1951, ca Biroul Internaţional al Camerelor de Comerţ, WCF are ca obiectiv unificarea şi susţinerea reţelei globale de camere de comerţ.
Camera Internaţională de Comerţ (ICC) este cea mai mare organizaţie de afaceri din lume, reprezentând peste 45 de milioane de companii din peste 100 de ţări. Interesele mediului de afaceri sunt reprezentate şi susţinute la nivelul celor mai înalte foruri interguvernamentale, cum ar fi Organizaţia Mondială a Comerţului, Naţiunile Unite sau G20. Astfel, ICC promovează comerţul internaţional, un management responsabil al afacerii precum şi o abordare globală a reglementărilor de business, printr-un mix de activităţi de promovare şi de stabilire a standardelor. Printre membrii ICC se regăsesc unele dintre cele mai mari companii din lume, IMM-uri, asociaţii de afaceri şi camere de comerţ locale.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 4898 / 9090 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...