![ZRP](/banners/zrvp_bigad03.gif)
Drulă: Introducerea taxării pe kilometru pentru transportul rutier greu, spre sfârşitul anului 2023
08 Iunie 2021
AgerpresMinistrul Transporturilor a explicat că acest nou sistem de taxare nu se va aplica maşinilor personale de mici dimensiuni.
Transportul rutier greu va fi taxat în funcţie de kilometri parcurşi, începând probabil de la finalul anului 2023, ca parte a condiţiilor de reformă pentru aprobarea Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, a declarat, luni, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, la Digi 24.
"E vorba de ceva destul de firesc în toată Europa: în ceea ce priveşte traficul greu, maşinile de peste 7,5 tone: camioane, tiruri, autocare şi aşa mai departe, în aproape toată Europa, dacă nu mă înşel în 23 din 27 de state membre, se taxează folosirea reţelelor de drumuri naţionale, de autostrăzi, nu pe timp, ca în România, unde cumpărăm o vignetă care e valabilă o zi, o săptămână, o lună, un an, ci pe distanţa parcursă. Chiar şi ţările de lângă noi - Bulgaria, Ungaria, Austria, folosesc deja acest sistem. E vorba ca şi noi să facem această trecere, pentru traficul greu", a afirmat Cătălin Drulă.
Ministrul Transporturilor a explicat că acest nou sistem de taxare nu se va aplica maşinilor personale de mici dimensiuni.
"Pentru maşini mici rămâne acea vignetă, valabilă pe timp, sistemul de acum. Aşa e şi în Austria, pentru maşini mici se plăteşte vigneta austriacă, traficul greu plăteşte la distanţă parcursă. Sunt diverse metode şi sisteme. Unele implică un sistem montat la bordul camionului, altele sunt bazate pe camere care recunosc numerele de înmatriculare, fiecare ţară foloseşte un sistem diferit. E vorba de a ne alinia acestei tendinţe de taxare europeană, ceea ce permite o taxare mai corectă şi a utilizării, şi a poluării cauzate, permite să avem o competiţie mai echilibrată între traficul feroviar şi cel rutier", a menţionat oficialul MTI.
Ministrul Transporturilor a susţinut că vor avea loc consultări ample cu companiile de transport, inclusiv în legătură cu nivelul noi taxe.
"(Transportatorii, n.r.) să se aştepte în primul rând că lucrurile astea nu se vor întâmpla peste noapte. Colegii de la Ministerul Fondurilor Europene au datele exacte, dar cred că este vorba de anul 2023, spre sfârşit, pentru introducerea acestui sistem. Vom avea o consultare cu industria. Din ce am tatonat personal, nu există o opoziţie, ba chiar unora le convine: când camionagii au vinieta cumpărată pe timp, sunt tentaţi să folosească cât mai mult acest timp, pentru că îl plăteşti oricum, iar pentru mulţi e mai avantajos acest sistem al taxării la distanţă. Vom avea consultări ample, inclusiv referitor la nivelul acestei taxe, dar aici a fost şi una din condiţii, PNRR-urile statelor membre sunt condiţionate de reforme, deci este un plan de recuperare după pandemie condiţionat de reforme, ori una dintre reforme a fost să taxăm mai corect pe cei care poluează, să avem un raport mai corect între feroviar, care e un mod de transport mai puţin poluant, şi rutier, şi până la urmă e o obligaţie pe care o avem ca stat membru - să introducem acest sistem de taxare", a adăugat Cătălin Drulă.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 6254 / 9208 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
![](/banners/musatad01.gif)
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Wolf Theiss a asistat fondatorii Embryos Fertility Clinic cu privire la vânzarea pachetului majoritar de părţi sociale către Integral Capital Group, alături de care a stat RTPR | Ce avocați au fost în cele două echipe
Practica de protecție a datelor este o componentă strategică a firmei Wolf Theiss, existând o cerere crescătoare în acest domeniu. Viitorul acestei arii este unul promițător, având în vedere majorarea volumului de date prelucrate și evoluțiile tehnologice rapide, spun avocații | Flavius Florea - Counsel: „Un aspect cheie este legat de avansul tehnologic, cum ar fi utilizarea tot mai frecventă a inteligenței artificiale și provocările aferente respectării principiilor GDPR”
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Cei mai buni avocaţi în domeniul mărcilor, remarcați de WTR 1000, ediția 2025 | Baciu Partners, Răzvan Dincă & Asociaţii și Ratza & Ratza sunt lideri pe segmentele analizate, o bună expunere pentru TZA, Mușat, Schoenherr, ZRVP și NNDKP. Cum arată elita profesioniștilor din domeniu și ce spun clienții despre aceștia
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
Filip & Company asistă eMAG şi HeyBlu în achiziția a 100% din acțiunile Orange Money IFN SA. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...