ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Mihai Busuioc: Curtea de Conturi a României va veni în consultare cu un proiect nou de lege, suplu şi modern

27 Septembrie 2023   |   Agerpres

Conform reprezentanţilor instituţiei, Proiectul CCR-SAI pentru cetăţean este un proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020, ce a avut ca obiectiv modernizarea Curţii de Conturi a României.

 
 
Curtea de Conturi a României va veni în consultare cu un proiect nou de lege, suplu şi modern, a afirmat miercuri preşedintele Curţii de Conturi a României, Mihai Busuioc, menţionând că acesta este rezultatul Proiectului CCR-SAI pentru cetăţean, care a avut ca obiectiv modernizarea instituţiei.

"Proiectul CCR-SAI pentru cetăţean ne-a oferit ocazia să ne analizăm trecutul, să ne schimbăm prezentul, dar să ne gândim şi la viitor, la următorii paşi. Astfel, unul dintre cele mai importante documente manifest realizate, care oferă sustenabilitate schimbărilor produse, este strategia de dezvoltare instituţională pentru următorii 5 ani. Ea reprezintă viziunea plenului Curţii de Conturi a României despre cum trebuie să se dezvolte instituţia supremă de audit a României pentru a rămâne relevantă într-o societate în permanentă schimbare şi pentru a produce valoare adăugată în viaţa cetăţeanului. Unele seminţe pentru aceste deziderate le-am sădit chiar noi, pentru altele avem nevoie de sprijinul dumneavoastră: Parlament, Guvern, mediul academic, mass-media, societate civilă. Împreună construim încredere şi progres. Fundamentul acestei afirmaţii se regăseşte printre produsele proiectului CCR-SAI pentru cetăţean, respectiv un proiect nou de lege, suplu şi modern, cu care vom veni în consultare. Contăm pe sprijinul dumneavoastră pentru adoptare", a menţionat Mihai Busuioc, la conferinţa de închidere a Proiectului CCR-SAI pentru cetăţean.


Conform reprezentanţilor instituţiei, Proiectul CCR-SAI pentru cetăţean este un proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020, ce a avut ca obiectiv modernizarea Curţii de Conturi a României.

"Atunci când am preluat mandatul de Preşedinte, aveam, ca mulţi dintre dumneavoastră, o imagine mai mult sau mai puţin reală despre instituţia supremă de audit din România. Şi pentru că nu am vrut ca la baza măsurilor pe care mi le-am propus să stea o percepţie subiectivă, a mea sau a colegilor din Plen, am apelat, cu ajutorul partenerilor noştri de la Banca Mondială, la experţi străini, care să ne analizeze într-o manieră profesionistă şi să ne comunice un status quo obiectiv", a menţionat Mihai Busuioc.

Potrivit acestuia, acest deziderat s-a concretizat într-o analiză funcţională realizată de Instituţia Supremă de Audit a SUA (GAO) şi într-o analiză Peer-review (Inter-pares) condusă de SAI Polonia, într-o echipă din care au mai făcut parte SAI Austria şi SAI Ţările de Jos.

"După aceste două procese, am putut avea imaginea clară a Curţii de Conturi a României în raport cu lumea auditului modern şi măsurile pe care trebuie să le luăm pentru a ajunge acolo. Aceste două rapoarte sunt publice. Le puteţi găsi pe site-ul nostru. Nevoia de modernizare a venit la pachet cu nevoia de a sprijini, prin audit, dezvoltarea României prin instituţii mai performante în gestionarea fondurilor publice", a adăugat preşedintele Curţii de Conturi a României.

El a menţionat că pasul următor recomandărilor din cele două analize amintite a fost, în mod firesc, schimbarea metodologiilor de audit şi a modului de interacţiune cu entităţile auditate.

"Astfel, colegii noştri din CCR au colaborat cu experţii străini ai Băncii Mondiale şi au elaborat manuale noi pe cele trei tipuri de audit pentru a aborda probleme sistemice cu care se confruntă administraţia publică şi pentru a oferi un feed-back real despre ce înseamnă conceptul de value for money. Iar acest lucru se va reflecta în rapoartele de audit, care vor avea o formă standardizată, elaborate într-un limbaj accesibil publicului larg şi, poate cea mai importantă realizare, publicate pe site-ul Curţii de Conturi", a precizat Mihai Busuioc.

El a subliniat că, în sprijinul acestora, un alt produs al proiectului a fost un nou regulament al activităţii specifice în care a fost schimbată paradigma comunicării cu entităţile, încercând să fie deschişi, profesionişti şi focusaţi pe problemele sistemice.

"Vrem să fim partenerii dumneavoastră într-un dialog constructiv ce vizează dezvoltarea României, iar noul nostru regulament încearcă să se constituie în platforma acestui deziderat. Nu este de ajuns să te schimbi doar profesional. Pentru a produce schimbare este nevoie de propriul exemplu. De aceea, în cadrul aceluiaşi proiect am demarat un proces de diagnoză şi intervenţie la nivelul culturii organizaţionale, care să susţină reformele structurale din Curte. Am încercat să avem o abordare holistică, de tip 360 grade, pe toate palierele. Numai abordând integrat procesul de reformă, structural şi cultural, metodologic şi uman, putem produce un impact real în societate şi în viaţa cetăţeanului", a spus Mihai Busuioc.

Totodată, el a subliniat că Proiectul CCR-SAI pentru cetăţean i-a oferit posibilitatea de a descoperi calitatea resursei umane din Curtea de Conturi.

"Avem colegi foarte buni şi bine pregătiţi. Investiţia în ei prin cursurile pe care le-au urmat, atât în ceea ce priveşte noua metodologie, cât şi pentru dobândirea de soft skills, respectiv cursuri de comunicare, management, dezvoltare personală, a reprezentat cea mai bună alegere din cadrul proiectului. Sunt mândru de toţi cei care s-au implicat în procesul de modernizare şi le promit că energia investită de ei nu va rămâne nerăsplătită. Vrem să aducem lângă noi şi specialişti din alte domenii (IT, comunicare, drept, ingineriei, ştiinţe politice) şi chiar să înfiinţăm un consiliu consultativ format din reprezentanţi ai mediului academic, ai societăţii civile şi mediul de business, care să sprijine eforturile strategice ale CCR pentru următorii 5 ani. Aceşti patru ani au reprezentat o perioadă de efort, de termene limită, de provocări instituţionale şi de context (COVID), dar au fost şi multe momente frumoase în care am cunoscut oameni dăruiţi, am împărtăşit experienţe şi ne-am descoperit pe noi înşine, echipa Curţii de Conturi a României", a mai spus preşedintele Curţii de Conturi.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1343 / 9109
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Filip & Company a asistat grupul Qemetica în vânzarea activelor aferente producției de sodă calcinată și silicați de sodiu din România. Partenerii Alexandru Bîrsan și Eliza Baias au coordonat echipele
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...