Ministrul Economiei: Hidroelectrica poate livra direct către populaţie energie mult mai ieftină
16 Iulie 2020
AGERPRESEl a arătat că, deşi există o ofertă pentru consumatorii casnici pe site-ul companiei, reprezentanţii acesteia nu au făcut nimic să o promoveze în rândul populaţiei.
Hidroelectrica poate livra direct către populaţie energie la un preţ mult mai mic decât cel din prezent, ceea ce ar putea duce la scăderea tarifelor în toată piaţa, însă compania nu a avut până acum o strategie coerentă de marketing, a declarat, pentru AGERPRES, ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Virgil Popescu.
El a arătat că, deşi există o ofertă pentru consumatorii casnici pe site-ul companiei, reprezentanţii acesteia nu au făcut nimic să o promoveze în rândul populaţiei.
"Hidroelectrica şi-a pierdut licenţa de furnizor de ultimă instanţă (FUI). Nu poţi să fii FUI dacă nu ai 3.000 de clienţi şi ANRE le-a retras această licenţă în urmă cu câteva luni. Ce companie eşti tu, fără 3.000 de clienţi naţionali?", a spus Popescu.
El a arătat că, deşi există o ofertă pentru consumatorii casnici pe site-ul companiei, reprezentanţii acesteia nu au făcut nimic să o promoveze în rândul populaţiei.
"Hidroelectrica şi-a pierdut licenţa de furnizor de ultimă instanţă (FUI). Nu poţi să fii FUI dacă nu ai 3.000 de clienţi şi ANRE le-a retras această licenţă în urmă cu câteva luni. Ce companie eşti tu, fără 3.000 de clienţi naţionali?", a spus Popescu.
Furnizorul de ultimă instanţă este cel care preia un consumator casnic dacă furnizorul acestuia dă faliment sau nu mai poate livra energie.
"Oferta pe care o are Hidroelectrica, cu 255 de lei pe MWh, este o bătaie de joc. E doar pe site, nu o promovează, pentru cine este ea, pentru salariaţii lor? Ei nu se duc către oameni să încheie contracte. Să-şi facă un departament de vânzări cum trebuie! Au doar trei oameni la vânzări. Nu au capacitate de facturare? Să-şi ia un soft!", a susţinut oficialul guvernamental.
Potrivit acestuia, pentru Hidroelectrica, livrarea de energie către clienţii casnici ar putea fi un business foarte bun. În plus, preţul mic al Hidroelectrica ar putea duce la ieftinirea întregii pieţe.
"De exemplu, ei vând energia către furnizorii clienţilor casnici în prezent cu 140 de lei pe MWh, tarif impus de ANRE. Dar tariful de vânzare către casnic este 255 de lei, deci aproape dublu. Şi pot vinde liniştit cu 200 de lei/MWh, câştigă mai mult decât 140 de lei. Ar trebui să facă o campanie agresivă cu 200 de lei/MWh pe piaţă, câştigă şi ei mai mult decât dacă ar vinde cu 140 de lei unor intermediari şi fac şi presiune pe preţ în jos la toţi ceilalţi. Nu-i bănuiesc că nu-i duce mintea. Sunt comozi sau sunt mână în mână cu furnizorii, să ţină piaţa în sus. Dar aşa nu merge", a mai spus Popescu.
El a amintit că la 1 ianuarie 2021 piaţa de energie electrică se liberalizează total.
"Trebuie să ne pregătim până atunci, să nu ne trezim ca sunt doar două-trei companii care joacă pe piaţă, ca la gaze. La gaze am avut noroc de un context favorabil internaţional cu preţuri mici, dar la energie nu e acelaşi noroc", a adăugat ministrul.
În urmă cu două zile, Popescu a afirmat, la Digi 24, că va impune indicatori clari producătorilor de stat pentru a intra pe piaţa clienţilor casnici, iar cine "nu-i respectă, pleacă".
"Vom intra prin pârghiile pe care le avem, prin Adunarea Generală, prin Consiliul de Supraveghere şi vom face schimbări efectiv. Vom impune în primul rând schimbarea contractelor de mandat şi vom pune indicatori clari pentru intrarea pe piaţa de furnizare către clienţii casnici. Nu-i respectă, pleacă. Nu se poate să fii obişnuit de ani şi ani de zile, ca tu, mare producător, să nu intri pe piaţa de furnizare către clienţii casnici", a afirmat ministrul de resort.
Hidroelectrica este cel mai mare şi cel mai ieftin producător de energie din ţară. Compania este deţinută de statul român prin Ministerul Economiei (80% din acţiuni) şi de Fondul Proprietatea (20%).
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 8315 / 9195 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Cei mai buni avocaţi în domeniul mărcilor, remarcați de WTR 1000, ediția 2025 | Baciu Partners, Răzvan Dincă & Asociaţii și Ratza & Ratza sunt lideri pe segmentele analizate, o bună expunere pentru TZA, Mușat, Schoenherr, ZRVP și NNDKP. Cum arată elita profesioniștilor din domeniu și ce spun clienții despre aceștia
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
Filip & Company asistă eMAG şi HeyBlu în achiziția a 100% din acțiunile Orange Money IFN SA. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
RTPR, alături de Integral Capital Group la investiția în Embryos. Echipa de proiect, coordonată de Costin Tărăcilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate)
CMS asistă grupul M Core cu privire la achiziția portofoliului de centre comerciale (Strip Malls) din România de la MAS Plc. Roxana Frățilă (partener) și Mircea Moraru (senior counsel), au coordonat avocații care au acoperit aspectele tranzacționale, iar Ana Radnev (partner) și Alina Tihan (senior counsel) au condus echipa de drept bancar
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...