Ministrul Finanţelor: Iau în calcul prelungirea perioadei pentru depunerea solicitărilor de amânare a ratelor la bănci
06 Mai 2020
AGERPRESFlorin Cîţu precizează că, în cazul în care sunt întâmpinate probleme în relaţia cu banca, respectiv un refuz sau o tergiversare a deciziei de aprobare a amănării ratelor, persoanele trebuie să comunice aceste probleme prin intermediul linkului de pe site-ul Ministerului Finanţelor.
Autorităţile analizează varianta prelungirii perioadei de depunere a solicitării de amânare a ratelor la bănci, potrivit ministrului Finanţelor, Florin Cîţu.
"Iau în calcul în acest moment dacă este nevoie să prelungim perioada pentru depunerea cererilor de amânare a ratelor. O decizie va fi luată şi o voi comunica cât mai curând. Iau în calcul în acest moment acest lucru de prelungire a perioadei pentru depunerea solicitărilor de amânare a ratelor la bănci pentru persoane fizice şi juridice", a afirmat Cîţu într-un interviu pentru Radio România Actualităţi.
Florin Cîţu precizează că, în cazul în care sunt întâmpinate probleme în relaţia cu banca, respectiv un refuz sau o tergiversare a deciziei de aprobare a amănării ratelor, persoanele trebuie să comunice aceste probleme prin intermediul linkului de pe site-ul Ministerului Finanţelor.
"Iau în calcul în acest moment dacă este nevoie să prelungim perioada pentru depunerea cererilor de amânare a ratelor. O decizie va fi luată şi o voi comunica cât mai curând. Iau în calcul în acest moment acest lucru de prelungire a perioadei pentru depunerea solicitărilor de amânare a ratelor la bănci pentru persoane fizice şi juridice", a afirmat Cîţu într-un interviu pentru Radio România Actualităţi.
Florin Cîţu precizează că, în cazul în care sunt întâmpinate probleme în relaţia cu banca, respectiv un refuz sau o tergiversare a deciziei de aprobare a amănării ratelor, persoanele trebuie să comunice aceste probleme prin intermediul linkului de pe site-ul Ministerului Finanţelor.
"Trebuie să ne scrie. Pe MFP avem un link unde oamenii ne pot spune care sunt problemele. Noi vom redirecţiona imediat aceste observaţii sau plângeri către Banca Naţională care este reglementatorul sistemului financiar bancar şi către băncile respective cerându-le să respecte normele ministerului Finanţelor Publice", a răspuns şeful de la Finanţe întrebat ce se întâmplă dacă banca refuză sau tergiversează decizia de amânare a plăţii ratelor.
Florin Cîţu a anunţat marţi că băncile au primit circa 270.000 de cereri pentru amânarea plăţii ratelor la credite, majoritatea pentru credite de consum, o parte fiind în baza Ordonanţei de Urgenţă iar o parte în cadrul programelor derulate de bănci.
"Sunt 270.000 de cereri către bănci. Acestea includ cereri şi pentru programe pe care le au incluse băncile dar nu sunt legate de ordonanţa noastră. Din cele 270.000, 170.000 de cereri au fost acceptate, care includ atât cererile care vin pe baza ordonanţei, cât şi cererile care vin în afara ordonanţei. Pot să vă spun că majoritatea cererilor sunt pentru credite de consum, dar sunt şi cereri de la companii şi cereri de la persoane fizice cu credite ipotecare. Şi acel program merge foarte bine. Ne-am uitat şi la numărul sesizărilor. Nu este mare. Procentul de revocări este de 0,1% din cereri, deci foarte mic. Toate aceste sesizări le preluăm şi le îndreptăm către Banca Naţională şi către Asociaţia Română a Băncilor pentru a fi rezolvate, pentru a vedea dacă acolo a fost un abuz, dacă normele nu au fost aplicate cum trebuie sau cum putem să rezolvăm problema", a menţionat Florin Cîţu, într-o conferinţă de presă.
Guvernul a aprobat, luna trecută, normele de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 37/2020 privind acordarea unor facilităţi pentru creditele acordate de instituţii de credit şi instituţii financiare nebancare, ce stabilesc condiţiile în care creditorii aprobă solicitările, perioada de amânare şi perioada de prelungire a creditelor amânate, iar în cazul împrumuturilor ipotecare, modul de eşalonare şi garantare a dobânzilor.
Pentru creditele ipotecare, perioada pentru care se acordă facilităţile de suspendare la plată a ratelor scadente aferente împrumuturilor, reprezentând rate de capital, dobânzi şi comisioane se stabileşte conform opţiunii debitorului, ce poate fi exprimată o singură dată, şi este cuprinsă între o lună şi 9 luni, fără a putea depăşi data de 31 decembrie 2020. Scadenţa ultimei rate incluse în perioada de suspendare la plată este cel mai târziu data de 31 decembrie 2020.
Creditorul aprobă solicitarea debitorului care declară pe proprie răspundere că i-au fost afectate veniturile proprii şi/sau veniturile aferente familiei debitorului, direct sau indirect, de situaţia gravă generată de pandemia COVID-19 faţă de nivelul înregistrat anterior declarării stării de urgenţă, şi se afla in imposibilitatea de a onora obligaţiile de plată aferente creditului.
Poate beneficia de acordarea facilităţii de suspendare a obligaţiei de plată a ratelor debitorul care transmite solicitarea către creditor cel mai târziu în 45 de zile de la intrarea în vigoare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 37/2020, respectiv până la jumătatea unii mai. Prevederea se aplică tuturor debitorilor, persoane fizice sau firme.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 8480 / 9104 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...